Toon posts:

MSI K7T266 PRO hotflash vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers met allebei een K7T266 PRO 2 mobo, maar de bios updaten is op de ene mislukt. Nu heb ik de search al gebruikt en al gelezen over de hotflash methode, maar tot nu toe heb ik niet duidelijk beschreven gezien hoe dit gedaan moet worden bij een Ami bios. Omdat het best wel gevaarlijk klinkt om je bios te verwisselen terwijl je comp draait, zou ik graag wat meer info willen.

Tot nu toe heb ik begrepen dat ik deze dingen nodig heb:
bootable floppy met backup BIOS erop
tweede comp met gezonde BIOS

En dan moet ik op een gegeven moment de BIOSsen verwisselen: mijn vraag is, wanneer precies? Laatste 'enter' voor daadwerkelijke flash?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ja :)

gewoon de bios verwisselen als de pc is geboot dus als ie om een flop vraagd ofzo. tenminste dat deed ik met mijn K7T266pro1 het ging toen goed.

maar kijk ingodsnaam uit met dit geintje, want er hoeft maar iets mis te gaan en je kan je andere bord ook weggooien.

stuur anders gewoon een mailtje aan MSI nederland mischien zijn ze zo vriendelijk tegen een kleine vergoeding een nieuwe bios op te sturen naar je :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

johnny.xxx schreef op 05 oktober 2002 @ 03:18:
ja :)

gewoon de bios verwisselen als de pc is geboot dus als ie om een flop vraagd ofzo. tenminste dat deed ik met mijn K7T266pro1 het ging toen goed.

maar kijk ingodsnaam uit met dit geintje, want er hoeft maar iets mis te gaan en je kan je andere bord ook weggooien.

stuur anders gewoon een mailtje aan MSI nederland mischien zijn ze zo vriendelijk tegen een kleine vergoeding een nieuwe bios op te sturen naar je :)
Doen ze dat niet gratis? Een vriend van me had probs met z'n BH6, en kreeg gratis een nieuwe chip toegestuurd. Kwee alleen of het de BIOS chip was of een andere chip.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
silentsnow schreef op 05 oktober 2002 @ 03:22:
[...]

Doen ze dat niet gratis? Een vriend van me had probs met z'n BH6, en kreeg gratis een nieuwe chip toegestuurd. Kwee alleen of het de BIOS chip was of een andere chip.
de ene mobo maker wel de ander nie.

ik weet dat je bij asus soms zelf gratis een nieuw north-bridge fannetje kan krijgen.
maar ik heb het bij MSI nog nooit geprobeerd, gewoon ffies bellen met de klantenservice van MSI-NL

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Zodra je input kan geven (tikken enzo), kun je in principe al de BIOS verwisselen. Als het goed is wordt de stroom van de BIOS gehaald als alle informatie die nodig is voor het opstarten is geladen.

"It certainly appears so..."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover is vrij veel terug te vinden.. [search=hotflashen] :)

Het komt hierop neer:

1) BIOS chipje van gezonde PC even losjes wrikken, zodat je hem later makkelijker eruit kan halen, maar let er wel op dat de voetjes nog steeds contact maken
2) Gezonde PC starten met bootflop tot je in DOS omgeving komt
3) Gezonde BIOS chip eruithalen
4) Zieke BIOS chip erin drukken
5) Geef de flash commando op en druk op ENTER
6) Schakel PC uit, haal de herstelde BIOS chip eruit (of laat hem gewoon zitten en druk die andere in de andere PC :Y) )

Het klinkt erg ricisovol, maar achteraf valt het erg mee en ik spreek uit ervaring ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.