Lite-ON 16x DVD nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ok, een klasgenoot van me, gelukkig ik zelf niet ;), had de gedachte opgevat
om z'n Lite-On 16x DVD wel even te flashen. Hij liet alleen z'n Golden Earring
DVD d'r in zitten (d'oh) en z'n P3 liep volgens hem vast (of hij was te
ongeduldig, kan ook). Hoe dan ook, ik heb die drive nu hier om te kijken of ik d'r
nog wat mee kan. Ik heb inmiddels de DVD zelf d'r uit (dmv dat kleine knopje).

De DVD is dus "half" geflashed en wordt ook niet meer herkend door de bios.
Als ik op t knopje druk gaat ook t laadje niet meer open en hij doet verder niks,
ook de Lite-On flash util wil m niet meer detecten.

Is er nog een mogelijkheid om m te redden? BV gewoon raw data naar die drive
sturen op dat IDE kanaal? (zo ook hdd's nog wel eens te reanimeren zijn).

//kon overigens met de search niet bijzonder veel vinden, *droomt over parse* :/

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

hehehehe ik had precies zelfde probleem met mij cdwriter.

Je moet alle harddisk die op primaire master/slave aangesloten zitten eruit halen en die DVDROM als master aansluiten.

Boot computer met win98 of WinMe bootdisk maar voordat je computer start, sluit DVDROM met power connector
zodra computer is gestart en via bootdisk in DOS dan ook IDE kabel er aansluiten.

En flash het met MTKFLASH dan moet wel lukken

Lucky Goldstar

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
DJkim schreef op 05 oktober 2002 @ 18:42:
hehehehe ik had precies zelfde probleem met mij cdwriter.

Je moet alle harddisk die op primaire master/slave aangesloten zitten eruit halen en die DVDROM als master aansluiten.

Boot computer met win98 of WinMe bootdisk maar voordat je computer start, sluit DVDROM met power connector
zodra computer is gestart en via bootdisk in DOS dan ook IDE kabel er aansluiten.

En flash het met MTKFLASH dan moet wel lukken
Ik wete niet of het mogelijk is om met MTKFlash een DVD speler te flashen, maar aangezien ik geen betere optie heb, bedankt voor de tip! Het probleem is echter dat Lite-On al hun firmware te download aanbied in .exe formaat. Erg makkelijk, normaal gesproken...

Weet dus toevallig iemand hoe ik aan .bin firmware kan komen voor de LTD-163?
De extracter waarmee je de firmware in .bin format uit de .exe's van liteon voor hun fikkers kan halen werkt hier niet, met de melding "no firmware" blabla.