Toon posts:

[HDD] Vaag harddisk probleem, need help!

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb volgens mij een erg vaag probleem met mijn twee IBM GXP60 40 GB's. Sinds kort hikte een van de schijven af en toe met opstarten, werd niet herkend. Een power down en opnieuw opstarten ging meest wel goed.

Nu doet ie het alleen helemaal niet meer, als ik twee schijven aan de IDE controller hang. 1 schijf gaat best, twee niet

Gegevens systeem
ABIT TH7 II moderbord
512 MB RD ram
en dus die twee schijven.

Heb al van alles geprobeerd :

Schijven omdraaien op controller
nieuwe kabels

1 schijf staat op master, 1 op slave
hangt een koeler voor de schijven
staan niet in raid

Is er een van de twee overleden? zo ja, welke? Want als stand alone doen ze het allebei goed. Is het moederbord overleden? dat de IDE controller geen twee schijven meer aankan??

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag

dank

Mart

Verwijderd

Garantie.... ? Ben je wel je data kwijt... Maar je had natuurlijk toch geen interessante data op 'n hikkende schijf staan.. (TOCH?)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hier kun je echt heel veel van vinden in de search,
De IBM 60GXP is een schijf met gebreken, en je bent echt niet de eerste ;)
Als je hem na een RMA aanvraag opstuurt naar IBM krijg je een120GXP terug.
voor linkje naar RMA site moet je hier maar ff zoeken: http://gathering.tweakers.net/forum/find

btw je hebt toch wel backups gemaakt? :)

edit:

weet iemand het rma adres van ibm nederland, heb net weer een nieuwe aanvraag gedaan en nu hebben ze me een amerikaans adres gegeven :? , heb al een mailtje naar IBM nederland gestuurd maar zij zeggen dat ik maar amerika moet opbellen :/ )

Verwijderd

Topicstarter
eeehhh
weet niet echt
had wel van alles een back up
dus zo erg is het niet. De schijven worden allebei herkend en werken allebei, alleen niet als ze allebei aan de controller hangen. Master en slave instellingen zijn goed, welke aansluiting ze aan de kabel hangen maakt niet uit. Zodra je ze allebei aansluit nokt de master ermee en brand het hd ledje constant. Data maak ik me niet zo druk om. Mobo heb ik geen garantie meer op (>1 jaar oud) schijven nog wel, 2 jaar oud, 3 jaar garantie (toen nog wel :) ) Vind het belangrijker dat ik allebei mijn schijven op 1 IDEcontroller wil hangen (wat ie dus ook meer dan een jaar heeft gedaan)

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 12:39:
De schijven worden allebei herkend en werken allebei, alleen niet als ze allebei aan de controller hangen. Master en slave instellingen zijn goed,
Voordat de IBM pjes dood gaan, gaan ze raar doen en dat is een van de symptonen, had ik ook. Gewoon RMA sturen (ik zou beidde opsturen als ik jouw was)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ze allebei opstuur wordt het een beetje lastig mijn data over te zetten. Als jullie er zeker van zijn dat ze kapot zijn breeng ik ze terug waar ik ze gekocht hebm daar krijg ik toch wel nieuwe van. Probleem is alleen zijn ze zeker kapot? of is het het mobo?

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 12:47:
Als ik ze allebei opstuur wordt het een beetje lastig mijn data over te zetten. Als jullie er zeker van zijn dat ze kapot zijn breeng ik ze terug waar ik ze gekocht hebm daar krijg ik toch wel nieuwe van. Probleem is alleen zijn ze zeker kapot? of is het het mobo?
Ok dan zeg ik het nog wat duidelijker :)

kans op 1 of 2 IBM's kapot 99%
kans op iets anders kapot 1%

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan :( terug naar de leverancie dan maar
ik had nog wel de hoop dat ik een van de weinigen zou zijn die geen last zou hebben van een falende IBM schijf

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oké, fijn dat het nu wel min of meer is afgehandeld :)

Maar het antwoord op dit soort vragen staat reeds in OM FAQ. Lees eens onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag". Hiermee is vast wel gezegd dat zulke topics wel erg vaak voorbij zijn geweest en dat het ook duidelijk is dat dit dicht gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.