Toon posts:

Is utp en coax mogelijk over adsl modem???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
{probleem}

ik heb mijn adsl modem nou al een jaar getweaked nooit problemen maar nu wil mijn vader op zijn computer ook adsl en die computer staat weer in een netwerk met 2 andere pc en ja das een coax netwerk en nog al lang 300 m :P >:) >:)

en het is is nu zo dat ik een ethernet hub heb van 10 mbit met 8 uitgangen 1 een coax uitgang maar adsl gaat via utp naar de hub en dan naar mijn comp via utp (10 m)
enja is het dan nog mogelijk om daar coax bij de zetten

want als ik coax erbij stop gaat (line sync knipperen)
dus GEEN verbinding

{vraag}

Weet iemand hoe je met utp en coax samen adsl kan hebben?
of is dat niet mogelijk ?

mm dan denk je maak van dat andere ook utp maar mm dat gaat niet echt 300 m utp is niet mogelijk , en coax met versterker wel.

bedankt voor jullieb reakties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

of het nou ADSL, kabel, telefoonlijntje met router of een huurlijn is maakt allemaal niks uit. het gaat er om dat je netwerk werkt, en dat doet het dus blijkbaar niet (coax ge'termineerd'? goeie kabel? niet over de max-length?)

zorg dus gewoon dat je het netwerk aan de gang krijgt en de instellingen op die pc met coax ook goed staan (ip ranges, gateway, dns etc etc etc)

probeer eerst naar die pc te pingen enzo... en als dat allemaal lekker werkt kan je een stapje verder en het ADSL aan de gang knutselen...succes.

Verwijderd

Ja, je kunt die hub gebruiken om UTP aan de COAX te knopen, en dit zal net zo werken als alleen coax of alleen utp.
(over het delen van adsl zijn voldoende andere topics volgens mij)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
--> NT :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

een routertje met 2 subnets

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Kijk even uit dat voor sommige hubs de uplink-(coax-)poort dezelfde is als de eerste of laatste UTP-poort. Voor de rest moet het niet uitmaken of je 10 Mbps Ethernet nu over UTP, glas, dunne of dikke coax laat lopen.
Misschien domme vraag, toch voor de zekerheid, zet je de coax wel met een T-stukje op de connector ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 13:30:
Weet iemand hoe je met utp en coax samen adsl kan hebben?
of is dat niet mogelijk ?
is mogelijk, aangezien ik het vroeger (2 weken gelden) ook had maar dan met een freesco router en chello ;)
mm dan denk je maak van dat andere ook utp maar mm dat gaat niet echt 300 m utp is niet mogelijk , en coax met versterker wel.
het moet gewoon werken, je netwerk werkt verder wel? je hebt niet een schakelaartje op je hub zitten waarmee je de BNC poort aan/uit kan zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 13:30:
{probleem}

ik heb mijn adsl modem nou al een jaar getweaked nooit problemen maar nu wil mijn vader op zijn computer ook adsl en die computer staat weer in een netwerk met 2 andere pc en ja das een coax netwerk en nog al lang 300 m :P >:) >:)

en het is is nu zo dat ik een ethernet hub heb van 10 mbit met 8 uitgangen 1 een coax uitgang maar adsl gaat via utp naar de hub en dan naar mijn comp via utp (10 m)
enja is het dan nog mogelijk om daar coax bij de zetten
Is het gebruik van leestekens nou zo moeilijk? :O
Dit is gewoon NIET te lezen man...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:27:
[...]

Is het gebruik van leestekens nou zo moeilijk? :O
Dit is gewoon NIET te lezen man...

De txt is redelijk leesbaar, weliswaar geen leestekens maar nog altijd beter dan van die posts wat 1 lange zin is, en 5 kantjes lang.

Als er problemen zijn met posts neemt een mod daar vanzelf actie op, indien je je er als user aan ergerd kun je een topic in SeM plaatsen.
Verder voegt je post nou niet echt iets toe aan deze topic ...

Dus nu allemaal weer liev en ontopic.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
mvdejong schreef op 05 oktober 2002 @ 20:00:
Misschien domme vraag, toch voor de zekerheid, zet je de coax wel met een T-stukje op de connector ?
Als je geen ervaring hebt met coax zou je dit idd vlug kunnnen vergeten, goeie tip lijkt me.

De vervolgopmerking is dan, als ie aan 't einde van de bus zit, heb je em dan ook getermineerd?

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
KNIP............

laat maar verkeerd gelezen........

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt mensen het werkt nu .
En trouwens, er was helemaal nix mis met het netwerk want alles deed het perfect.
Wist alleen niet helemaal hoe het nou allemaal met die hub in elkaar zat,
namelijk dat de coax hetzelfde is als de eerste utp.
En dat was de fout dus bedankt allemaal!

En ik weet wel wat over coax zoals t-stukjes enzovoort. :)

Nu wel goed met leestekents! :( :?
Pagina: 1