Toon posts:

Problemen met netwerk aan de gang te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt: Mijn vader wil internet op zijn PC, via mijn pc.

Het schema is dus als volgt:

Vader -> mijn PC -> kabelmodem

In mijn 2 zitten dus 2 NIC's. 1 voor naar de modem en 1 naar de PC van m'n vader. Maar als ik in XP de optie "internet delen" aan wil zetten op de 2e NIC, krijg ik een foutmelding dat de service niet gestart kan worden. De 2e NIC draait op IP 192.168.0.1 en die van mijn vader op 192.168.0.2. Mijn vader kan ook gewoon in de gedeelde mappen van mijn PC rondkijken. Dus wat moet er verder nog gedaan worden om het allemaal aan de gang te krijgen?

ps: het zijn allemaal 10 MBIT kaarten.

Verwijderd

Probeer de andere netwerkkaart eens te delen? :) *D misschien werkt dat ;)
Anders wat voor een nerwerk kaart is het? 3com?

Verwijderd

Topicstarter
3com ja. De kaart voor het netwerken is een 3Com 3C900COMBO-based Ethernet Adapter (Generic).

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Om bij het begin te beginnen: Op jouw pc ( De internet gateway dus ) beide NIC's op automatic IP zetten eveneens als op je pa zijn pc. Alle firewalls overal kun je misschien ook beter ff disablen. Heb je dat gedaan dan moet je op de NIC die aan je kabelmodem hangt ICS aanvinken en dat zou moeten werken..

[ Voor 0% gewijzigd door KingNothing op 05-10-2002 12:36 . Reden: spelvouten ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Welke OS worden er gedraaid per PC? Allebei XP?

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

zoals gezegd door BeyondHorizon eerst en vooral alle firewalls afzetten. (kijk ook na naar de FW die in winXP zit)
Maar niet alle IPs op automatisch zetten! het staat goed hoe het is.
Hetgeen je fout doet, is dat je internetconnectie delen niet op de NIC van het intern netwerk moet zetten, maar aanzetten op de NIC van je modem.
en op je vader zijn pc, zet je als default gateway 192.168.0.1
dan zou het moeten lukken

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kristof schreef op 05 oktober 2002 @ 16:57:
zoals gezegd door BeyondHorizon eerst en vooral alle firewalls afzetten. (kijk ook na naar de FW die in winXP zit)
Maar niet alle IPs op automatisch zetten! het staat goed hoe het is.
Hetgeen je fout doet, is dat je internetconnectie delen niet op de NIC van het intern netwerk moet zetten, maar aanzetten op de NIC van je modem.
en op je vader zijn pc, zet je als default gateway 192.168.0.1
dan zou het moeten lukken
Ervanuitgaande dat we over het besturingsysteem Windows XP hebben kan hij wel degelijk ALLE netwerk kaarten op automatic ip zetten en daarna simpelweg op de netwerkkaart die aan de kabelmodem hangt het vinkje ICS aanklikken, de oplettende Windows gebruiker zal het dan opvallen dat XP de tweede netwerkkaart zelf hard op 192.168.0.1 zet en daarna DHCP server word en een ip adres geeft aan de client pc ( van zijn pa )
Ook een manier die iig bij mij goed werkte.

Die-hard Brexiteer

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

inderdaad, klopt volledig, maar als je een simpel intern netwerk als hem opzet, kan je beter met vast IPadres werken. Is gemakkelijker dan dat het steeds verandert.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kristof schreef op 05 oktober 2002 @ 17:30:
inderdaad, klopt volledig, maar als je een simpel intern netwerk als hem opzet, kan je beter met vast IPadres werken. Is gemakkelijker dan dat het steeds verandert.
Uhm, bij mij staan 6+ pc op een netwerk met Dynamische ip`s en die zijn al sinds het begin (3 jaar geleden nog NOOIT veranderd) Dus wat je zegt klopt niet helemaal.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1