[3ds max] render engine

Pagina: 1
Acties:

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 21:20

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
wie weet er een gratis render engine voor 3d studio max die goed is in raytracen van refrections?

ik heb een trial van v-ray gedownload maar daar momen overal tekens tevoorschijn en ik kan geen $300 missen :(

ff voor het verschil, mensen die zeggen dat er prima te renderen is met de standaard engine:

standaard (rendertime 1:45)

Afbeeldingslocatie: http://www.bitflusher.com/max.jpg

v-ray (rendertime 10:47)

Afbeeldingslocatie: http://www.bitflusher.com/vray.jpg

kijk niet naar de max scene zelf het ff een tube met raytraced refmap en noise bump 1 munuutje werk

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

bitflusher schreef op 05 oktober 2002 @ 15:24:
wie weet er een gratis render engine voor 3d studio max die goed is in raytracen van refrections?

ik heb een trial van v-ray gedownload maar daar momen overal tekens tevoorschijn en ik kan geen $300 missen :(
Wel 10.000 voor Max, geen 300 voor een renderer????? Voor niets gaat de zon op en al lijkt W&G voor sommigen voor Warezcrawler&Google te staan, de enige echte zoekengine staat nog steeds op www.google.nl. :)

Verwijderd

cutter schreef op 05 oktober 2002 @ 15:40:
[...]

Wel 10.000 voor Max, geen 300 voor een renderer????? Voor niets gaat de zon op en al lijkt W&G voor sommigen voor Warezcrawler&Google te staan, de enige echte zoekengine staat nog steeds op www.google.nl. :)
Zij die zonder zonde zijn... etc...

Beetje flauw hoor en ik vind 't wel interessant wel gratis renders d'r zijn en of ze een beetje presteren. Brazil is toch 'sort of' gratis? :?

• bitflusher
  • Laatst online: 31-08 21:20

bitflusher

flushed die *** pc

Topicstarter
Wel 10.000 voor Max, geen 300 voor een renderer?????
voor E200 heb je een studentenversie ;)

-------------------------------------------------------

knip, oeps proefversie is op aantal dagen gelimiteerd en die dagen zijn al voorbij

wil geen waarschuwingen ;)

--------------------------------------------------------

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tja ze kosten geld. Vray is wel erg kick-ass trouwens. Brazil is ook snel, en die heeft makkelijk te verwijderen logo's (de beta)

specs

• Magic
  • Niet online
gladiool schreef op 05 oktober 2002 @ 18:39:
tja ze kosten geld. Vray is wel erg kick-ass trouwens. Brazil is ook snel, en die heeft makkelijk te verwijderen logo's (de beta)
helaas rendert hij maar tot 1024x768 en werkt hij niet met max5 (of is daar al een workaround/patch voor?), en de tekst blijf je altijd houden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Magic schreef op 05 oktober 2002 @ 18:51:
[...]

helaas rendert hij maar tot 1024x768 en werkt hij niet met max5 (of is daar al een workaround/patch voor?), en de tekst blijf je altijd houden.
brazil test gebruik je ook alleen maar om te testen en niet voor commerciele doeleinden.... je hoeft dus meestal ook niet hoger dan 1024*768 te renderen... ik zou iig niet weten waarvoor...

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:54:
[...]

brazil test gebruik je ook alleen maar om te testen en niet voor commerciele doeleinden.... je hoeft dus meestal ook niet hoger dan 1024*768 te renderen... ik zou iig niet weten waarvoor...
true,true, maar om een beetje wallpaper te maken, moet je toch wel 1280x1024 hebben tegenwoordig.
Ik zie net trouwens dat brazil test tijdelijk niet meer te downloaden is vanaf splutterfish.com. weet iemand nog een mirror?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• maratropa
  • Niet online
ff wachten tot ie weer up is. En hij werkt wel bij max 5, ik heb de beta hier draaien.

specs

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Twee dingen:

-Waarom zou je Brazil gebruiken in MAX 5? Is de GI van MAX dus niet goed? (ik heb hem zelf nog niet)

-Die tweede render, die je met v-ray hebt gemaakt, die kun je absoluut ook zo met de gewone MAX maken, ik zie daar niet van in waarom je daar GI voor nodig hebt. Het vergt andere instellingen van de scanline dan je nu gebruikt, maar het kan echt wel hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Niet online
oogst, het gaat hem om raytracen. Raytracen in max is superlangzaam, vray is volgens mij de snelste raytracer van dit moment. Je hebt zo een factor 20 snelheidswinst, en dan heeft max niet eens AA of supersampling in de reflectie/refractie aan.

specs

Pagina: 1