pc blokkeert wanneer ik aan de vga kabel zit

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ik heb nu mijn weirdste hardware probleem ever :D

Wanneer ik een beetje kracht uitoefen op de connector van de vga kabel die op de vga kaart zit, blokkeerd mijn pc.
Dat geeft een grappig effect, als de pc muziek speelt: je hoort dan een stukje muziek van een tiende seconde steeds herhaald (je kent het zelf vast wel van een freeze)

Het ligt niet aan de kabel, want als ik die eruit haal en ik duw een beetje op de aansluiting zelf, dan blokkeerd de pc ook.
Wanneer ik het loslaat, gaat de pc vrolijk verder :) Niks aan het handje dus.

Op zich ben ik blij dat ik hier achter ben gekomen, volgens mij verklaart dit de vage lockups waar ik al een tijdje last van heb: Ik kan uren werken op mijn pc. Maar als ik hem een half uurtje alleen laat en ik kom terug, dan zit'ie vast. (soms, niet altijd)

Ik nog even de vga kaart even verwijderen en opnieuw in zijn slotje duwen (het is een matrox G400 dualhead, btw op een asus p2b-f mobo), hopelijk dat dat het een en ander oplost.

Wat ik wil weten is, is iemand bekend met dit probleem? Valt dit te verklaren uit de agp specs (dat hij de pc kan blokkeren). Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad en opgelost?

Verwijderd

Het doet mij denken aan een probleem met een vorige PC. Daar zat (bleek veel later) het moederboard enkele mm te laag te zitten, waardoor de kaart niet goed in het pci slot zat. Ik heb dit toen opgelost door de omgevouwen bovenzijde van de metalen strip iets uit te buigen, bleef ie net hangen.

Lijkt mij toch een slechte verbinding/kontakt ergens. Soldeerverbinding van de connector op de print is ook een mogelijkheid. O-)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Druk je videokaart nog maar eens wat extra aan. Het zou best zo kunnen zijn dat je die een klein beetje eruit drukt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klinkt idd als een probleempje met de VGA-kaart. Zit-ie wel goed vast?
Misschien zit-ie een klein beetje schuin ofzo? Schroefje wat vaster (of wat losser) draaien....

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:58
/lol mode on
Blijf van de VGA-kaart af
/lol mode off

Heb het probleem ook wel eens gehad moet je ff wat losser draaien

Verwijderd

VGA kaart eruit , en slot plaatje aan bovenkant iets naar buiten buigen.
Als je hem nu vastschroeft , dan wordt VGA kaart beter in connector geduwd

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht druk je via je video kaart het mobo iets naar beneden en maakt dat sluiting op de bodemplaat?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Volgens mij is het licht bij lampje uit gegaan! >:) LoL >:) We zien hem in ieder geval niet meer }) .

Of is hij naar de PC boer om een nieuwe kist aan te schaffen? Wij zijn toch benieuwd of ie wat gevonden heeft :?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Microkid schreef op 05 oktober 2002 @ 22:16:
Wellicht druk je via je video kaart het mobo iets naar beneden en maakt dat sluiting op de bodemplaat?
Dan bevriest de PC doorgaans niet eventjes, maar voor eeuwig. Bovendien hangt het mobo doorgaans wel 5 mm boven de bodemplaat en zo diep kan je hem niet indrukken zonder dat hij breekt.

Je zou ook nog eens kunnen proberen de kaart er uit te halen en de contacten besproeien met contactspray. Dat lost oxidatie op en verbetert doorgaans het contact. Het kunnen ook nog haarscheurtjes in de printbanen op videokaart of mobo zijn, in welk geval je het betreffende onderdeel gedag kunt zeggen.
Pagina: 1