Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PWS Lego Mindstorms

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben dus nu bezich met me profiel werkstuk over lego mindstorms. Ik wil een robot gaan bouwen die van alles kan. Maar daar vertel ik (als jullie willen) wel meer over als die klaar is.

Nu mijn vraag :D

Het steentje die de hele zooi aan stuurd (RCX 2.0) heeft maar 3 ingangen en 3 uitgangen. Das niet genoeg.

Nou stond er in de elektuur van april 2002 een bouwtekening om van 3 ingangen er maar gelijk 128 van te maken. Ik ben alleen geen held met de soldeer bout. Nou was mijn vraag of iemand weet waar je zo iets kantenklaar kan kopen.

het print nummer is 010089-1 B)

ow ja, ik heb al gegoogled.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zou zeggen, pak een soldeerbout met een kleine punt (niet van die soldeer schroevendraaiers dus), en koop eens een paar kleine setjes van Velleman en ga je soldeerskillz opvoeren.
Als tweaker zal je et toch een keer moeten leren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Die elektuur uitbreiding is volgens mij gebaseerd op I2C dus als je die ten volle wil benutten dan zul je toch echt met een soldeerbout overweg kunnen..

De meeste uitbreidingen die daarmee werken zul je ook zelf moeten maken..

IP Rocks

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik vraag me af of dat wel gaat op zo'n lego mindstorms kitje. ik bedoel dus begrijpt hij het wel en is het voor jou straks ook nog te begrijpen. 128 ingangen/uitgangen zijn best lastig, meestal raak je het overzicht kwijt met programmeren. en daarbij wat wil je hem in vredesnaam laten doen. alles kan toch niet.

je hoeft trouwens maar 40 uur te besteden aan je profielwerkstuk en dit duurt veel langer.

en voor dat soldeer werk, oefening baart kunst. en als je het zelf in elkaar zet snap je het misschien ook nog

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36

klown

geek

Je kan toch ook 2 RCX-en gebruiken en die met elkaar laten communicere (jah, dan heb je nog maar 6 aansluitingen, maar dat is toch al het dubbele :P
Anders wordt je PWS ook veel te groot...en je kan dat 'alles' wel in verschillende programma's zetten toch, hij hoeft toch niet te kunnen.....je zet em aan en hij kan 'alles'
Je kan toch bijv. Hij haalt de post bij de voordeur vandaan in programma 1 zetten
Hij zet de radio aan in programma 2 zetten...o.i.d. zodat je die sensoren en motoren steeds weer anders kan gebruiken, als je begrijpt wat ik bedoel >:)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Als je ze met elkaar gaat laten communiceren blijven er van elk maar 2 in en uitgangen over, 2 blokken aan elkaar geeft dus maar 4 in en uitgangen..... En het lijkt me niet echt praktisch met programmeren...

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Of je laat ze met ir met elkaar communiceren...

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:36

klown

geek

McFizban schreef op 05 oktober 2002 @ 17:37:
Of je laat ze met ir met elkaar communiceren...
Dat bedoelde ik dus ook :7

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• comvidnet
ja, dus geen bedrijven die dat doen. Dan laat ik het me natuurkunde docent maar uit zoeken :D

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 17:27

Adonias

Oe! Buttons :9

Als je in de buurt van Delft woont wil ik wel wat voor je solderen... 'k ben nl ook best geinteresseerd in robotica (te dure hobby voor mij helaas...lego is niet te betalen...)

• comvidnet
culemborg, bij utrecht. een beetje ver. :(

Pagina: 1