Toon posts:

[WinXP] Als windows 1x crash is meteen alles corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als windows dus volledig crasht dan kan ik het opnieuw installeren omdat alles weer corrupt is. Belangrijke bestanden van windows zelf en soms ook gedownloade bestanden.
Eerst crashte ik erg vaak omdat voeding te klein was, dat leek verklaring voor corrupte bestanden (HD stopt alsie bezig is). Maar nu is het dus nog steeds zo.

Dit is me sinds de nieuwe voeding nu al 3x gebeurd. Dat wil zeggen 3 crashes en 3 keer opnieuw installeren omdat gewoon niks meer werkte. Kopiëren werkt niet, connections niet, enz...
Het is net dus weer gebeurd maar nu kon windows dus met beschadigde bestanden vervangen wel wat doen... ik mag weer verbinding maken met internet... - Maar wat kan ik hier tegen doen behalve stoppen windows XP te gebruiken?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Is je HD wel in orde? Doe eens een defrag en kijk of er beschaigde sectoren opzitten.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en welk FileSystem gebruik je zelf? NTFS of FAT32? (:

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Vorkie schreef op 05 oktober 2002 @ 08:24:
en welk FileSystem gebruik je zelf? NTFS of FAT32? (:
(:< weer een omgekeerde smilie (:

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Je moet eigenlijk te weten komen waardoor hij vast loopt.
Gebeurd het bijvoorbeeld telkens als je aan het copyeren bent via een netwerkaart?
(Dat heb ik gehehad, bleek dat netwerk en Mass storage controller zelfde irq deelde en dat vond ie volgens mij nie echt fijn )

Verwijderd

Topicstarter
In het begin liep hij dus meestal vast doordat HD plots te weinig stroom kreeg...
Nu door overclocken... ik ging niet een erg ver. 133 => 138

Het is btw niet vastlopen maar crashen.

Ik gebruik voor windows partities FAT32 en voor twee andere partities waar belangrijke dingen op STONDEN NTFS. Ik had ze een keer omgezet omdat ik wat bestanden wilden beveiligen.
Defragmenteren doet het nu niet meer... maar eerder heeft hij volgens mij nooit beschadigde sectoren gegeven. Dat alles corrupt is is ook alleen zo na een crash.

Edit:
Systeem:
Athlonxp1800+, 512 MB DDRAM, MSI K7T 266 pro 2, HDD een Western Digital 7200 rpm 40 GB (weet exacte naam niet meer)

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Het zou misschien kunnen dat je in je BIOS een 'stille' optie heb gekozen voor je hardeschijf. Als jou harde schijf dit niet ondersteund dan kan die vreemde gevolgen hebben.

Ik zou als ik jou was oook ffies nagaan wat je allemaal doet mocht ie onverhoopt nog eens crashen. Zet je geluid aan of ben je aan het gamen. Alles wat ik hier uit op (kan) maken is dat het nu een hardware probleem lijkt. Welke VIA drivers gebruik je overigens.. misschien dat je met die eens een stapje terug moet doen ivm de IDE-controller driver

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Pagina: 1