Alcatel Speedtouch modem is vergeetachtig.

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:57
Met veel plezier maak ik gebruik van een getweakede modem. Een paar dagen terug had ik m even untweaked nodig. Ik heb dat allemaal goed kunnen doen, maar toen ik m eergisteren weer wilde terugzetten naar Pro, ging er iets niet goed.

Als ik op "Save all" klik, krijg ik de melding: "Error: could not save dns config. Could not save config in /active/dhcp.ini HTTP/1.0 200 OK Pragma: no-cache Content-type: text/html ". Deze staat in gewone tekst in het main-frame, bover de rode tekst "Complete configuration saved".

Verder werkt het wel, maar zodra ik de modem uit zet, vergeet ie de instellingen, hij bewaart de instellingen van mijn verbinding dus niet. Niet onoverkomelijk, maar wel lastig.

Als ik nu een firmware-upgrade doe, of de huidige versie opnieuw "installeer", zou dat het probleem kunnen oplossen?

Bvd! :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

al met dat kpn progje mxs...nogwat geprobeert te initialiseren of de reset knop tijdje indrukken?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:49
met pen int reset knopje achterop

TheS4ndm4n#1919

• WheeleE
Resetten heb ik ook al geprobeerd, maar dat geeft geen ander resultaat.

• WheeleE
Navraag bij iemand heeft mij geleerd dat firmware upgraden naar de huidige versie geen nut heeft.
Zou et helpen als ik naar een nieuwere versie upgrade? Ik heb hier en daar gehoord dat nieuwere versies het tweaken niet meer toestaan. Klopt dat?

• WheeleE
OK..het vervolg.
Ik heb gisteren de nieuwste firmwareversie weten te vinden bij KPN.com (of de site van Alcatel, kan ook). Update succesvol uitgevoerd, met dank aan een duidelijke handleiding.

Echter, nu kan ik niet meer in EXPERT-mode komen. Bij het volgen van de welbekende handleiding krijg ik de melding "unknown command".

Op de ook welbekende site heb ik wel een zogeheten gepatchte firmware kunnen vinden: " GVBAA3.721 ". Ik heb alleen geen flauw idee wat ik daarmee moet. En dan nog, heeft het nut om die furmware te installeren?

Bedankt alvast.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je nu even in de faq kijkt. :)
Daar staat namelijk dit probleem beschreven.

Als je nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
=>td
[td]=>prompt

========================DISCLAIMER=========================
 Access to expert mode is intended for qualified personnel
 only. Press ENTER to return to user mode.
=====================END=OF=DISCLAIMER=====================

'SpeedTouch (***************)'
Password :

Dan kom je dus ook in de expert modus. :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd 'td prompt' in te tikken in plaats van 'EXPERT'?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 13:40 . Reden: te laat, zat te suffen ]

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:25
met de nieuwste firmware kun je hem niet meer tweaken.
Dit probleem heb ik namelijk ook.
Pagina: 1