Toon posts:

nieuwe concurrent GBA ?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Effe een stukkie uit de Power Unlimited 10-2002 :

" De Koreaanse firma Gamepark presenteert op de komende ECTS de GP32 ( idd Blackmage ) handheld. De spelcomputer, die qua vorm sterk lijkt op de GBA, is al een tijdje in het verre oosten op de markt en doet het daar niet onaardig.
De Koreaanse spelcomputer heeft zelfs een aantal duidelijke voordelen boven de GBA.
De GP32 is ten eerste een stuk krachtiger en produceert daardoor betere beelden ( op een groter scherm ). Daarnaast kun je de GP32 standaard gebruiken als MP3-speler, de GP32 gebruikt gewone smart Media cards als opslagmedium en bezit het een USB poort voor verbinding met de PC. Dit geeft je de gelegenheid muziek van de PC van het net te halen en naar de GP32 te sturen. Ook interressant is het feit dat je met zn vieren kunt multiplayeren... zonder link-kabels. De draadloze RF-techniek werkt tot op 10 meter afstand. Tenslotte kan de GP32 aan het internet gehangen worden, zodat je erop kunt surfen en emailen ( ). Is er ook nog een minpunt ? Ja er is lang niet zoveel sterke software voorhanden als op de GBA, en daar gaat het toch om. De prijs bedraagt 159 euro."

Zou deze nieuwe console een echte goeie concurrent worden ? En zou jij hem dan kopen ?

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

qua features lijkt ie me zeker wel leuk en beter dan de GBA, maar ik denk dat het spellen aanbod niet zo goed zal zijn zoals bij de GBA.

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Er zijn wel vaker van die concurrenten en die overleven het meestal niet. En deze blijft voorlopig alleen in Japan enzo te koop.
En ik zou 'm niet kopen, want de GBA heeft toch veel meer te bieden dan zo'n nieuwe handheld.

The devil is in the details.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die gp32 vinnik leuker, je komt alleen niet zo snel aan een spelletje

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Tsja het gaat om de spellen he.. de Neo Geo Pocket had nou ook niet bepaald aansprekende games (voor mij tenminste) :?

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb maanden geleden een filmpje gezien van Wolfenstein 3D, draaiende op een GP32. Zag er best leuk uit :)

Verwijderd

aftermath schreef op 05 oktober 2002 @ 10:01:
qua features lijkt ie me zeker wel leuk en beter dan de GBA, maar ik denk dat het spellen aanbod niet zo goed zal zijn zoals bij de GBA.
juist, de neem nou de neo geo pocket, best leuk dingetje maar de spellen zaten gewoon niet mee, en hij was nou ook niet echt 'beroemd' in de vs en euro.....

dus wat krijg je : alleen maar jappannertjes die die spelletjes spelen

Verwijderd

Topicstarter
check http://english.gamepark.com/ ff, staat redelijke handige info bij, ze zijn ook al bezig met spelletjes... ow dat zal wat worden! :9

Verwijderd

Huh! Lijkt ook echt op de GBA, als ie echt goed wordt koop ik hem he? :) Owja, ik lees net de PU, en daar staat $ 159,-.

Verwijderd

Topicstarter
Die screenies die je kan vinden van de games op http://english.gamepark.com/, zijn lekker!! Hier een paar screens :
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/LW/screenshot/images/ss05.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/LW/screenshot/images/ss02.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/DAG/screenshot/images/ss08.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/DAG/screenshot/images/ss03.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/DYHARD/images/ss05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/Games/DYHARD/images/ss02.jpg

Ow ow iets zegt mij dat deze console nog es flink gaat doorbreken in de lage landen _/-\o_

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zijn al een aantal topics over dat dingetje geweest... nog nooit iets gehoord over de GP32...
Als ze de zelfde weg nemen als de neogeo color pocket weten we al waar het eindigt ;)
En die screenies hierboven vind ik niet echt "indrukwekkend" te noemen :P

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit! :D

• BlackMage
  • Laatst online: 18-01 17:01
Die gp32 word niet een waardige concurrent voor de GBA.
waarom?

