Breepee schreef op 05 oktober 2002 @ 12:53:
[...]
eens moet de eerste keer zijn. ik heb vorige week ook me eerste athlon (XP 2200+) geinstalleerd. is perfect gegaan en me proc wordt stressed hooguit 52 graden (idle 46).
catfish schreef op 05 oktober 2002 @ 14:57:
in tegenstelling tot wat velen denken: de Duron (morgan) is een echt heethoofd hoor, ze zijn veel minder geoptimaliseerd ivm de Athlon, en draaien op 1.75V, wat niet zo weinig is mijn Duron 1300MHz draait idle op 46-47°C met een koeler die zogezegd voldoet voor een XP 2600+
70° is uiteraard wel veel, maar daarvoor hoeft ie lang niet te crashen hoor, mijn oude Atlon tb 800MHz draaide een half jaar op idle 67° zonder ook maar 1 crasht tgv hitte (stressed toch onder de 75°)
maar ik heb er uiteindelijk wel een andere opgezet
'k zou der gewoon mee terug gaan, andere koeler vragen of iets dergelijks
catfish schreef op 05 oktober 2002 @ 15:27:
dan mag jij mij toch eens uitleggen WAAROM ie zou moeten crashen?
sommige misschien, maar een goede chip kan perfect werken tot ie bijna begint te verbranden, mijn 800 kon perfect een hele dag gamen (op bv lan party) aan 73-74°)
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:41:
Ik had ook soort gelijke probleem.
Mijn processor duron 1200 (hij draait 1250 zonder overgeclocked) werd zwaar instabiel met 70 graden idle. Met een ouwe mb.
Gevolg blauwe schermen...
De probleem lag aan mijn cooler.( En mijn Mb de chip werd een tikke te heet)
Gewoon een nieuwe GOEIE cooler opflikkeren. Ik heb nu een Coolmaster(geen kopere) idle 45 graden en stressed 55 graden. Zonder extra ventilatie ofzo.
Beste mensen: niet lullig bedoeld, maar temperaturen van boven de 42 graden CELCIUS (zie quote hieronder) idle zijn toch echt hoog. Mijn tunderbird 800 werd stressed niet warmer dan 40 graden (celsius

) met een "normale" luchtkoeler. Dit was een coolermaster 7000 toeren met heatpipe. Ik moet toegeven dat het een takke herrie gaf, maar toch ik kon er uren mee gamen 'or what so ever' en hij kwam niet boven de 42 graden.
Blaat! huiskamer toegang nodig ofzo?
Knal schreef op 05 oktober 2002 @ 17:56:
t zou ook kunnen dat ze de koeler verkeerd om hebben geinstalleerd, i.i.g. als je er zelf niet veel verstand van hebt gewoon terug naar de winkel gaan; met een goede koeler loopt een duron 1200 zeker niet bij 70 graden.
b.t.w. k heb ook een duron 1200; loopt nu 1320 Mhz bij FSB 110 Mhz en 1,8 V en 38 graden Idle en 43 graden Stressed

(met Vulcano9 cooler van Thermal Take)
Kijk!, dat zijn tenminste realistiche temperaturen, die je ook mag verwachten van je eigen processor, mits die firma er een fatsoenlijke koeler op gezet heeft (vlak,met koelpasta, etc, etc)
Ik heb mijn TB nu op 1000 Mhz lopen (met waterkoeling omdat ik de herrie

zat was) en ben vet gentoo aan het compilen, mijn temp komt niet boven de 40 graden.
Kortom, 76 graden is VEEl en VEEl te veel.
Ik ben het dus eens met iedereen die zegt dat je terug moet gaan naar die winkel. Vertel wat je geconstateerd hebt, laat je niet afschepen door een verhaal dat die onboard sensors een afwijking hebben (want die is niet zo veel) en laat hun het oplossen. Vertel er ook bij dat je wat research hebt gedaan en dat dit niet zo hoort volgens jou en VELE anderen. Het kan zijn dat iemand je pc in elkaar gezet heeft terwijl hij/zij een slechte dag had en dus dat dit net niet goed gemonteerd is.
Mocht deze reply ietwat onleesbaar zijn, neem het mij niet kwalijk, ik ben net terug van een nachtje stappen en moest hier gewoon een reply op geven.
[
Voor 0% gewijzigd door
zuigzoen op 06-10-2002 06:01
. Reden: drunken typo ]
A.k.a. basjes