Toon posts:

[GSM nummerbehoud] Kan ik bij het afsluiten van...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Om de titel niet alles te laten verraden heb ik hem niet helemaal neergezet. :P
Mijn vraag is of ik bij het afsluiten van een nieuw Vodafone abo m'n huidige vodafone nummer kan behouden??

Ik gok van niet, maar ik wil een nieuw toestel en ga er geen vermogen voor neertellen..

Welke GSM guru/Belcompany medewerker kan mij helpen?? _/-\o_

Verwijderd

Als je nu al rechtstreeks bij Vodafoon zit niet nee... zit je nu bij bijv. Debitel/Vodafoon, dan kan het weer wel...

Zit je rechtstreeks bij Vodafoon en wil je je nummer behouden, dan zul je je abonnement moeten verlengen...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 17:03

makje

Professioneel prutser

je kunt waarschijnlijk een migratie van abonnement van vodafone naar prepaid van vodafone doen. Of anders een portering van je abonnement naar een andere serviceprovider als bijv. KPN

9800x3d

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:54

bennierex

Pilot_Z

Waarom is dat eigenlijk? Lijkt me toch juist makkelijker om een nummer van hetzelfde bedrijf om te zetten naar een andere simkaart dan van een ander bedrijf af?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan toch je contract verlengen, krijg je ook korting voor, tenminste dat lees ik overal.

Verwijderd

Topicstarter
Die korting is wel afhankelijk van je bel gedrag...
Zelf bel ik niet zo veel... dus zou ik heeeel weinig korting krijgen..

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
hm, tja bij typhone deden ze daar niet moeilijk over. kon namelijk wel met O2. gewoon een nieuw abo afgesloten (met lekker veel korting), en met een zogenaamde "Sim Swap" werd m'n nummer vlotjes getransporteerd naar m'n nieuw abo, niemand heeft het gemerkt..

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Het is zeker niet mogelijk om je nummer te behouden als je bij Vodafone blijft. Een oplossing is inderdaad om eerst je nummer mee te nemen naar Prepaid en dan terug te gaan naar abonnement, maar dan ben je zeker drie maanden verder.

BVD MVG VDL

• memphis
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De OPTA heeft ooit bepaalt dat bij het overstappen van een provider nummerbehoud MOET kunnen. Dat betekend dus ook dat het binnen de provider het ook moet kunnen !!!

Anders bel je gewoon de OPTA even....

Mwah... op hun site:
Nummerportabiliteit geeft bellers zoals consumenten, bedrijven en instellingen, het recht hun telefoonnummer mee te nemen als zij overstappen van het ene naar het andere telefoonbedrijf. In de Telecommunicatiewet is de eis van nummerportabiliteit opgenomen. De verplichting voor telecombedrijven om per 1 januari 1999 nummerportabiliteit aan te bieden geldt voor mobiele nummers (inclusief pre-paid), vaste nummers en informatienummers (0800/0900).

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• StanTheMan
nee hoeft natuurlijk niet te kunnen..
de opta heeft dat ingevoerd om concurrentie mogelijk te maken, als je al klant bent, dan moet je idd met een verlenging doen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

De simswap constructie kan inderdaad alleen bij O2. Portering naar prepaid kost trouwens 20 euro en duurt je opzegtermijn (=3 maand) + technische tijd (ca 2 weken). Om het weer terug te krijgen ben je weer de technische tijd (ca 2 weken) kwijt. Ik vraag me alleen af of ze dat doen als je net naar prepaid geporteerd bent.... Vergeet de aansluitkosten trouwens niet die ze dan opnieuw rekenen.

Maar waarom zou je dat willen? Zeker om de acties... Tel alle tijd + geld maar bij elkaar op, en bedenk dan dat je alle acties al voorbij bent. Reken voor het gemak ook nog de 3 weken extra mee die je prepaid moet bellen (is dus duurder bellen) ipv abonnement.

k Vraag me af of je het nog steeds zou willen dan... :P

Trouwens, contracverlenging is de hoogte van het bedrag niet afhankelijk van je belgedrag maar van je abonnement. Je krijgt alleen een EXTRA bonus bij verlenging als je veel belt. Van 10 of 25 euro.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Als je je nummer wilt behouden én bij dezelfde provider blijft=>waarom dan een nieuw contract. Je zegt zelf dat je niet veel belt, dus bij een nieuwe abo krijg je geen VETTE korting (op bijv. nieuw toestel).
Dus of je moet overstappen naar andere provider..
--
Of je verlengt je contract en "koopt" voor het geld dat je voor die verlenging van Vodafone krijgt accesoires.

Succes is een keuze

• StanTheMan
tja.. nieuw nummer dan maar..

