Toon posts:

[video] DivX beeldkwaliteit slecht, wat kan dit zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als dit al eens behandeld is. Ik heb de search geraadpleegd en niets gevonden.

Ik heb het volgende probleem. Als ik DivX films afspeel op mijn comp is de kwaliteit niet echt goed. Het is gewoon lelijk. Ik zou het denk ik beschrijven als compressievlekken. Dit is vooral een probleem in donkere gebieden in het beeld, of waar weinig detail is. Soms zie ik die compressievlekken niet maar is het beeld juist heel korrelig. Dezelfde DivX films bij een ander zien er wel scherp uit.

Ik heb een Matrox G450 dualhead videokaart met meest recente drivers, de meest recente Windows Media Player en de meest recente DivX codec. Heeft iemand misschien een suggestie voor hoe ik dit probleem kan oplossen? Andere formaten zoals gewone MPEG of QT draaien goed.

Misschien kan ik er een screenshot van maken. Ik zal straks even kijken.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nieuwste Codecs???

ff wat meer info plez

Verwijderd

met welk proggi kijk je de Divx ? en is je Codec 5.02 ?

Verwijderd

Topicstarter
Onix: Windows Media Player dus. 7.01.00.3055 om precies te zijn. Ik heb inderdaad Codec 5.0.2

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 10:08
Probeer eens wat opties bij video acceleration uit te zetten in mediaplayer, moet je kijken naar overlays of iets met rendering

Verwijderd

als je het afspelen es met BSplayer probeerd ? (kan je gelijk ook de ondertiteling erbij inladen)
http://www.softrom.ro/description_design.asp?SiteID=547
misschien stomme vraag, maar als je bij je vriend op de pc kijkt praten we dan over dezelfde
film die jij op cd bij hem kijkt of over divx films in het algemeen ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2002 15:57 . Reden: linkje aangebracht ]

Verwijderd

En WMP9 al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat bij vrienden dus om exact dezelfde DivX bestanden. Ik zal deze tips even proberen en dan rapport uitbrengen. Ik vind de trubass en WOW-effect opties in WMP wel erg lekker dus ik hoop dat iets als BSplayer dat ook heeft

Verwijderd

1 nadeel van wmp is de ondertiteling.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:11:
1 nadeel van wmp is de ondertiteling.....
Je kan volgens mij met een plug-in ook de ondertitels inladen in WMP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:04:
[...]

Je kan volgens mij met een plug-in ook de ondertitels inladen in WMP.
oh ? vertel verder

Verwijderd

EasyDivX maakt een aantal mappen aan tijdens het rippen, en daar staat die plug-in bij.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus geen idee of het werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:18:
[...]

EasyDivX maakt een aantal mappen aan tijdens het rippen, en daar staat die plug-in bij.
Ik heb het zelf niet geprobeerd, dus geen idee of het werkt.
daar ga ik ff naar op zoek B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen hardware acceleration in de opties vinden en als ik dat uit/aan zet heeft dat geen effect. Niks te vinden met overlay of rendering ofzo.
WMP9 is toch beta? Begin ik liever niet aan. Net een schoon systeem, straks krijg ik weer problemen en shit :)

BSPlayer ga ik nog proberen ...

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb het gevonden. DirectX geupdated en het ziet er meteen stukken beter uit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:20:
Ah, ik heb het gevonden. DirectX geupdated en het ziet er meteen stukken beter uit!
En speciaal voor dit soort dingen hebben ze 'WindowsUpdate' bedacht. :)

Verwijderd

tja kan ook nog gebeuren :X
Pagina: 1