Router???

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Wat is nu precies een router, de ene keer zie ik weer een isdn router waarmee je op internet kunt. En dan lees ik weer over een router die bij een provider staat om het netwerk verkeer door te sturen.
Dus wie kan het me effe uitleggen of anders een linkje naar een faq ofzo.

Thanks

Verwijderd

Een router is gewoon een stukkie hard- of software wat verboden is aan minimaal 2 netwerken. Als er een datapaketje binnenkomt bij die router bepaaldt hij waar dat heen gezonden dient te worden. Zo heel ingewikkeld is eht dus niet... :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

een proxyserver is dus ook een soort "router", hij krijgt pakketjes die neit bestemd zijn voor je eigen netwerk en die gooit hij het internet op. Kijk anders ff op http://www.whatis.com daar kan je alles vinden bijna :)

Mijn iRacing profiel

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ik heb het maar ff voor je gedaan :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>router

Also see bridge, gateway, hub, and switch.

On the Internet, a router is a device or, in some cases, software in a computer, that determines the next network point to which a packet should be forwarded toward its destination. The router is connected to at least two networks and decides which way to send each information packet based on its current understanding of the state of the networks it is connected to. A router is located at any gateway (where one network meets another), including each Internet point-of-presence. A router is often included as part of a network switch.

A router may create or maintain a table of the available routes and their conditions and use this information along with distance and cost algorithms to determine the best route for a given packet. Typically, a packet may travel through a number of network points with routers before arriving at its destination. Routing is a function associated with the Network layer (layer 3) in the standard model of network programming, the Open Systems Interconnection (OSI) model. A layer-3 switch is a switch that can perform routing functions.

An edge router is a router that interfaces with an asynchronous transfer mode (ATM) network. A brouter is a network bridge combined with a router.
[/quote]Bron: www.whatis.com

Mijn iRacing profiel

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wat ben je toch inzichtvol, als er hier nu moderator punten waren had je nou op 13 gestaan ;)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Een router is altijd softwarematig en regelt het verkeer tussen twee verschillende netwerken op ip niveau. Aangezien een host niet verder kan "kijken" dan zijn eigen netwerksegment moet er 1 computer in het netwerk zijn die weet heeft van "de buitenwereld". Alle hosts in een netwerk gooien voor hen onbekende pakketjes (met een ip dat buiten de netwerkrange valt dus) over de heg bij deze computer (de default router of gateway), die verbonden kan zijn met 1 of meerdere andere netwerken. Als het bestemmings-ip valt in de range van een van de andere aangesloten netwerken stuurt hij het daarheen door, is dat niet zo, dan stuurt hij het op zijn beurt weer door naar een computer waarvan hij hoopt dat die verder weet wat ermee moet, enzovoort.

Als jij een gateway (of router, dat is feitelijk hetzelfde) inricht voor je thuisnetwerk die internettoegang regelt voor de computers in het LAN vormt hij de machine waar de LAN-hosts onbekende pakketjes "over de heg" gooien. Jouw gateway is echter maar met 1 ander netwerk verbonden, namelijk dat van je provider.Is het gevraagde ip niet een ip in de range van je provider dan zal het pakketje dus doorgestuurd worden naar de default gateway van je provider, enzovoort.

Beetje duidelijk zo?
Pagina: 1