Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Buckyball mod...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pc in een Buckyball gaan bouwen. Nu zie ik jullie al denken van: "WTF is dat ??". Het is bijna een ronde bol die is opgebouwd uit 6-hoeken en 5-hoeken. Voor de mensen die nog steeds niet weten wat ik bedoel, hier ff een piccie :*) :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/buckyball.gif

De 6-hoeken en de 5-hoeken worden gemaakt van plexiglas. Ze worden aan elkaar gemaakt met rubbere H-profielen. Dus de zijden van de 6-hoeken en 5-hoeken in het plaatje worden gemaakt van rubber H-Profiel.

Het wordt niet zo groot, namelijk er komt een Via Epia C3-800 in, en dat mobo is maar 17 x 17 cm groot. Voor een pic check: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ViaEpiaC3-800.JPG

Nu is mijn vraag:

Waar kan ik Rubbere H-Profielen kopen voor plaatwerk van 2 mm dik ???

PS: Plexi-Dome is ook coming, nadat ik deze af heb...ben aan het w8ten op de onderdelen :Y)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27
Wordt het wel stevig genoeg als je het met rubberen profielen vastmaakt?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Felyrion

goodgoan!

woei.. dat kan heel gaaf worden! maar dat h-profiel.. dat kan wel eens een probleem worden.. meestal is heel got op zoek naar zulk raamrubber... (jah.. me2 :p) hoop dat het gaat lukken!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
ajampaniki schreef op 04 oktober 2002 @ 23:07:
Wordt het wel stevig genoeg als je het met rubberen profielen vastmaakt?
Ik heb als test eentje van papier gemaakt. En tot mijn verbazing is die constructie best sterk!! Ik denk niet dat het problemen gaat geven, zowel...problemen zijn er om opgelost te worden >:) Ik zal binnekort wel ff piccie posten van de papieren buckyball... :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

waar laat je de rest dan:
hdd, voeding noem d`r maar een paar. heb je daar wel rekening mee gehouden??

Het is wel een zeer cool idee. ben benieuwd hoe die d`r uitkomt te zien :9~

Verwijderd

Topicstarter
hoef ook alleen maar hdd en voeding...en geheugen ff erin prikken...geluidskaart zit erop...vga zit erop...netwerk zit erop...en cpu ook :*)

Verwijderd

Topicstarter
ik koop zo'n mini voeding en een hdd mot ook nog wel lukke ;)

Maar waar koop ik dat H-Profiel voor plaatmateriaal van 2mm dik ??

• loodgieter

loodgieter

denk dat dit wel iets voor je is:

H-profiel

hoor wle of dit wat is?

Verwijderd

Topicstarter
H-profiel 2 mm
Evergreen 0282 Euro3,90
Per 4 stuks

----------------------------------------------------------

Geen foto....maar die 2mm zal wel de groote van de opening zijn, verw8t ik...of niet ??

Maar er staat ook per 4 stuks :? :? :? :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
hmm ... hoe wil je dat met H profiel doen ?

vergis je niet met die hoeken

en hoe wil je het plexy vast maken ... vanzelf blijft het iig niet hangen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
klein beetje lijm erin, of beetje op het randje van het plexiglas, goed aandrukken...ff w8ten en klaar :)

PS: Secondelijm 0WNT (Je bent geen tweaker zonder secondelijm :P :P :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 00:56:
klein beetje lijm erin, of beetje op het randje van het plexiglas, goed aandrukken...ff w8ten en klaar :)

PS: Secondelijm 0WNT (Je bent geen tweaker zonder secondelijm :P :P :P)
Kit is denk ik beter dan, secondelijm wordt keihard en breekt los.

Wellicht contactlijm?

Verwijderd

Topicstarter
Btw als ik die hoeken bekijk zijn ze best groot 130/140 graden...dus niet zo heel veel afwijkend van een gestrekte hoek...dit moet best redelijk te overbruggen zijn met h-profiel...

Ik heb namelijk een proto-typetje van papier gemaakt, en volges mij mot dat wel lukke :D

Verwijderd

buckyball? C60?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 00:59:
[...]

Kit is denk ik beter dan, secondelijm wordt keihard en breekt los.

Wellicht contactlijm?
Kortom lijm...welke dat zoeken we wel ff op in de bison gids ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar om nu ff terug te komen op die rubbere h-profielen van http://www.krikke-groning...kkem-e/en-us/dept_11.html

-------------------------------------------------------
H-profiel 2 mm
Evergreen 0282 Euro3,90
Per 4 stuks

Geen foto....maar die 2mm zal wel de groote van de opening zijn, verw8t ik...of niet ??

Maar er staat ook per 4 stuks :? :? :?

Verwijderd

ben benieuwd !!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

hoe wil je de uitbreidingskaart in verwerken..

* Kwai_gon_jinn ziet logica in een buckyball nog nie maar ut wordt zekers Phat ! :)

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Kwai_gon_jinn schreef op 05 oktober 2002 @ 01:09:
hoe wil je de uitbreidingskaart in verwerken..

* Kwai_gon_jinn ziet logica in een buckyball nog nie maar ut wordt zekers Phat ! :)
Dat kun je van vele mod's zeggen ...behalve betere koeling is et allemaal 4 the show(logica genoeg lijkt me }) )

Specs

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 00:50:
H-profiel 2 mm
Evergreen 0282 Euro3,90
Per 4 stuks

Maar er staat ook per 4 stuks :? :? :? :?
Je zal toch wel ff naar die zaak op kunnen bellen?
Die kunnen je meer info geven over hoe en wat.