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 19:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Korakal schreef op 05 oktober 2002 @ 15:03:
De simswap constructie kan inderdaad alleen bij O2. Portering naar prepaid kost trouwens 20 euro en duurt je opzegtermijn (=3 maand) + technische tijd (ca 2 weken). Om het weer terug te krijgen ben je weer de technische tijd (ca 2 weken) kwijt. Ik vraag me alleen af of ze dat doen als je net naar prepaid geporteerd bent.... Vergeet de aansluitkosten trouwens niet die ze dan opnieuw rekenen.
Die constructie bestaat niet meer. Je kan nu alleen nog maar gewoon verlengen.
Trouwens, contracverlenging is de hoogte van het bedrag niet afhankelijk van je belgedrag maar van je abonnement. Je krijgt alleen een EXTRA bonus bij verlenging als je veel belt. Van 10 of 25 euro.
10, 35 of 55 euro extra korting

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• StanTheMan
ginz2002 schreef op 06 oktober 2002 @ 01:33:
[...]

is ook niet meer aantrekkelijk bij o2, aangezien ze toch niet meer aan acties doen..

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
bij kpn kun je gewoon van abo wisselen (als het afgelopen is tenminste) Ik heb het al 2x gedaan

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

ginz2002 schreef op 06 oktober 2002 @ 01:33:
[...]

[...]

10, 35 of 55 euro extra korting
hmmm dan is 't veranderd :) t is ook alweer een paar maandjes geleden dat ik voor het laatst verkopertje was :P

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger heb ik ooit een 5110 voor Fl50,- gekregen als ik mijn abo zou verlengen met een jaar..
Toen ging er ook nog eens een korting af voor het bellen (Fl7,50..) die contructie bestaat niet meer.. tenminste niet voor dit geld minimaal €100,- ofzow..

• memphis
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik was een beetje op de site van Kassa aan het surfen....

http://info.omroep.nl/vara?nav=qoswCsHzGHGyGrGJ
(29-1-2000) Bij KASSA! kwamen veel klachten binnen over nummerportabiliteit. Maar wat is dat precies?
Als GSM-gebruikers willen wisselen van aanbieder, dus bijvoorbeeld van Libertel naar BEN, dan is het mogelijk om het oude 06-nummer mee te nemen. Dat heet nummerportabiliteit. De aanbieders zijn wettelijk verplicht dat te regelen. Ze hoeven dat pas te doen na afloop van de contractperiode; meestal is dat een jaar.

Nummerportabiliteit is bij de meeste aanbieders gratis. Alleen als je overstapt naar BEN, rekent BEN voor deze service fl. 20,-

Bij een overstap naar Dutchtone duurt het drie dagen voordat er weer gebeld kan worden via het oude 06-nummer. Bij Libertel en BEN duurt dat een week, KPN en Telfort hebben maar liefst twee weken nodig.

Wat nou als je binnen een en dezelfde aanbieder wilt wisselen? Je wilt bijvoorbeeld van een pre-paid naar een abonnement.

Als je binnen één aanbieder van contract wisselt, is het soms niet mogelijk om je eigen 06-nummer te behouden. In dit geval is nummerportabiliteit niet wettelijk verplicht. Bij Dutchtone is het bijvoorbeeld niet mogelijk je nummer mee te nemen als je van pre-paid overstapt naar abonnement of andersom. Wil je van het ene naar het andere abonnement, dan kun je wel je eigen nummer houden. Dat kost niks en zou binnen 24 uur geregeld moeten zijn.

Bij BEN kun je je nummer niet meenemen als je van een abonnement overstapt naar een pre-paid. Andersom kan dat wel. En ook bij de overstap van abonnement naar abonnement kun je je nummer houden. BEN regelt het gratis en direct.

Bij KPN kun je in alle gevallen je eigen 06-nummer meenemen. Je moet er wel altijd voor betalen. Wisselen van abonnement naar prepaid kost fl. 20,-, andersom, van pre-paid naar abonnement kost zelfs fl. 44,06. Dat betaal je ook als je wisselt van abonnement. KPN zegt voor het omzetten maximaal 2 weken nodig te hebben.

Wil je bij Telfort van abonnement naar pre-paid, dan ben je voor nummerbehoud fl. 25,- kwijt. Telfort heeft een dag nodig om dat te regelen.
Van pre-paid naar abonnement en van abonnement naar abonnement is gratis. Je 06-nummer werkt direct.

Bij Libertel kun je in alle gevallen je eigen nummer behouden. Van het ene Libertel-abonnement naar het andere en van pre-paid naar een abonnement kost niets. Een abonnement omzetten naar pre-paid kost fl. 20,-. Libertel neemt voor wijzigingen maximaal drie dagen de tijd.
(OK, het is oud.....)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1