Vreemd analoog modem probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:16

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Als ik wil inbellen op mijn ISP moet ik voordat ik kan inbellen altijd eerst de telefoonstekker uit mijn PC halen en hem er daarna weer terug in doen. Dan kan ik prima internetten. Als ik dat niet doe, dan belt de modem wel maar gebeurt er verder helemaal niks.
Als ik mijn PC net aanzet kan ik ook internetten maar als ik vervolgens de verbinding verbreek en opnieuw tot stand probeer te brengen moet ik altijd eerst de stekker even ontkoppelen :?

Heeft iemand hier een verklaring voor en hoe ik dit kan oplossen??

Het is trouwens een 56k modem met een Intel 536EP V.92 chipset.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
heb je al gekeken of je niet stiekem toch verbonden blijft?
misschien dat ie niet helemaal lekker de verbinding verbreekt?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
[Niet om een of ander maar het woord modem impliceert dat het altijd om een analoge verbinding gaat. Daarom bestaan er ook geen ADSL modems maar enkel ADSL adapters]

Zoals SaiBork zegt kan het misschien gaan om spyware die inbelt echter had je dat al lang aan je telefoon rekening gemerkt. Heb je misschien een telefoon centrale (voor meerdere lijnen en telefoons) in huis hangen?

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
The Source schreef op 05 oktober 2002 @ 11:21:
[Niet om een of ander maar het woord modem impliceert dat het altijd om een analoge verbinding gaat. Daarom bestaan er ook geen ADSL modems maar enkel ADSL adapters]
MAAR toch zegt bijna iedereen altijd ADSL modem :P

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
ADSL gaat volgens mij als analoog kanaaltje over de KPN lijn, daarom het modem om het signaal te moduleren tot een analoog kanaal. Dit werkt in ieder geval zo bij kabelinternet.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:16

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik weet zeker dat het geen spyware is (Windows is net kaal geinstalleerd) en ook de verbinding wordt wel goed verbroken. De modem detecteert namelijk altijd een kiestoon, gaat bellen maar niet altijd kan daarna de verbinding worden opgezet.

Ik heb nu een andere kabel geprobeerd en nu is het probleem anders geworden: meestal kan ik wel bellen (modem detecteert kiestoon, draait telefoonnummer, verifieert paswoord en heeft verbinding). Soms echter wordt er geen verbinding opgezet (modem detecteert kiestoon, draait telefoonnummer en dan gebeurt er niks meer). :?

Ik blijf het vreemd vinden...

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 17:23

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Kan het zijn dat je telefoonkabel storing ondervindt van andere kabel in de buurt?
Pagina: 1