• Weinig games
• Geen bekende games
• Geen naambekendheid

Maar toch gaat dat ding kont-schoppen.
waarom?
• Mega-krachtig, voor elk ander systeem kan er wel een emulator op draaien (incl gba)
• Makkelijk cardridge systeem: Een heleboel huisknutselaars zullen dingen gaan maken
• Internet

Als ie in europa komt dan haal ik er zeker 1.
Als ik een goed adresje vind waar ik zoon ding op dit moment al kan halen dan doe ik dat ook wel. (max. prijs 200 euro) Maar daarmee moet ik denk ik eerst even wachten tot ik credit-card heb

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zich een leuk apparaatje, hij is krachtiger maar ook wel wat duurder dan de GBA.

Ik heb eens een artikel op IGN gelezen waarin stond dat de kans erg klein is dat 'ie naar de VS en Europa komt.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• 3style
  • Laatst online: 09:09

3style

...

Het leuke is ook nog dat je met een USB kabeltje MP3 bestanden kunt uppen...voor de liefhebber :)

• BlackMage
3style schreef op 05 oktober 2002 @ 13:30:
Het leuke is ook nog dat je met een USB kabeltje MP3 bestanden kunt uppen...voor de liefhebber :)
Het nog betere is dat je DivX bestanden kan kijken :) Schijnt al bijna op full-speed te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
DivX bestanden bekijken ??

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Ziet er wel veelbelovend uit :)
Maar hebben we niet vaker van dat soort handhelds gezien die het alleen aardig deden in Japan en nooit in de usa of europa zijn gekomen? Of als ze er wel gekomen waren niet echt aangeslagen waren? Beetje jammer wel...

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Wordt misschien eens tijd dat er een concurrent komt, dan gaan misschien de prijzen ook wat omlaag van die GBA games. Ik kreeg bijna echt een hartverzakkingm toen ik Castlevania 2 zag.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
dope ! Maar ik denk dat dat alleen maar cartoons worden en geen scary movie :'(
Toegegeven het ziet er nie goed uit ;(
Afbeeldingslocatie: http://info2.info.tampere.fi/~teoarsa/ZardozJOnes/screenshot.jpg

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De screenshots van de games zien er imo niet mooier uit dan wat de GBA kan. Lijken me ook niet echt geweldige spellen.. ik denk dat een handheld pas echt kan concurreren met de GBA als hij écht krachtiger is dan de GBA, en dan bedoel ik dus iets vergelijkbaars met een Playstation qua specs ofzo (3d games) en dan moeten er natuurlijk ook een aantal bekende developers games ervoor gaan maken.

• BlackMage
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 14:33:
dope ! Maar ik denk dat dat alleen maar cartoons worden en geen scary movie :'(
Toegegeven het ziet er nie goed uit ;(
[afbeelding]
1. Wel eens op je pc een divX stil gezet?
2. Er komen binnenkort 256 mb smart media kaartjes, daar kan op die lage res echt wel een film opzetten
3. Dis nog beta versie van divx player

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

hmmm ja is dus al een keer voorbij geweest en wel in februari dus of jij bent in de war en je hebt per ongeluk een oude PU, of de PU ook wel het slechtste gamesblad van de hele Benelux sinds de doorgevoerde veranderingen van vorig jaar loopt gewoon flink achter..... gokje ik ga voor optie nummer 2

http://gathering.tweakers...essages/402452///gamepark

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

BlackMage schreef op 05 oktober 2002 @ 14:48:
[...]

1. Wel eens op je pc een divX stil gezet?
[...]
Uh huh.. Ik krijg dan nog steeds HAAR fakking SCHERP beeld hoor.. ?
Ik weet niet wat voor comp. jij hebt ofzo, maar ik krijg iig geen vage vervormingen zoals die screenie hierboven. ;)

• sebastius
  • Laatst online: 20-01 12:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die vervormingen is van het interlacen. Dat doet jouw monitor inderdaad al een paar jaar niet meer. Je TV doet het nog wel, daarom is ie zo onrustig bij stilstaand beeld.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bij m’n TV is het beeld ook haarscherp hoor :? (100Herz 1m Sony ;))

Maar goed.. Daar is die handheld verder ook niet voor gemaakt.
Hij ziet er wel VET uit th0'

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepark.co.kr/tmp_english/GP32/images/l_gp32_1.jpg

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:10
Leuk ding, maar zonder grote namen erachter maak je het niet echt...

