NFS exports onstabiel?

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn NFS exports onder RH 7.2, waar ik geen antwoord op kon krijgen met de almachtige searchengines. Ik heb een NFS server draaien die de bootgegevens voor Thin Clients export. Zolang er geen enkele terminal opstart gaat alles goed. Ik kan mezelf mounten, maar zodra ik een van de clients probeer op te starten, loopt (volgens mij) iets fout en krijg ik na een tijdje een timeout. Vervolgens kan ik op de computer in kwestie de export ook niet meer mounten. Ik heb al diverse mogelijkheden geprobeerd, maar niks schijnt te helpen.
Mijn exports:
/pub/nfs/tekxp 192.168.0.*(ro)

Ik heb van alles geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. exportfs -ra gedaan, rpc.mountd, rpc.nfsd en rpc.statd draaien ook allemaal.... Iemand een idee?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben niet zo thuis in redhat, maar heb je wat meer info over je NFS-server? Gebruik je de userspace server, of die die in de kernel ingebakken zit? Wat voor versie? En gebruik je NFSv2 of v3?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik gebruik op NFSv3, de standaard versie die in de kernel van Redhat gebouwd zit (volgens mij) Redhat zet alleen vreemd genoeg de rpc.mountd, nfsd en statd niet standaard in de init.d, maar ik start ze nu gewoon handmatig. Iemand een idee hoe dit te fixen, of kan ik de terminals beter booten via het (tragere) TFTP?

Verwijderd

wat verschijnt er in de logs op het moment dat je de nfs share probeert te mounten?