Hoe verplaats je in 3d studio max een draai punt van een object?
en hoe laat je hem een bepaalde tijd rondjes draaien om het draai punt?
en hoe laat je hem een bepaalde tijd rondjes draaien om het draai punt?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
teveel zooi, te weinig tijd
*zucht*Martink schreef op 05 oktober 2002 @ 00:44:
Jamaar moet je dan niet moeilijk doen om de zoveel frames een stukje draaien handmatig?
Anything goes !!
ehh nee dat bedoelde ik ook niet hoorYoozer schreef op 05 oktober 2002 @ 00:58:
nee gekkie. pak 2 keyframes, en draai in het laatste keyframe de ventilator een stuk of 20 keer rond, dan maakt 3dsmax er zelf een 'tween' tussen die het vloeiend doet.
ook een optie is het om er een 'loop' in te zetten zodat je ventilator in 10 frames bijvoorbeeld een rondje heeft afgelegd (voor hoge snelheden dan). maar daarvoor heb je een handleiding.
dacht je dat ze toy story ook stukje voor stukje deden animeren? pessimist.
teveel zooi, te weinig tijd
je bedoelt de pivot. Bij de hierarchy (3de) tab kun je "affect pivot only"aanklikken. je kunt nu het draaipunt van je object ergens neerzetten of in het centrum van je opbject neerzetten. Dat laatste wil je waarschijnlijk met je propellor. Vergeet niet het knopje weer uit te zetten.Martink schreef op 04 oktober 2002 @ 23:30:
Hoe verplaats je in 3d studio max een draai punt van een object?
je kunt dit idd keyframe animeren. Hierbij kun je een controller gebruiken. Deze zit onder de motion tab. Ik vind zelf de Euler (ofzoiets) rotatie wel fijn werken, maar misschien leer je er wel meer over dan mij. Lees de help er maar eens op na of zoek hier een tutorial over. Je kunt namelijk leuke dingen doen met een controller.en hoe laat je hem een bepaalde tijd rondjes draaien om het draai punt?
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead