MoBo naar de kl***n

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan van een kennis....
De situatie is als volgt, hij komt hier met het probleem dat de modem niet werkt. Wat blijkt inderdaad, de modem belt wel in maar als hij verbinding heeft verbreekt hij um weer automatisch naar ongeveer 10 seconden.
Ik start de pc opnieuw op en wat blijkt hij loopt vast. Hij blijft gewoon hangen, doet dus helemaal niets meer (ook niets in beeld dus). Reset werkt ook niet, doet gewoon weer hetzelfde... Stekker eruit en erin dan maar, gaat goed deze keer. Millenium wordt weer opgestart. Ik heb er nix aan verder maar ok, ik wil nu XP erop zetten, maar is het de moeite waard ?
Ik ben namelijk bang dat er dus iets mis is met het moederbord...kent iemand dit probleem ? Of zijn het toch jumper- of BIOS instellingen ???
Help !

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Specs : P4, 1.6 MHz, 256MB, Maxtor 40GB HD....rest is niet intressant volgens mij

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit lijkt erop dat er dingen verkeerd zijn ingesteld, probeer eens een BIOS reset, of desnoods een Flash,

en Ja, Windows XP is zeer zeker wel de moeitel waard

bij de specs mybe de modem :?

suc6

Verwijderd

modemsoftware verwijderen en opnieuw erop zetten helpt ook niets ?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
neej met die modem heb ik geklooit en gedaan, maar niets hielp. Het is een vrij nieuwe Trust Communicator 56k V90, en voor deze werd er een externe modem gebruikt van een onbekend merk (werkte dus ook niet, vandaar dat hij een nieuwe had gehaald). En ik weet wel dat XP de moeite is, heb het zelf ook, maar ik bedoelde meer al dat werk doen als het Mobo niet in orde is....
Zal de kans groot zijn dat flashen werkt ?

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik snap eigenlijk niet waarom ik de bios zou moeten resetten (of flashen). Als ik opnieuw opstart of reset (de computer dus) dan krijg ik gewoon helemaal geen beeld !! net of die in standby staat, alleen kun je er helemaal nix mee ! Kan er geen jumpersetting op het mobo verkeerd zijn, of nog erger.....het mobo naar de klotuh ;(

Verwijderd

van dat flashen durf ik echt niet te zeggen dat dat de oplossing zou zijn.
Als je alle kaarten eruit haalt behalve dus de video, en je modem in een ander slot
zet heb je dan hetzelfde probleem ?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32
Al gecheckt op irq problemen (modem) o.i.d. in apparaatbeheer ? Oh en is de vorige externe modem wel softwarematig verwijderd ? Checken in safe mode want in "normal mode" zal die niet in apparaatbeheer verschijnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Keesk op 05-10-2002 15:31 . Reden: Toevoeging ]

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
ja, alles wel gedaan, volgens mij. Maar het gaat me eigenlijk niet zo omdat modem, het gaat me om dat opstarten, wat via een omweg moet !
Voordat dit modem er in zat, hing er dus een extern modem aan, zelfde problemen !
|:(

Verwijderd

Dit probleem heeft een vriend van me ook met een EpoX 8K7A. Als je kiest voor 'computer opnieuw opstarten' doet hij niks, ook geen beeld. Dit kan niet iets softwarematigs zijn, XP installeren zal dus ook niets uithalen, dat staat er bij hem ook op. De enige kans die je hebt is dat een BIOS update bij jou wel werkt.
Pagina: 1