Toon posts:

[MD 82] Kernel Panic no init found

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben sinds een maandje bezig met linux dus nog een beet een N00B
Ik heb Mandrake 8.2 geinstaleerd en werkend maar vandaag start ik de pc weer op
en krijg na dat ik in LILO gekozen heb voor linux de volgende fout melding
vfs can't find ext3 filesystem on dec ide1(22,71)
mount: error 22 mounting ext3 flags kernel panic: No init foud try passing init= option to kernel.
ik heb geen flauw idee wat deze fout melding moet voorstellen
als ik de pc opstart met de bootdisk krijg ik dezelfde fout melding
heeft iemand een oplossing voor dit probleem
BVD

Verwijderd

De foutmelding is doorzichtig genoeg. Het eerste programma dat de kernel laadt is proces 1, oftewel /sbin/init. Waar deze te vinden is is afhankelijk van het succesvol gemount hebben van de rootpartitie.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een format gedaan van de schijf want ik kwam linux direcorys tegen op een fat32 partitie en daarna maar weer een install van mandrake. en dan werkt het weer

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Whehehe, het lijkt erop dat je je ext3 partitie hebt vernaggeld, waarna init (het GOD-bestand, zeg maar) niet geladen kon worden. Altijd oppassen met wat je doet als je r00t bent :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat M$ tijdens de installatie van WXP met partities ligt te rotzooien ???
en daardoor Linux omzeep helpt

Verwijderd

Dat doet windoes inderdaad, er wordt niet voor niets aan beginners aangeraden om (als je een dualboot wilt draaien) eerst windows te installeren en dan pas linux, juist om dit te voorkomen. :P. Maargoed, heb je weer wat geleerd. :P.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat als je windows instaleert de mbr gewijzigd wordt
maar WXP (en W2k) staan op HDC en Mandrake Linux op HDD dus eigenlijk hoeft M$ helemaal niet op die andere harde schijf te komen maar het zal M$ wel weer zijn.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:43:
Dat doet windoes inderdaad, er wordt niet voor niets aan beginners aangeraden om (als je een dualboot wilt draaien) eerst windows te installeren en dan pas linux, juist om dit te voorkomen. :P. Maargoed, heb je weer wat geleerd. :P.

"Windoes" rotzooit niet met partities maar schrijft alleen een eigen bootsector en bootloader weg. Vind ik toch net ff wat anders :P
Pagina: 1