Een geweldig idee...

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
Schoot me net te binnen bij het lezen van het n ieuws over een robot op de frontpage:

Microsoft zal zeker weten proberen en willen om de Robot-software en hardware markt te betreden, want die zal zeker geld in zich hebben, en het komt eraan !
robots voor huishoudelijke zaken, post halen, en natuurlijk bier halen.
Zou het niet cool zijn om als eerste een OPEN SOURCE Robot protocol te ontwikkelen, programmeertaal en drivers voor aansluitbare hardware (armen, benen, wielen) en eventueel kunstmatige intelligentie ?
Ik heb er zelf geen snars verstand van, maar ik denk dat dit nog best wel eens ver zou kunnen komen, als je er maar vroeg genoeg mee begint is er nog geen monopolist die de markt kan verzieken, dus hupsa ! inventief zijn

(tis natuurlijk wel heeel erg idealistisch, ik heb ook wel wat bier op, maar toch, tis een mooi idee niet waar ? )

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Yeah dude...

Ik vind dat fantastisch. Misschien komt dat omdat ik ook wat bier op heb, maar ik zou met alles willen meewerken alleen al om microsoft te boycotten.

Ik heb een tijdje geleden op werk met een collega de schema's en software zitten uitchecken van een open source robotje dat in japan gemaakt wordt. (Sony Corp.?)

Heb geen idee meer hoe het noemde, maar alles stond online hoe je het ineen kon zetten enzo. Echt knap gemaakt. Inclusief filmpjes enzo. Dus jij bent niet de enige die hier op het idee kwam.

Sony is als multi-national wel een heel andere weg aan het inslaan dan microsoft. Ze hebben een tijd geleden de linux versie uitgebracht van hun PS2. (heb hem hier achter me lopen). Je krijgt daarbij ook nog eens alle tech dox van hun hardware. Volledig open.
(behalve 1 ding: de dox van de input-output controller)

Toch een hele andere mentaliteit dan dat monopolistisch bedrijf dat de wereld wil overnemen.
B)

Verwijderd

ehmzz, microsoft die de robotmarkt wil betreden 8)7

Dan zouden ze toch eerst Linux en Opensource van hun plek moeten verdringen >:) B.v. dat projekt in de Rotterdamse haven om die containers automatisch van hun plek te slepen werkt/draait op een versie van Linux ( Red Hat afgeleide versie) :)

Er is ook zon soort project met openbaarvervoer, dat draait ook op/met Linux ( ook Red Hat afgeleid) ;)

Al dit moois overigens gewoon in Nederland 8)

De fabriek(en) van Sony zijn een tijdje geleden al over gegaan met hun software op een afgeleide van Linux, simpel weg omdat de sourcecodes openbaar zijn, en dus gemakkelijk aan te passen zijn daar door :Y)

PS: denk niet dat het zo gewaardeerd zal worden, als de robot op onderstaande link een B.S.O.D zou geven, omdat hij op windows ofzo draait/werkt :+

http://world.honda.com/robot/

Verwijderd

Hmm ja zit wel wat in maaruh vergeet niet dat eerst zijn niet betekent dat je ook slaagt. Denk aan Netscape! of aan Betamax! Nou ja verder ik heb dat artikel op de frontpage uiteraard ook gelezen en ik moet zeggen dat het supergaaf is. Ik heb zelf nog een P233 Toshiba laptop liggen hier en ik zou het machtig vinden om die met een doe-het-zelf kitje plus wat free software nieuw leven in te blazen. Maar tja noem het pessimisme maar ik zie dit de eerste 10 jaar niet gebeuren.