Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volumeknop maken aan hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:29
Heb gisteren een Philips hoofdtelefoon gekocht, zodat mijn vrouw nog TV kan kijken en luisteren, als ik aan het gamen ben. Maar de modellen die mij bevielen, hadden geen van alle een volume regelaar. Nou wil ik er dus eentje tussen zetten, op de kabel van de hoofdtelefoon. Dan hoef ik niet elke keer de PC het volume laten reduceren (veel te omslachtig).

Hoe doe ik dat? Met een potmetertje ofzo? Welke type? Op Conrad vind ik er een boel, maar welke moet ik hebben? :?

Verwijderd

Zo uit 't hoofd:

een stereopotmeter(tje) van 100kOhm met logaritmisch verloop.

Denk dat 't moeilijkste nog is om een klein modelletje te vinden, met bijpassende behuizing.

Zou 'm persoonlijk niet in het snoer zetten, maar een verloopsnoertje/kastje maken voor op 't bureau.

Verwijderd

Nou, 100k is wel erg veel weerstand.
Ikzelf heb het signaal over een 1k potmeter en de hoofdtelefoon tussen de loper en massa.

En dat zit zo al jaaaaaaaren....

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 20:29
Hmm. Ik ken die klassieke potmetertjes wel. Die zijn inderdaad redelijk groot en zien er (zonder behuizing) niet uit. Enig idee waar een strakker model via internet te krijgen is? Anders struin ik wel de lokale electronicaboeren af :-)