FreeBSD onder VM-ware

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43
'Mogguh

Ik moet even FreeBSD draaien onder Windows (XP). Probleem was niet de installatie, die ging erg rap (althans, menu's waren snel en was zo gepiept). Nu ik het wil booten duurt het echt _mega_ lang, inloggen als root duurt zo'n 10 minuten, elke keer een letter enzo. Bij 't booten zie ik wel staan:

code:
1
Da0: 3.300MB/s transfers/Tagged Queueing enabled

Ook heeft mijn CPU tijdens vmware 100% usage. Is dit een FreeBSD kwestie, of een brakke instelling van VMware?

Iemand enig idee? :) Dit zou toch goed moeten gaan. Het gaat om vmware 3.2 en FreeBSD 5.0

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

(Ik heb geen specifieke freebsd onder vmware ervaring, maar misschien dat het toch helpt)

Dat probleem van die traagheid heb ik ook wel eens gehad met vmware. Het zou kunnen zijn dat de ide drivers van freebsd niet goed met de ge-emuleerde controller overweg kunnen. Je kunt eens proberen om in vmware de hdd als scsi ipv ide te emuleren.
Dat vmware 100% cpu pakt komt waarschijnlijk omdat de freebsd kernel als ie idle is geen hlt instructies uitvoert. afaik gebruikt vmware deze om de cpu vrij te geven voor het host os. Misschien kun je in freebsd ergens deze calls aanzetten (powermanagement aanzetten ofzo? - ik weet dat er voor novell-onder-vmware een speciale nlm bestaat om dit mogelijk te maken in netware)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself