onboard geluidskaart gebruikt ie cpu power?

Pagina: 1
Acties:

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Gebruikt een onboard geluidskaart nu wel cpu power of niet?

Ik heb namelijk laatst een nieuwe pc gekocht en wou er eerst een
andere geluidskaart inzetten omdat ik dacht dat de onboard meer
cpu power gebruikt en dat het geluids wat van mindere kwaliteit was

Maar de verkoper verzekerde mij ervan dat dit allemaal niet het geval
was, maar nu twijfel ik toch.

Dus wat is waar?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Jij hebt gelijk en ik zou het ook doen als ik jou was. En niet naar verkoper praatjes luisteren.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat hangt ervan af. In principe kan elke geluidskaart ingebouwd worden in het moederbord, zolang de fabrikant de chips levert en er een reference design is. Als die goed geïmplementeerd is, is dat net hetzelfde als dat er een geluidskaart in een pci slot zit. Ik heb iig nog nooit last gehad van cpu gebruik met onboard geluidskaartjes. Het geluid kan wel van mindere kwliteit zijn, maar de beste manier om dat te controleren is te luisteren en na te denken waarvoor je het geluid wil gebruiken.
Als je professioneel of heel liefhebberig met geluid bezig bent kan ik me best voorstellen dat je niet tevreden bent over onboard geluid, maar voor het standaard werk (wat mp3'tjes spelen, en af en toe een spelletje) zijn de meeste onboard geluidskaartjes al meer dan goed genoeg.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

de onboard geluidskaarten hebben meestal en wat mindere geluidskwaliteit, maar proccessorkracht gebruiken ze niet of amper.

te langzaam met typen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2002 11:22 . Reden: zaterdagmorgen ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
De onboard geluidskaarten gebruiken idd iets cpu power. Maar zeker als het om nieuwe pc's gaat (dus 1,5Ghz en hoger) valt het cpu gebruik niet op te merken (0,1% oid. Echt praktisch niets, bewegen met je muis kost meer cpu power)

Dus jullie hebben beide gelijk: Jij, omdat onboard sound theoretisch gesproken CPU power kost. De verkoper, omdat het zo belachelijk weinig is, dat het onmerkbaar is :)

Het is iig geen doorslaggevende reden om dan maar van onboard sound af te zien. Trouwens, de nieuwere generaties onboard sound zijn beter dan bijv een SB128. En gaan richting de SBlive en terratec xfire kaarten, qua kwaliteit. Als je de kaart gebruikt voor mp3'tjes ed, zijn ze in veel gevallen goed genoeg :)
(wanneer ik een mobo ga kopen met onboard sound, gaat mijn SBlive in de verkoop)

Verwijderd

Mijn sb128 pci belast me cpu meer dan me onboard sound :/
Vroeger zoog alles wat onboard zat zo'n beetje tegenwoordig
hebben ze echt mooie dingen wat dat betreft ik zou die paar eurotjes
uitsparen en onboard gebruiken.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik weet eerst genoeg.
Ik laat het spulletje mooi zo zitten.
Pagina: 1