[Pinnacle] Waarom bij tv kijken zoveel processorkracht nodig

Pagina: 1
Acties:

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Pinnacle PCTV (met nx erachter). Deze zit in een AMD K6-2 400 MHz machine met 256MB Dimms. Het geheel zit op een asus P5A met ALI Alladin chipset. Nou heeft een collega ook zo'n kaart in een P2 266 zitten en die verbruikt amper processorsnelheid, maar bij mij wil het niet echt. Ik heb de nieuwste direct-x en de nieuwste drivers, pci kaarten omgewisseld. Heb een sb 128 PCI geluidskaart, een diamond A70 video kaart met 8 mb... Ik snap er werkelijk nx van. Capturen hoef ik niet, ik wil gewoon tv kijken! Bij een andere maat draait ie op een pentium 100 met linux xwindows zonder processorkracht te gebruiken...
Wie o wie kan mij hiermee helpen... Ik weet het echt niet meer!
Oja, PCI staat plug and play enabled in mn bios, latency timer op 32 (optimale / maximale performance)... Zelfde IRQ als mn videokaart (11).

Meer gegevens nodig?
Groetjes, Ursamajor

Gadgets FTW!

• Rvdv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Misschien ligt het aan de geluidskaart. Ik heb zelf ook de Soundblaster 128, en als ik bijv. winamp aan heb staan is mijn CPU-gebruik rond de 90 procent (met een Pentium 3-933). Ik weet niet zeker of het hier aan ligt, maar probeer het eens zonder een geluiskaart erin.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:13

Priet

To boldly do what no one has..

Kijk eens naar je overlay settings. Je kunt dat op verschillende manieren instellen. Sommige instellingen zorgen voor meer processorkracht maar werken wel stabieler (anders wordt het beeld direct naar de videokaart gestuurd en bij mij werkt dat nogal brak).

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

Sommige videokaarten kunnen in overlay mode het beeld stretchen(uitrekken)
Als jouw kaart/driver dat niet kan , moet je CPU het doen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit hoort in AV, --> AV dus :)

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2025
pctv is een zware kaart moet alleenstaan in de IRQ
anders krijg je problemen.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

c6708592 schreef op 05 oktober 2002 @ 09:55:
pctv is een zware kaart moet alleenstaan in de IRQ
anders krijg je problemen.
Dat hebben bijna alle BTxxx chips

Maar het klopt wel dat ie druk bezig is met data pompen over zn bus.

Enne de nieuwe WDM drivers op W98SE lopen ook niet echt soepel.

Probeer deze drivers eens met DScaler.org

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2025
pctv doet het niet met elke videokaart of proobeer

is een anderekaart [lenen]?

achter in het boekje staan de geteste videokaarten.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
thanx voor de reacties zover! Ik zal die kaart eens een eigen IRQ geven. Ik heb er een leen kaartje ingehad met 16 mb, het was een met een nvidia vanta chipset. Maar daar hing heel mn pc mee als ie iets fullscreen ging doen.
Verder heb ik iets van 10% processorkracht nodig als ik winamp draai.

Ik ga ook ff die drivers checken!

Maarja, qua video kaart heeft die collega een matrox met 4 mb (geen idee meer welk type).

settings om tv te kijken die staan op enkelvoudige lijn lezen, dus niet de interlacing mode ofzo.

tnx en tot later

Gadgets FTW!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Topicstarter
Die drivers eerder genoemd, heb ik ge"installeerd. Het leek allemaal niet te werken, maar nu ik de pinnacledrivers gebruik en directshow videocapture (AMCAP) doet ie alles netjes met overlay en schommelt de cpu usage rond de 15%! Super! Alleen nu nog de kanalen goed zien in te stellen...

Tanx voor alle adviezen! Kaartje heeft nu ook zn eigen IRQ

Gadgets FTW!

Pagina: 1