Toon posts:

Bios update proberen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik heel wat crashes heb met mijn 3d kaart en mijn drivers die daarvan niet willen werken ben ik van plan mijn bios eens te updaten.
Nu weet ik niet exact meer welk moederbord ik heb en vraag me af waar ik dat kan vinden?

mijn specs zijn:
AMD Athlon xp 2000+
512 ram
Asus Geforce 3 Ti 200
Windows XP home

thx :)

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Kijk op de bon van je computer.
Start sisoftsandra.

Schroef als een tweaker je kast open en kijk even onder de motorkap :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

staat niet op je video kaart,
maar roep eens de text die op je chips op het moederbord staan
probeer eens sisoft sandra

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Met sisoft sandra kan je exact bekijken wat voor mobo je hebt. Daarna bezoek je die website van die fabrikant en flashen die zooi ;)

Verwijderd

Topicstarter
okay thanks! zal het eens bekijken!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
het kan natuurlijk ook wat anders zijn. heb je de faq hier al eens bekeken? staan een hoop nuttige dingen in.

bv. memory testen www.memtest86.com
is je voeding 300 wat en is het merk niet target (:D ) ?
processor niet te warm?
nieuwste drivers van alles? (via4in1, detonators etc..)
agp op 2x geprobeerd te zetten?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit blijft zo veel te vaag. Problemen kunnen legio zijn, check de Technische PMG FAQ en dan met name Hangen en opstartproblemen onderaan die page. Er achter komen welk mobo je hebt: kijk in de kast zélf en check de opschriften. Andere methode is de BIOS string opschrijven welke je tijdens de POST onderaan het scherm ziet en op wimsbios.com gaan kijken, de search zou jou deze tips ook opgeleverd hebben (gebruik 'm sowieso samen met de alternatieve search). Op deze manier kun je een flink aantal dingen zelf doen :) Mocht je er alsnog niet uitkomen, dan kun je een topic openen met inachtneming van de volgende regels: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.