Nieuwe XP, cd boot, hdd 2 partities... lukt niet!?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik vond wel een bootfloppie van win xp pro op ms site, dat mocht niet baten.

situatie
nieuwe pc
CD XP HOME nieuw, cd start op
hdd heeft af-winkel 2 partities
waarom zet ie m dan niet op c ?
iets van partitie niet geschikt flitst voorbij kan dat?
tips?

Ben ik een basaal simpel ding vergeten ofzo?
XP kan toch ineens, zonder upgrade?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tijdens de setup kun je toch gewoon kiezen op welke partitie je 'm wilt zetten, en of je er 1 wilt formatteren enzo?

Verwijderd

Is de c-partitie al geformatteerd? Volgens mij wil setup meteen bestanden gaan schrijven naar de harde schijf. Pas in een later stadium van setup, gaat hij vragen waar hij het OS nou eigenlijk moet installeren. Als je hier een andere partitie kiest, wordt de eerstgenoemde partitie het boot-volume en de laatstgenoemde wordt dan system-volume.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 13:30:
Is de c-partitie al geformatteerd? Volgens mij wil setup meteen bestanden gaan schrijven naar de harde schijf. Pas in een later stadium van setup, gaat hij vragen waar hij het OS nou eigenlijk moet installeren. Als je hier een andere partitie kiest, wordt de eerstgenoemde partitie het boot-volume en de laatstgenoemde wordt dan system-volume.
ja eerst gaat hij allemaal bestanden schrijven en dan moet hij als het goed is gewoon vragen waar je windows wil installeren. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Overigens was, zo bleek, de HDD ingedeeld met win-ME uit de winkel(!)
in 2 partities.

Echter met een op XP home pc gemaakte opstart flop (formateren en bootable vinken) kreeg ik geen fdisk en format mee.
Idem met een gevonden win XP bootflop op www.bootdisk.com

Uiteindelijk is het gelukt met delpart.exe echter
toen wilde XP vanaf de cd maar -2- dingen doen:
NTFS snel(?) of
NTFS
FAT32 kon ik niet kiezen en ook partitioneren ging niet.

Formateren begon en XP werdt geinstalleert.

Waar is die flop voor XP met fdisk, format van XP?!
Hoe kan men vanaf cd ooit op een nieuwe hdd partitioneren en fat32 maken voor xp?
Het betreft overigens xp home-full cd 'versie 2002'(?)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)