SQ858 Mobo wil niet naar 200 MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb twee gelijke Intel Pentium 166 MHz processors met MMX.

De ene zit in een AP5T mainboard van wat voor fabrikant dan ook :). Deze draait zonder problemen op 200 MHz met een koelertje. Hier hoefde ik niet eens iets voor te doen, er zat nl eerst een andere processor in, een Pentium 200 MHz zonder MMX. Na vervanging en geen jumper-change is het dus een Pentium 200 MHz met MMX geworden.

De andere zit in een SQ585 mobo (http://www.bcmcom.com/tech/sq585/tech585.htm). Deze moet volgens het boekje ook tot 200 MHz komen, hier zat echter een Pentium 100 MHz in, dus hier moest wel wat aan de jumpers veranderd worden.
Op 166 krijg ik hem, maar op de 180 en 200 niet. Als ik deze jumpers goed zet volgens het boekje, staat in de BIOS nog steeds: Pentium-S MMX 166 MHz, en start ie verder wel gewoon op.
Terwijl, als ik de voorgaande Pentium 100 op dit mobo had en deze hoger dan 133 MHz probeerde te laten draaien, de computer niet startte(zwart scherm en dergelijke).
Maar deze proc zou dus zonder probz op 200 moeten kunnen draaien.

Kloppen die jumper instellingen uit boekje niet? Is er iets raars met de proc? WTF?

Tja

Verwijderd

Als je nou eens vertelt welke jumper instellingen je waarin wijzigt. Dan kunnen wij er ook wat meer mee. Nu valt er alleen maar naar te gokken. Slotje dus.

Verder is de multiplier gelockt op de latere Pentiums. Dat kan jouw probleem zijn. Verhogen van de FSB is dus de oplossing (meestal kunnen die borden ook wel 75MHz en 83 MHz)

Dit topic is gesloten.