Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]problemen met ir ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ok ik heb de search gebruikt en deze vraag ook al in de grote topic over de zelfgemaakte infrarood ontvanger gezet maar daar word steeds meer afgeweken richting de irda module ipv de zelfgemaakte infrarood ontvanger. Daarom de vraag of er een tweaker is die alle benodigde onderdelen voor deze module even op zou willen sturen. Ik heb alle onderdelen nu al 3x gehaald maar krijg niet precies wat er nodig is volgens de guides. Zo zegt "lokale", 21km!!!, dat een 30khz tsop het ook nog wel doet op de gemiddelde afstandsbediening. Mijn schakeling is zo goed als zeker goed gesoldeert maar serialwatcher/winlirc raw data enz ontvangen niks. Ligt dit aan de module ??? zo ja mail mij of post hier als je er 1 of 2 naar mij op zou kunnen sturen natuurlijk betaal ik er voor!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• twit
  • Nu online
eventjes een kickje richting de top :P

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
eliminator007 schreef op 04 oktober 2002 @ 22:53:
Ok ik heb de search gebruikt en deze vraag ook al in de grote topic over de zelfgemaakte infrarood ontvanger gezet maar daar word steeds meer afgeweken richting de irda module ipv de zelfgemaakte infrarood ontvanger. Daarom de vraag of er een tweaker is die alle benodigde onderdelen voor deze module even op zou willen sturen. Ik heb alle onderdelen nu al 3x gehaald maar krijg niet precies wat er nodig is volgens de guides. Zo zegt "lokale", 21km!!!, dat een 30khz tsop het ook nog wel doet op de gemiddelde afstandsbediening. Mijn schakeling is zo goed als zeker goed gesoldeert maar serialwatcher/winlirc raw data enz ontvangen niks. Ligt dit aan de module ??? zo ja mail mij of post hier als je er 1 of 2 naar mij op zou kunnen sturen natuurlijk betaal ik er voor!
he welke beschrijving heb je gebruikt? http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

moet je hebben. Die van heatseekers of zo is niet goed. Ik heb die gemaakt maar de aansluiting van de ontvanger, die met die 3 pootjes en oogje, zit niet goed. ALLE 3 DE POTEN VERKEERD. Als het andersom was ok, maar pootje 2 zit zelf verkeerd. Gebruik dus die van http://www.tweakhardware.com/guide/remote/ site die ik al aangaf. Die is helemaal top. Ik heb er net een uur geleden een gebouwd 8)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• twit
  • Nu online
Ja ik heb eigenlijk allebei de guides gebruikt, 2 proberen te maken maar ze doen het allebei niet. Weet iemand of je ook al is het 30khz tsop in ieder geval iets zou moete zien bij raw data als soldeerwerk goed is ?? iemand daar antwoord op heeft zou heel fijn zijn.

• pierre-oord
na installatie van winlirc zie je zo ofie het doet. Je zegt learn en laat de instellingen standaard staan, en als je op een knopje druk van je afstandsbediending van geeftie iets aan, ook als het signaal niet helemaal goed is. En zoals ik al zei, het schema van tweakhardware klopt helemaal. en van die 30khz geen flauw idee

Verwijderd

ik heb ook problemen met die ontvanger, kan iemand mij vertellen welk merk en type afstandsbediening dat hij heeft, ik heb namelijk een universele

• twit
  • Nu online
Als het klopt wat jij zegt van winlirc dan doet ie het dus idd niet. Blijft de vraag ligt het aan het solderen of aan de tsop1730 ipv de tsop1738. Iemand die hier wat meer over te zeggen heeft en is er misschien een tweaker uit omgeving waalwijk, oosterhout NB die weet waar je de tsop 1738 zou kunnen kopen??? Of iemand die zo aardig is er een paar bij zijn electronica boer op de hoek te kopen en naar mij te sturen (betalen regelen we dan wel)

in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

Verwijderd

kheb daarnet ff mn multimeter erop losgelaten. Tussen pin 1 en pin 7 zou ik volgens mij toch echt een voltage van op zn minst 5 volt moeten meten, ik meet echter niks

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb een tijd terug ook een paar van die dingen gebouwd, ze werkten prima, behalve op mijn pc, daar deden ze niks. Na wat prutsen heb ik de hoop maar opgegeven. Geen idee waar het aan lag, parallelle poort werkt prima, printer werkt er gewoon op.

• pierre-oord
Misschien ben ik zo aardig om mijn voltages te meten met een goedkope gamma multimeter. Zeg maar waartussen. En ik wil er binnenkort weer 1 halen bij de electroboer, als je het echt wilt wil ik wel wat opsturen mits ik iets op mijn girorekening vind. [heel heel misschien zet ik het nog in elkaar, wil je er een doosje bij? Dan moet je zelf ff een COM-port verleng kabel halen en dan kun je lekker spelen met winamp :)

Ik gaat morgen denk ff bij die winkel langs. Mail anders maar ff. Het kost iets minder dan 10 euro meen ik me te herinneren bij m'n electroboer.

pierre-oord@hotPOP.com

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Volgens mij is de 38 Khz van groot belang, maar ik kan me vergissen....
Wat ook een veelgemaakte fout is is de spanningsregelaar verkeerd om te zetten. Dan krijgt je ontvangertje slechts 4,7 volt en dan werkt hij niet.

Online LED calculator

Verwijderd

eliminator007 schreef op 07 oktober 2002 @ 20:34:
Als het klopt wat jij zegt van winlirc dan doet ie het dus idd niet. Blijft de vraag ligt het aan het solderen of aan de tsop1730 ipv de tsop1738. Iemand die hier wat meer over te zeggen heeft en is er misschien een tweaker uit omgeving waalwijk, oosterhout NB die weet waar je de tsop 1738 zou kunnen kopen??? Of iemand die zo aardig is er een paar bij zijn electronica boer op de hoek te kopen en naar mij te sturen (betalen regelen we dan wel)

in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.
ff googlen levert:
Boris Electronics Waalwijk

Misschien heb je er wat aan...

2e keer googlen levert:
Homeparts in Oosterhout

• twit
  • Nu online
ja maar boris electronics heeft dus alleen die 1730, en het gaat er mij juist om dat ik het zelf in mekaar gezet krijg en niet eens zozeer om de functie ervan. Ik zal homeparts eens bellen, is dacht ik radio en tv zaak maar toch. Bedankt voor jullie reacities en als het goed is ontvang ik morgen een pakketje van stuutendebruin ofzoiets met de tsops. Wat betreft die veelgemaakte fout, dat zal ik nog eens gaan bekijken ik twijfelde toch al aan de pinout.

Pagina: 1