Nintendo en Game Boy zijn al 2 grote namen waar je niet zomaar mee concurreert... en dan heb je nog de namen van de developers en de games... niet alleen dingen als Mario en Zelda, maar ook de filmgames...

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
het is een geweldig ding, maar grote concurrenten en..weinig games.. :(

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Als blijkt dat 'het publiek' veel interesse heeft komen er vanzelf wel game devellopers voor denk ik hoor :) De opties die erbij zitten vind ik echt super (vooral dat grote scherm is :9~ en ik zou het ook zeker kopen (jaja, geld teveel ;)) als hij hier uit zou komen.

• BlackMage
Ik wet 1 ding nog niet: Is dat scherm nou back-lit of niet ?

Verwijderd

Dat ding is echt geen concurrent voor de GBA. Zolang Microsoft en Sony geen handheld maken heeft Nintendo niets te vrezen.

• BlackMage
Maakt me eigenlijk niet zo veel uit of het een concurrent word voor de GBA. Ik zou hem alleen gebruiken voor mp3/divx/emulators/ports Dus niet voor de originele spellen die daarvoor zijn.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
BlackMage schreef op 06 oktober 2002 @ 02:12:
Ik wet 1 ding nog niet: Is dat scherm nou back-lit of niet ?
Volgens die site die hoor boven staat niet, het is een gewone TFT met 65k kleuren...
Is op zich ook wel logisch, anders zou ie het op 2 AA batterijen nooit 12 uur uithouden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:12:
Dat ding is echt geen concurrent voor de GBA. Zolang Microsoft en Sony geen handheld maken heeft Nintendo niets te vrezen.
ms maakt games voor de gba :) .

Verwijderd

Topicstarter
zou die framerate divxjes bijhouden ? k denk t niet...

• BlackMage
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:05:
zou die framerate divxjes bijhouden ? k denk t niet...
25 fps kan die halen op dit moment

Verwijderd

Hmm denk dat die smartcard interface best veelbelovend is.

Een snes of genesis emulator zou het voor mij al behoorlijk aantrekkelijk maken.

Ben benieuwd

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:52
Maar hebben we niet vaker van dat soort handhelds gezien die het alleen aardig deden in Japan en nooit in de usa of europa zijn gekomen?
zie ook de prachtige Wonder Swan / Wonder Swan Color / Wonder Swan Crystal *kwijl*

Liege, liege, liegebeest!

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
die games screenshots zien er wel goed uit :9~ beter als de GBA maar die DivX :|

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

Sagat

Is pappa x2!

En hoe is het geluid? Ik vind de gba best mooie beelden neerzet, maar het geluid is :r

10 second ninja DONE

• BlackMage
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:43:
Hmm denk dat die smartcard interface best veelbelovend is.

Een snes of genesis emulator zou het voor mij al behoorlijk aantrekkelijk maken.

Ben benieuwd
Er is ook een snes emulator, schijnt ook wel redelijk goed te draaien op dit moment. Het is iig een port van snes9x maar de snelheid is niet echt om over naar huis te schrijven. Op dit moment gebruikt die emu nog 66 Mhz van dat ding terwijl 133 Mhz de gp32 kan

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tja, leuk ding, maar kijk naar de Lynx, veruit superieur aan de Gameboy, en toch niks geworden....

• Harmsen
  • Laatst online: 12:56
BlackMage schreef op 07 oktober 2002 @ 12:11:
[...]

Er is ook een snes emulator, schijnt ook wel redelijk goed te draaien op dit moment. Het is iig een port van snes9x maar de snelheid is niet echt om over naar huis te schrijven. Op dit moment gebruikt die emu nog 66 Mhz van dat ding terwijl 133 Mhz de gp32 kan
Als een Snes geemuleerd kan worden moet een GBA ook wel te doen zijn denk ik. Dat zou mooi zijn een GBA emulator op dat ding, en dan mooi spellen pompen op een smartmedia.