Verwijderd

Ik kan er ook overheen gelezen hebben maar met wat voor materiaal wil je die 'buckyball' gaan maken?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2002 11:59 . Reden: buckyball is moeilijk woord. ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Bedenk ff goed dat je VEEL plaatjes aan;t zagen komt

met veel leuke hoeken er in

en dat de afmetingen erg precies moeten zijn :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Om precies te zijn...20 6-hoeken en 12 5-hoeken....
Geduld overwint alles ;)

Maaruh ik zal ze es mailen...over die H-profielen...

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

WoW, eindelijk weer eenseen originele mod, ik hoop dat het gaat lukken

You are free to do as we tell you to

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 23:02:

Het wordt niet zo groot, namelijk er komt een Via Epia C3-800 in, en dat mobo is maar 17 x 17 cm groot. Voor een pic check: [afbeelding]
cool he, die via epia dingen, kheb er zelf ook 1tje :)

en heb er erg veel plezier van :)

Verwijderd

Topicstarter
heb hem bij salland automatisering besteld vorige week zondag...en nog niks van dat het op de post zit ofzow :( :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op 05 oktober 2002 @ 11:48:
[...]

Je zal toch wel ff naar die zaak op kunnen bellen?
Die kunnen je meer info geven over hoe en wat.
Gister morgen al gemaild en nog nix :? :?

En ik zag staan dat het bij kunstof profielen stond.
Rubber of nie :? :?
Zo niet, iemand nog andere idee waar ik rubbere H-Profielen kan kopen voor plaatmateriaal van 2 mm dik ?

Verwijderd

Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.. :9

Verwijderd

Topicstarter
jaahaa....maar waar haal ik die verdompte H-profielen voor plaatmateriaal van 2 mm vandaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail terug gekregen !!
Hallo,

Dir zijn profieltjes van Polystyrol een soort abs zeg maar. De strips zijn 2mm breed en hebben een opening van 1mm, er zitten 4 stuks in een zakje.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ronnie Krikke
1 mm ...ik heb voor plaatmateriaal van 2 nodig...en is dit spul beetje buigbaar?? en per 4 ??

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of Polystyrol (een soort abs) buigbaar is ?? en snijbaar?? En als de opening 1 mm is zou ik dat dan ook kunne gebruiken voor 2 mm dik plaatmateriaal?

Verwijderd

Topicstarter
hmzz ik heb raamrubber gevonden via fleppestijn :)

dit is de kleinste Afbeeldingslocatie: http://www.nauticshop.nl/shop/media/plaatje8.jpg maar zou ik die dan toch kunnen gebruiken voor 2 mm dik plaatmateriaal...als ik dan de pees erin duw, klempt het dan toch nog goed ??

Verwijderd

Topicstarter
ken dit of nie ??

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
niet zo schoppen kerel

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 07 oktober 2002 @ 22:08:
[...]

niet zo schoppen kerel
jah sorry....maar me topic zakt weg zonder un reactie :?

enne...jij hebt ook wat nuttigs te vertellen :P

BTW: als dit kan zal het me laatste vraagje zijn en dan gaan we aan het modden >:)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 22:11:
[...]

jah sorry....maar me topic zakt weg zonder un reactie :?

enne...jij hebt ook wat nuttigs te vertellen :P

BTW: als dit kan zal het me laatste vraagje zijn en dan gaan we aan het modden >:)
niet zo schoppen he ;) lollie :P maaruh ga maar lekker modden ;) en wanneer ga je nou met je bol mod beginnen, volgens mij wil je alles tegelijk ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ik w8 op de onderdelen van me plexi-dome dus maak ik deze tussendoor...(NATUURLIJK: met ijverigheid en geduld...anders wordt ut nix)...maar ik kan nie beginne als ik me antwoord op me vraag nie weet..heb ik straks raamrubber waar ik nix aan heb, dus ik quote mezelf nog maar es....
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 19:12:
Afbeeldingslocatie: http://www.nauticshop.nl/shop/media/plaatje8.jpg zou ik deze dan toch kunnen gebruiken voor 2 mm dik plaatmateriaal...als ik dan de pees erin duw, klempt het dan toch nog goed ??

Verwijderd

Topicstarter
*weer een klein schopje*...sorry...

maar kan AUB mij iemand vertellen dat als ik dit raamrubber koop: Afbeeldingslocatie: http://www.nauticshop.nl/shop/media/plaatje8.jpg

zou ik deze dan toch kunnen gebruiken voor 2 mm dik plaatmateriaal...als ik dan de pees erin duw, klempt het dan toch nog goed ??

Verwijderd

wat je dus gaat doen is 2 mm plaatwerk in een 4 mm sleuf stoppen ( 3 is nog wel te doen).Ze maken die sleuven niet voor niets in verschillende maten.Het is wel te doen en het zal aangezien de vorm van een c60 molecuul/Buckyball wel te doen zijn omdat nog eens extra druk op de vorm zet waardoor hij eigenlijk wel in elkaar zou moeten blijven zitten.Maar wacht anders maar gewoon even op iemand die dit al gedaan heeft of waag het erop met deze profielen(dus het tweede is kopen en testen op eigen risico.).

2mm verschil is zowieso heel groot ik denk niet dat dat zal gaan.Bedenk maar eens dat dit zou betekenen dat je er 2 lagen plaat in zou kunnen stoppen.Ik weet niet of die pees dat kan compenseren en dan ook nog klemmen

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het gewoon proberen

anders gebruik ik de profielen ergens anders voor of.... ik gebruik ook nog wat lijm >:)

Verwijderd

suc6
Pagina: 1