Lieve Adjes.

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan er een onderzoekje gedaan worden naar mensen met meerdere nicks op T.net. Er zijn een aantal mensen bekend die zoiets hebben en zoiets wordt blijkbaar gedoogd. Kan er onderzocht worden of dat soort mensen met deze meerdere nicks op 1 persoon modereren?

Nu krijgt iemand direct en automatisch de schuld, terwijl het maar de vraag is of dat zo is. Op het modereter-forum is dan genoeg stof voor een flinke flame-war.

Ik zou toch wel graag een statement willen horen betreffende dat Multible Personality Syndrome.

* Delerium wilt anders wel 15 nicks aanmaken en voortaan zichzelf altijd op +4 zetten :).

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja....

* GaMeOvEr is ook nieuwsgierig...

Aannames zijn fataal.

• Hielko
  • Laatst online: 14:38
En hoe zou je zoiets in godsnaam willen checken?

• Delerium
  • Niet online
Wel, als het niet kan, lijkt het mij logisch om meerdere nicks te verbieden of te bannen. Dat lijkt mij dan wel makkelijk te doen en dan weet je ook zeker dat er geen misbruik wordt gemaakt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:32 schreef hielko het volgende:
En hoe zou je zoiets in godsnaam willen checken?[/quote]IP????

ja op zich zou het wel makkelijk zijn om te kijken wie er 2 nicks heeft.....

• Hielko
  • Laatst online: 14:38
Wederom de vraag: hoe wil je dat doen?

• Delerium
  • Niet online
wederom de tegenvraag:

We hebben iemand rondlopen waarvan we het allemaal zeker weten. Het feit dat íe rondloopt houdt al in dat het blijkbaar mag.

Hoe het moet worden uitgevoerd, laat ik aan de Site-beheerders over, andere ideeen verdwijnen ook op de wachtlijst.

[no offence-mode]
Ik wil gewoon weten wat de adjes ervan vinden[\no offence-mode]

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
Tja, Dan hebben Dinges en Gert-Jan een probleem. *D

Verwijderd

Op ip gaat niet werken. Mag elke familie maar 1 account.

Dus als je een vierling bent en allen computernerd (no hard feelings :P) krijg je meteen een familieruzie.

Moeten we niet hebben :)

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Echte computernerds hebben een eigen PC natuurlijk. Maarre, vindt jij het OK dan dat 1 persoon bijv. 4 stembiljetten ritselt (en dan heb ik het niet over het verkrijgen van iemands machtiging)? Punt is dat je het moeilijk kunt voorkomen (misschien heeft iemand wel meerdere PC's tot z'n beschikking; zowel thuis als op werk), maar als iemand door de mand valt, dan is het toch niet moeilijk alsnog treffende maatregelen te nemen?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Delerium
  • Niet online
Tuurlijk is het mogelijk dat iemand namens zijn broer een account opent. En natuurlijk moet je wel heel veel onderzoek doen en dus een zware serverload om achter zo iemand te komen.

Een serieus antwoord geven waar we allemaal wat aan hebben is echter een fluitje van een cent.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anonimiteit hoort bij het internet, dus ik zie niet meteen reden om een razzia te houden op mensen die onder meerdere usernames zij geregistreerd. Waarschijnlijk doe je er meer kwaad mee dan goed (mensen die onterecht worden aangepakt, het is nl nogal onmogelijk om remote te checken of iemand fout bezig is).

• Cookie
Er wordt ook niet gepleit voor een totale 'razzia' en het gaat niet over GoT, maar over T.net; maar als dit van 1 iemand bekent is, kun je dat toch natrekken en je wilt toch het mod-systeem zo zuiver mogelijk houden? Daar is niets onterechts aan. Het wordt toch wel erg bedenkelijk als dit soort kloonpraktijken op T.net meerdere malen wordt toegepast, notabene door iemand die eigenlijk 'gebanned' is, die ban vervolgens hiermee gewoonweg aan z'n laars lapt en fluitend op de oude voet door gaat (mag gaan)...Het uitblijven van maatregelen daartegen stimuleert dat het als normaal wordt gezien en dat anderen nu ook zoiets krijgen van: "He, da's handig! Ga ik ook doen. Er wordt toch niet tegen opgetreden en een ban stelt ook niets meer voor." Tel uit je winst. Da's mijn mening hierover.

