Toon posts:

Problemen met NVidia (Geforce2) drivers met Neovo TFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een TFT scherm van Neovo gekocht: een 15-F if I'm right. Prima ding, ben er erg tevreden mee. In eerste instantie gebruikte ik deze monitor met een Riva-128 uit het jaar kruik, met 4 Mb ram ofzo.
Om toch wat meer te kunnen doen (maar ik ben ook weer niet zo'n ruige gamer) besloot ik een Geforce 2 te kopen (met 64 Mb, ...) Deze mooie monitor verdiende ook wel wat beter.

Met de drivers van Windows XP had ik geen enkel probleem: als ik twee spelletjes vergelijk, Catan (waardeloos geprogrammeerd trouwens) en Warcraft 3 (:P) deden het allebei prima. Misschien dat er na Warcraft 3 heeel kort wat flickeringen/trillingen in het scherm zitten.

Toen ik voor het eerst bootte met de drivers van NVidia (30.82 van de site) schrok ik wel ff: mijn hele scherm werd snel wit! :-( Toen windows geboot was naar het inlogmenu, en ik mijn scherm uit en aan had gezet, zag ik even het welcome-scherm (zonder bewegende muis), maar werd de intensiteit steeds groter, en werd het scherm weer wit :-( (Leek me niet leuk voor mijn TFT.)

Ik heb toen snel opgestart in veilige modus: die deed het natuurlijk nog prima. en ik heb toen de instellingen op 1024x768 gezet, en 60Hz. Na een reboot deed alles het prima met de NVidia drivers: dus blijkbaar stond de kaart "standaard" in een verkeerde frequentie ofzo, en kan een TFT met een te hoge frequentie dat niet aan?

So far so good: op zich leken deze drivers wel beter (ook OpenGL met hardware enzo). Warcraft 3 deed het prima, maar na het afsluiten van WC3 zag ik de flickeringen die ik eerder zag weer, maar dan veel erger! Het duurde misschien wel 2/3 seconden voordat mijn scherm er weer stabiel uit zag. Geen idee waardoor dat komt(: ik hoop niet dat mijn ogen er aan wennen dat ie flickert, en dat het nu als een gek staat te trillen voor mijn neus, maar dat lijkt me sterk.)
Met catan ging het helemaal mis: zodra ik die opstartte werd het scherm wit zoals ik eerder had bij het installeren van de drivers. Catan snel afsluiten dus, en: ook daarna weer trillingen :-|

Kent iemand dit probleem? Waardoor komt het fel-witte scherm - is dat omdat die Nvidia een dubbel zo hoge frequentie stuurt naar de TFT ofzo, en die dan denkt dat het misschien wel 60 Hz is?
En waarom krijg je trillingen op het scherm: ligt dat aan mijn tft-scherm, is dat normaal bij een resolutie-wisseling of misschien wel frequentie-wisseling?

(Ik heb de "leadtek geforce 2 mx400 64mb tv-out" gekocht bij paradigit trouwens: op de site van leadtek vindt ik um niet terug, maar er staat wel bij vergelijkbare kaarten dat ze tot 200 Hz kunnen, dus dat hij in "dubbele frequentie" gaat en mijn scherm dan denkt dat hij 60 Hz doet zou misschien nog best kunnen?)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nVidia Refreshrate fix geprobeerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee - als ik de omschrijvingen lees is dat juist om je monitor UIT de 60 hz te krijgen, en niet om um daar in te houden :-P
Maar ik kan het wel ff proberen. Nog lastig om dat ding te vinden trouwens (I tried google, de link in de meuktracker werkt niet meer) - heb er nu eentje uit 2001...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die Refreshrate fix werkt dus niet met mijn drivers/kaart I guess.

Hij herkend um als NVIDIA GeForce2 MX/MX 400, maar hij staat niet in het lijstje.
Op de nvreffix-site stond er ook iets over een drivers die vanaf bepaalde versies niet support werden ofzo. Oveirgens staat de "GeForce2 MX/MX 400" wel in de lijst - lijkt me niet zoveel verschillen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~psdekkers/gforcereffix.jpg

Is dit te fixen?

Dat flickeren komt denk ik door het switchen van kleurdiepte (dan doet ie het een beetje) en frequentie (en dan doet ie het ruiger). Bij de NVIDIA drivers zie ik dat Warcraft 3 bijvoorbeeld naar 75 Herz gaat... (handig, die OSD's :P)
Hebben meer mensen met TFT's dit?

Verwijderd

Topicstarter
Pff, ik heb geprobeerd inmiddels de nv4_disp.inf aan te passen, ik heb een tooltje gevonden dat wel beweert dat het werkt, ik heb nieuwere drivers geprobeerd te installeren (3.0.8.7) maar het wil allemaal niet. (Er blijven teveel modes staan bij de drivers van Nvidea, alleen die van Microsoft doen het netjes met alles...) Ook de specificatie-.inf van Neovo zodat windows weet welke modes de monitor aan kan doen niets.

Ik heb maar een mailtje naar Nvidea gestuurd, en naar Neovo om te vragen waarom mijn scherm er zo gaar uit ziet bij hoge frequenties, en hij het niet gewoon blockt. (Gaar als in, zie dit plaatje).

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

RefreshForce gebruiken en dan alle reso's VASTZETTEN (geen enkel programma de keus geven om te switchen van refresh) op 60HZ !!!

Ik zoek de link ff voor je :)

Bingo --> http://www.pagehosting.co.uk/rf/

Anders moet je ook even RefreshLock proberen (maar dan runned er wel een progje op de achtergrond, bij Force niet :)

Succes!

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1