Ik had gister gevraagd in processors, mobo's en geheugen of er een andere proc. in mijn moederbord kon en dat kan dus. Er zit nu een pentium 166mmx in en daar kan ik een Amd k6 300 mhz in zetten dus dat scheelt een stukje. Als ik zo'n amd erin prik moet ik dan nog dingen veranderen??? Of nog wat aan de hardware?
Bios flashen kan via een tool dat je bij je mobo krijgt. Je moet wel een bios hebben die geflasht kan worden en geen ROM. Als je zo'n tool hebt, dan kan je je bios updaten dmv downloaden van de bios van internet (doet ie automatisch dus je hoeft niet te gaan zoeken voor een site).
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
ik denk ook iets van jumpers veranderen, maar dat staat misschien in je boekje van het mobo.
Sinds wanneer download zo'n tool voor een oud moederbord automatisch biossen van internet zodat je niet meer hoeft te zoeken.AxzZzel schreef op 05 oktober 2002 @ 10:36:
Bios flashen kan via een tool dat je bij je mobo krijgt. Je moet wel een bios hebben die geflasht kan worden en geen ROM. Als je zo'n tool hebt, dan kan je je bios updaten dmv downloaden van de bios van internet (doet ie automatisch dus je hoeft niet te gaan zoeken voor een site).
Meestal druk je op een knopje en download ie de bios van de site van de mobo fabrikant.GameFreak schreef op 05 oktober 2002 @ 10:40:
[...]
Sinds wanneer download zo'n tool voor een oud moederbord automatisch biossen van internet zodat je niet meer hoeft te zoeken.
Je kan em ook zelf flashen natuurlijk, maar dan heb je meer kans dat er iets misgaat.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
als je de pc opstart zie je meesteal de rev van de bios staan en daaronder
komt het type proc in beeld, als je daar de AMD....300 niet ziet staan herkend
je oude Bios hem dus niet. Wat voor mobo heb je ?
komt het type proc in beeld, als je daar de AMD....300 niet ziet staan herkend
je oude Bios hem dus niet. Wat voor mobo heb je ?
Die tools zijn er nog niet zolang, dus ik betwijfel sterk of ze wel bestaan voor zo'n oud mobo waar een p166 op zit. Zelfs voor mijn kt7a zijn ze er niet naar dat ik weet. VandaarAxzZzel schreef op 05 oktober 2002 @ 10:44:
[...]
Meestal druk je op een knopje en download ie de bios van de site van de mobo fabrikant.
Je kan em ook zelf flashen natuurlijk, maar dan heb je meer kans dat er iets misgaat.
Verwijderd
Heb je mobo al in je vorige draadje gevonden.
Bios haal je hier vandaan, het kan natuurlijk ook zo zijn dat er al de laatste versie bij jou opzit.
http://www.pcchips.com.tw/BIOS.html
lees deze ook ff door:
http://www.pcchips.com.tw/technical.html#Socket%207
Bios haal je hier vandaan, het kan natuurlijk ook zo zijn dat er al de laatste versie bij jou opzit.
http://www.pcchips.com.tw/BIOS.html
lees deze ook ff door:
http://www.pcchips.com.tw/technical.html#Socket%207
Ok dank jullie wel. Ik wou gewoon even weten of ik iets aan mijn hardware of bios moest veranderen. Er zit nu 32mb ram in. 10x cd-rom spelertje, diskette drive, onboard sound, isa netwerk kaartje, waarschijnlijk komt er een 16mb videokaartje in(als die het doet). Is het een goed idee om van pentium 166mmx naar AMD k6-300 mhz te gaan? En zou ik nog wat anders moeten upgraden?
Verwijderd
een mening ? ik zou er nog wat geheugen bij proberen te krijgen en die AMD erin prikken. Verwacht geen real gamers of movie pc.Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 11:38:
Ok dank jullie wel. Ik wou gewoon even weten of ik iets aan mijn hardware of bios moest veranderen. Er zit nu 32mb ram in. 10x cd-rom spelertje, diskette drive, onboard sound, isa netwerk kaartje, waarschijnlijk komt er een 16mb videokaartje in(als die het doet). Is het een goed idee om van pentium 166mmx naar AMD k6-300 mhz te gaan? En zou ik nog wat anders moeten upgraden?
De rest kan natuurlijk ook allemaal al vervangen worden maar dan kan je volgens mij beter (als je nog 's de AMD 550 op de kop tikt
Nee ok, maar ik kan wel wat oudere spellen spelen zoals fifa, unreal tournament enzo. Via het netwerk. Nu gaan die spellen erg langzaam en zien er nog niet uit maar word wel iets beter denk ik als die andere videokaart erin zit
Je zegt zelf, je bent n00b ga dan eens wat searche en meer info vergaren zodat je niet meer n00b bent. Dit soort dingen zijn echt niet het vragen op een forum waard imo, en zeker niet in OH. zie ook je mobo boekje
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()