Toon posts:

[XP] Print opdracht wissen lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een print opdracht op gegeven welke 120 pagina's zouden moeten worden af gedrukt. Nu kwam ik er telaat achter dat ik er geen pagina's nummers onder had staan en heb dus de printer opdracht gegeven in Windows dat die alles moest annuleren.
Dit heeft weinig geholpen en de printer ging vrolijk verder.
Ik heb de printer toen los gekoppeld en op een andere PC aan gesloten met de hoop dat die daar geheugen zou wissen als ik hem weer terug zou koppelen naar de andere PC, dat deed die dus niet. Want hij ging weer vrolijk verder. :(
Ik heb toen de printer uit de apparatenbeheer gegooit en de drivers gedesinstalleert.
Om het wat korten te maken alles wat ik gedaan heb heeft niet geholpen en de printer gaat steeds vrolijk verder als ik hem aan zet.
Wie kan mij helpen?
Ik draai op beide PC's Windows XP en het gaat om een HP 930C printer met de laatste drivers.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je nou eens de printer van de PC afhaalt en Windows dan ff een tijdje laat wachten? Dan zegt ie toch vanzelf wel eens dat er geen printer is, of niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je titel aangepast, zodat deze voldoet aan de Windows Operated Systems - Policy
Zorg dat je in het vervolg direct een goede titel kiest.

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 05 oktober 2002 @ 13:17:
als je nou eens de printer van de PC afhaalt en Windows dan ff een tijdje laat wachten? Dan zegt ie toch vanzelf wel eens dat er geen printer is, of niet?
Nee zelfs dat helpt niet, ook niet na een restart van XP of een nachtje uit laten staan.
SH007 schreef op 05 oktober 2002 @ 13:23:
Ik heb je titel aangepast, zodat deze voldoet aan de Windows Operated Systems - Policy
Zorg dat je in het vervolg direct een goede titel kiest.
Tnkx, spijt me

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je de printer deinstalleert, verdwijnen dus de taken voor die printer niet? raarrr
en als je nu eens een andere driver probeert, kun je dan misschien de taak wel verwijderen? of ff als administrator proberen de taak te verwijderen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 05 oktober 2002 @ 13:34:
als je de printer deinstalleert, verdwijnen dus de taken voor die printer niet? raarrr
en als je nu eens een andere driver probeert, kun je dan misschien de taak wel verwijderen? of ff als administrator proberen de taak te verwijderen?
Tja, is is ook heel raar.
Ik heb ff geprobeert wat je aan gaf maar dat helpt dus ook niet.
Ik heb hem maar gewoon alles laten uit printen zodat ik ieder geval weer normaal kan printen. IEder geval bedankt voor je hulp. _/-\o_

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Wat ik altijd doe:
Printer uit (van stroom af!)
Windows uit :->
Printer enkele keren aan en uit zetten (buffer wordt dan leeg gemaakt)
Printer uit
Windows aan
Eventuele printertaken verwijderen
Printer aan
En printen maar. Klinkt lang, maar werkt wel!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:15

jAnO!

lalalavanillevla

doc staat in mem printer... die dus flushen via methode lavagiant... succes verzekerd!

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

Topicstarter
jAnO! schreef op 05 oktober 2002 @ 18:50:
doc staat in mem printer... die dus flushen via methode lavagiant... succes verzekerd!
jAnO!, kan je dat iets duidelijker uitleggen :o Ik snap niet wat je precies bedoeld. :o

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMG :X....
prutsers... rebooten en pc uitzetten haalt je opdracht niet weg hoor...

Stop je printer spooler service.

Ga naar %windir%\system32\spool\PRINTERS

Staat daar een bestand in?
Zo ja, dat is je hangende opdracht.

Delete 'em en start je spooler service weer.

Zo nee, dan staat de printjob in de buffer van je printer, dan moet je je printer dus streng aankijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1