• Delerium
  • Niet online
Ik sluit mij bij Testcase aan. Ik vraag dus alleen of er aandacht geschonken kan worden aan gevallen waarbij het vermoeden bestaat dat er gekloot wordt, in indien ja, dat er concreets iets aan wordt gedaan.

Een razzia is nergens voor nodig, omdat 99.9% gewoon redelijk normaal doet.

Overigens ben ik alleen oprecht benieuwd naar de gang van sommige zaken, zonder daarmee afkrakende bedoelingen hebben. Als er vreemde dingen ontstaan (zoals meerdere nicks en mogelijk meerdere moderaties), zou ik toch wel graag willen weten of er iets aan gedaan wordt of zo. Tot nu toe en nu nog steeds heb ik het idee dat meerdere accounts blijkbaar gewoon mogen.
Vroeger waren moderator-clubjes reden tot vermoeden van onterechte moderaties, nu kan 1 enkel persoon dus iemands tweak-plezier volkomen vergallen. Van mij hoeft dat niet.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Zelfs als je het gaat natrekken is dat nog haast niet te doen omdat het zo makkelijk te omzeilen is voor (kwade) kwaadwillenden. Verschillende accounts bij verschillende gratis ISPs geven je eenvoudig meerdere geldige e-mail adressen en IP's.

Ik vind ook dat het niet zo moet zijn dat een enkeling het kan vergallen voor de rest. Dat geldt zowel voor het tweakgenot, als voor de admins.

Goed opletten is denk ik voldoende. Als je met meerdere accounts wilt kunnen modden moet je met beide tweakotine verzamelen, dat is lastig dus het misbruik zal al met al best meevallen. Voorkom dat iemand een reden krijgt om dit soort dingen te gaan doen: dus persoonlijke aanvallen vermijden. En als het echt misgaat hebben we al kunnen zien dat dit type persoonlijkheid er erg veel moeite mee zich stil te houden en is daarna eenvoudig te herkennen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Degene waar dit over gaat heeft toegegeven de -1: overbodig gegeven te hebben toen de post van Otis op 1 stond. Daarvoor stond hij op 2 maar heeft nog een -1: overgewaardeerd gehad.

Ik vind dit erg weinig om iemand te gaan beschuldigen van dubbel modereren.
Mijn historisch besef vertelt me dat jullie wel weer gelijk zullen hebben en dat ik naief ben, maar ik ben weer eens niet overtuigd.
Of hebben jullie nog meer gevallen waar een paar -1's zijn gegeven tussen verder alleen moderaties naar hogere scores?

• Cookie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en is daarna eenvoudig te herkennen.[/quote]En wat dan?

• Delerium
  • Niet online
Irrelevant, ik ben juist begonnen met deze vraag omdat er een vermoeden bestaat dat degene waar jij op doelt, dubbel modereert. Ik geloof dat om eerlijk te zijn deze keer niet. Ik zou daarom dat graag willen weten, omdat anders iemand waarvan bekent is dat íe het kán automatisch de schuld krijgt.

Iemand automatisch beschuldigen is net zo erg als iemand flink naar beneden modereren.

(in het concrete geval van Xafer had íe Otis zeker meer dan 2* -1 gegeven. Ook was de post van Otis vatbaar voor mismoderatie)

* Delerium is in ieder geval blij met de aanwijzing dat Adjes misbruik afkeuren.
Indien er dus misbruik wordt gepleegt, kan er dus in principe bij de Adjes aangeklopt worden.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 11:10 schreef testcase het volgende:
En wat dan?[/quote]Beats me :)
Pagina: 1