DVD-speler tussen €200-300 met goede cdaudio kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik ga vandaag voor mn ouders op zoek naar een nieuwe dvd-speler om de oude kapotte Yamaha cdspeler te vervangen. Het is een redelijk setje dus de dvd-speler moet een beetje goede cd-audio kwaliteit geven.

Verder moet het apparaat Mp3 af kunnen spelen en een beetje gebruikersvriendelijk menu hebben (oude mensen ;) weet je wel)

De laatste wensen zijn oa wat betreft de kleur: ze hebben nu een Yamaha installatie in de kleur titanium, en daar moet de dvd-speler een beetje tussen passen, dus iig zilverkleurig en het liefst titanium.

Ow ja, een ac3-decoder met 5.1 output zou niet gek zijn

de huidige installatie heeft geen digitale inputs dus de speler moet goede analoge outputs hebben

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
mijn panasonic rv32 heeft een hele goeie geluidskwaliteit. supergoed mp3 menu. optische uitgang, coax uitgang, stereo uitgang, cinch video uit, scart, svhs.
koste mij 179 in duitsland. in reviews op internet wordt ie heel goed beoordeeld, en vooral de audiocd kwaliteit is heel goed. beeld is heel goed.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Als een richtlijn: verwacht van de CD kwaliteit van een DVD speler dezelfde kwaliteit als van een CD speler die minder dan de helft kost.

De vraag is echter of je ouders het verschil ook horen... waar hangt het aan? Wat voor speakers? Gebruiken ze kwalitatief goede interlinks of dropveters? Anders ga je het verschil ook minder horen...

Maar als ik dan toch een ding moet aanraden, de DV656 van Pioneer is erg goed uit de tests gekomen, zelfs CDs doet hij redelijk.

Maar idealiter koop je aparte apparaten voor beide doeleinden. Je bent dan met minder geld klaar en je hebt een kwalitatief betere oplossing.

Wat is je budget eigenlijk?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• arjandijk162
tussen de 200 en de 300 euro. Kunnen jullie misschien wat links geven naar die reviews?

Er staan nu een paar redelijke B&W speakers, maar die zullen vervangen worden door betere. En het moet een dvdspeler worden zodat wij (de kinderen) af en toe lekker een fimpje kunnen kijken.

Jammer genoeg is een Yamaha dvd-speler te duur

Kunnen de bovengenoemde dvdspelers mp3 afspelen en hebben ze een onboard ac3-decoder?

• JT
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

Pioneer staat er wel bekend om dat hun DVD spelers ook wel goed cd's kunnen spelen, zij het natuurlijk niet zo goed als een losse cd speler van dezelfde prijs :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• arjandijk162
wat is het beste pioneertype in deze prijsklasse? Het moet ook een beetje algemeen verkrijgbaar zijn, we gaan m namelijk in Apeldoorn halen

• JT
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

Zoek ff naar reviews, dan vind je het wel.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• arjandijk162
ik hen nog ff een puntje van aandacht. De dvd-speler wordt aangesloten of een 4:3 tv. Veel dvd's zijn in bioscoopformaat opgenomen en het kijkt niet echt prettig met die dikke zwarte balken.

Nu heb ik op de pc BS-player waarmee je met een druk op de knop het beeld kunt uitvullen (inzoomen op het midden oftewel de zijkanten eraf knippen)

Dit zou ook wel een handige functie zijn op een dvdspeler

Is dat mogelijk?

En hebben de genoemde pioneer dvd-spelers een onboard ac3 decoder

• arjandijk162
kan zoiets ook met een gewone dvd-speler?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

arjandijk schreef op 05 oktober 2002 @ 12:43:
Jammer genoeg is een Yamaha dvd-speler te duur
De S520 van Yamaha kost anders 199 euro.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
Een X-BoX met DvD-kit 269,- :P

Modchip erbij voor mp3 playback (gloof ik hoor) divx iig :P
Advanced AV-cable en een aparte ac3-decoder met 5.1 output (los of geluidskaart)

Niks op tegen imo. En je kan ook nog eens een spelletje spelen :+

naja...je bent denk ik wel iets duurder uit dan 300,- Maar de kwaliteit is wel oke.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Revoy 2200R is wat jij nodig hebt.

Functies in het kort (zie www.revoy.nl )

- DVD,SVCD,VCD,CD-R,CD-RW,CD-HDCD en MP3-MENU
- Regio vrij 1-6 en RCE proof
- Hoogwaardige beeld kwaliteit video uitgang:
SCART: RGB - CVBS
S-Video
Composite video
- Audio digitale uitgang:
Digitale audio uitgang via coax / optical
Dolby Digital (AC-3)
PCM 8 kanalen
DTS (Digital Theatre System)
- Audio analoge uitgang:
Dolby Digital READY (AC-3 READY) 6 kanalen RCA
Stereo/Dolby/Surround/Prologic 2 kanalen RCA
- Afstandsbediening (Remote control)
- Multiangle, 32 multi-subtitle en 8 multi-language
- NTSC/PAL automatisch, 16:9 en 4:3 ps, lb
- Dubbele micofoon ingang voor karaoke met effecten
- (Re)play 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, slow en 'select time'
- OSD - On-Screen Display
- 3D digitale geluids effecten
- Games functie (Tetris), remote control joystick
- AC 110-240 V
- CE,EMC,LVD Gekeurd

Echt een geweldig ding. Leverbaar in 3 kleuren, Zwart, zilver en champagne.
Kost EURO 249,- bij www.aci-computers.nl

Ik heb er zelf 1 , en echt perfect. Hij leest m'n eigen gemaakte MP3 cd's, ideaal.

/edit:
hmmm, het lijkt wel alsof ik bij aci-computers werk, maar dat is dus NIET zo.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
qua features vindt ik die revoy nou niet echt bijzonder ik bedoel dit zit ook wel in de meeste andere dvd spelers, en volgensmij is dit een computer hardware/software matige dvd speler. klinkt erg japans. ik kan het ook mis hebben natuurlijk. maar ik zou toch liever een echt merk kopen.

• arjandijk162
Uiteindelijk hebben we de Pioneer dv-444 gekocht, bevalt tot nu toe vrij goed, ik moet alleen nog even een svcd branden om te testen, maar ik ben er tevreden mee.

Iets van 279 euro voor betaald
Pagina: 1