What a fine day for Science! | Specs

• buzz
  • Laatst online: 18-01 11:53
Oscar28 schreef op 07 oktober 2002 @ 12:14:
Tja, leuk ding, maar kijk naar de Lynx, veruit superieur aan de Gameboy, en toch niks geworden....
Slechte marketing, of er waren gewoon geen goede spellen op

• Fire69
  • Laatst online: 23:23
Collega van mij heeft hem hier al enkele maanden, maar vraag me niet van waar hij 'em gehaald heeft!

Verwijderd

een beetje concurrentie voor de GBA is alleen maar goed voor de consument, als hij hier in europa uitkomt zal ik toch wel overwegen om hem aan te schaffen...en die screens vind ik er best goed uitzien

wat betreft de linx, ik heb toendertijd gekozen voor een gameboy (ik was iets van 11) omdat de gameboy meer spelaanbod had en nog belangrijker, iedereen had een gameboy en dat was al een mooi ding

/me kijkt trots naar zijn vergeelde gameboy :)

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
Fire69 schreef op 07 oktober 2002 @ 12:59:
Collega van mij heeft hem hier al enkele maanden, maar vraag me niet van waar hij 'em gehaald heeft!
Waarom vraag je het niet aan je collega?
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:12:
Wat een onzin; Sony was toch ook geen waardige concurrent voor SEGA en Nintendo toen de playstation net uit was?
Enne... om nou zo erg te vertrouwen op microsoft, zo goed verkoopt de X-Box ook niet, dus ik verwacht niet dat een MS handheld dat wel zou doen.

Het grootste probleem is volgens mij alleen op dit moment dat de GBA echt zulke hoge verkoopcijfers haalt in Japan; hierdoor krijgt de GBA weer alle extra's enne... dan heb jij lekker een GP32 terwijl iedereen die je kent een GBA heeft. Deze positie maakt het volgens mij erg moeilijk voor concurrenten om een product naast de GB te installeren...

• BlackMage
Huntor schreef op 07 oktober 2002 @ 12:52:
[...]

Als een Snes geemuleerd kan worden moet een GBA ook wel te doen zijn denk ik. Dat zou mooi zijn een GBA emulator op dat ding, en dan mooi spellen pompen op een smartmedia.
GBA kan net denk ik. De makers van dat ding hebben iig gezecht dat de gp32 krachtig genoeg was om een GBA te emuleren. Maar omdat dat ding er nog niet zolang is zijn de emulators nog niet zover gevorderd, maar het gaat komen . Dat voel ik

• Harmsen
  • Laatst online: 12:56
BlackMage schreef op 07 oktober 2002 @ 15:00:
[...]

GBA kan net denk ik. De makers van dat ding hebben iig gezecht dat de gp32 krachtig genoeg was om een GBA te emuleren. Maar omdat dat ding er nog niet zolang is zijn de emulators nog niet zover gevorderd, maar het gaat komen . Dat voel ik
Nou nog een 5 gig HD erin en je hebt een ideaal apparaatje. MP3/DivX/GBA/Snes en Portable harddisk.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Huntor schreef op 07 oktober 2002 @ 15:04:
[...]

Nou nog een 5 gig HD erin en je hebt een ideaal apparaatje. MP3/DivX/GBA/Snes en Portable harddisk.
Dat lijkt me wel iets te ver gezocht, hoor een harddisk erin...

• BlackMage
Harddisk kost teveel stroom.
Ben allang blij dat er SM kaartjes in kunnen. Reken maar eens uit hoeveel snes/gba games er op 128 Mb kunnen

Verwijderd

Topicstarter
heel veel! Heb vroeger, voor ik mn GBA heb gekocht, altijd gegameboyed met een emulator. De GBC games zaten meestal rond de 1 MB terwijl de GBA-roms rond de 8 MB zaten. Nou, als je dat dan uitrekent dan heb je al heel wat hoor. Eindelijk eens goeie 3D-games, misschien... _/-\o_
Pagina: 1