[WIN98se] Diskettedrive doet vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:02
Ik heb een aardig probleem met de diskettedrive sinds een paar dagen ziet windows 98se mijn floppy wel in safemode en af en toe in normal mode als ik dus normaal opstart en spreek mijn floppy aan via de verkenner vraag hij of ik hem wil formatteren.

Ik heb de computer al 2x met 2 verschillende windows 98se cd geinstalleerd alles geformateerd gescand op virussen, geheugen getest.

In dos doet hij het wel maar weer niet in de dos terminal in windows 98se.

Op de computer staat:

Windows98se
Geforce2 drivers
HP 3570 scan software
HP Deskjet 840c software
Norton AV Corporate edition
Creative live soundblaster software
online banking

volgens mij begon hij vreemd te doen na de installatie van creative of van de hp scan software. maar het punt is die software is wel nodig.

Ik kom er niet uit kan iemand me even assisteren?

Met dank.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de floppydrive al uit je apparaatbeheer gegooid, en opnieuw opgestart, zodat deze opnieuw gedetecteerd werd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Movinghead
blackd schreef op 05 oktober 2002 @ 15:06:
Heb je de floppydrive al uit je apparaatbeheer gegooid, en opnieuw opgestart, zodat deze opnieuw gedetecteerd werd :?
Ik heb dit net gedaan maar dit mocht helaas niet baten.

Het liefste wil ik hem niet weer helemaal opnieuw installeren.

Volgend idee

Verwijderd

ook gehad .... floppydrive bleek kapot :(

andere drive erin.. geen enkel probleem. Misschien kan je er een andere inschroeven? Of ff met de oude naar een kennis gaan om te testen.

iig is een nieuwe niet zo duur en kan er zonder probs ingeschroefd worden.

• Movinghead
het bleek een conflict op irq's het was volgens mij de creative live kaart die conflicteerde op de via KT133 chipset. heb nu de geluidskaart uitgeschakelt en het probleem is weg dus mijn floppy doet het weer. ik heb alleen nu nieuwe drivers voor de geluidskaart nodig en dan hopen dat alles normaal functioneert.

Bedankt voor jullie hulp