Promedion 5600P - TFT kleuren gek

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Beste mensen. Ik zit nu hier achter mijn nieuwe laptop.
Deze promedion 5600P bevat een 15" TFT scherm. Op zich niets mis mee, alleen merk ik nogal een kleurverschil vergeleken met een CRT.

Als je bijv. naar een normaal WinXP scherm kijkt, dat heeft die op een CRT een bruinsige tint. (op het scherm naast me). Maar als ik dan hier weer op m;n TFT kijk, dan zien de bruinsige kleuren er grijsachtig uit.

Hoe kan dat? Is dat normaal voor een TFT, en hoe kan ik dat eventueel bijstellen?
Ik heb het al met de gamma correctie geprobeerd, maar dan wordt het te donker. Het scherm is iig te scherp, waardoor lichte kleuren niet meer duidelijk zijn...

De promedion is als het goed is gelijk aan de Clevo, die in amerika draait.
Nu heb ik alleen nog geen enkele site gevonden die drivers heeft voor dit merk laptop. Op die clevo site (www.clevo.com.tw) staan er wel, maar ik weet niet zeker of ik die wel kan gebruiken voor deze laptop.
Zou ik dat kunnen doen? Het is nl wel het zelfde model en zo...

Heeft iemand anders met een Promedion 5600P ook het zelfde probleem????

Plz help me uit de nood.

[edit]
:( 4 dooie pixels!!! :(, ik wil 't geld terug... Hopelijk gaat dit nog...

[ Voor 0% gewijzigd door bgever op 04-10-2002 22:46 . Reden: k*t-laptop ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb wel een kleurverschil met mijn ASUS laptop en mijn CRT, maar de laptop is veel helderder van kleur, niet dat grijze waar jij op doelt. En 4 dode pixels vind ik wel een hoop, snel terug met dat ding imho.

Flickr | Lego collectie

• bgever
Ik ben ook van plan, om deze in te gaan ruilen tegen een asus... Maar dan niet meer bij het bedrijf waar ik 'm nu heb gehaald...
Batt is binnen en uur leeg, na een tijdje UT'en is het ding mega warm, de adapter maakt een pokkeherrie door een ingebouwde cooler... Kortom, veel minder dan ik had verw8.
Het enigste wat ik kan zeggen, is dat ie net zo snel is als een desktop... :S

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Precies hetzelfde met een Asus hoor. alhoewel ik alleen ervaring heb met asus L3400s en L3800s. UT2k3-en is zowieso niet iets wat je moet doen zonder netvoeding.
Gelukkig heeft mijn adapter geen koeling, die dingen maken idd een pokke herrie.
Btw, Asus is ook een stuk lichter, promedion van jou is 3,5 en de asus is 3,0 (ook stuk mooier qua design alsje et mij vraagt :) )
Gewoon teruggaan met dat ding.

• bgever
Gehaktbal schreef op 05 oktober 2002 @ 10:23:
Precies hetzelfde met een Asus hoor.
Bedoel je dat van die bruine kleuren die er grijs uit zien?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

AMDFreak

Intel is zo..

oikoyama schreef op 05 oktober 2002 @ 12:40:
[...]

Je windows balken :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb er hier ook een, kleurverschil is er altijd tussen de verschillende monitoren. Moet je gaan ijken en afstellen. Kan wel, maar is vrij nutteloos.
Drivers kun je inderdaad van die Clevo site trekken en 4 dooie pixels is wel erg veel. Heb er hier 0,0. De voeding maakt lawaai, komt omdat het ding 120 WATT trekt (dat krijg je met desktop procs + lompe videokaarrten).

En mooier kwa design? Beetje kleur doet wonderen bij die laptop :+

Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/main/configurator_pages/details_pages/images/black.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/main/configurator_pages/details_pages/images/white.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/main/configurator_pages/details_pages/images/green.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/main/configurator_pages/details_pages/images/majestic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alienware.com/main/configurator_pages/details_pages/images/standard.jpg

de betaler vervuilt

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:41
oikoyama schreef op 05 oktober 2002 @ 12:40:
[...]

Denkt dat tie doelt op een uurtje UT2k3-en en accu leeg, want op mijn L3400S heb ik geen bruine waas over het beeld. Wel is de accu vrij vlot leeg als ik em aan het werkt zet (maar het is dan ook een desktop CPU met Radeon 7500 = veel stroom).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik hoor op verschillende fora dat het geluid van een laptop met een 'desktop-processor' te veel geluid maakt (door de active koeling). Kan iemand een indicatie geven hoeveel geluid dit is (in dB of in vergelijking met een ander apparaat)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 08:31:
Ik hoor op verschillende fora dat het geluid van een laptop met een 'desktop-processor' te veel geluid maakt (door de active koeling). Kan iemand een indicatie geven hoeveel geluid dit is (in dB of in vergelijking met een ander apparaat)?
is dus eigenlijk een Desknote.... als het goed is, weet je dit dus vooraf. Anders moet je een stille laptop kopen met automatisch een veel hogere prijs.
Kortom het is aan de gebruiker...

PS: je ziet veel mensen alleen de laptop van A naar B aan de steker slepen.... voor die is een Desknote toch een uitkomst (veel goedkoper...). HP heeft het onderkend want ik zag in een flits deze week dat ze ook Desknotes hebben.... Elitegroup heeft toch wat in gang gezet.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 10:53 . Reden: typo... ]

• bgever
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 08:31:
Het geluid valt best mee, je hebt er bijna geen last van, slaat om de 5 min even een minuutje aan. Is niet bijz. dus. Het geluid is ongeveer een casefan, maar het ligt geheel aan hoe de lucht in het ding verplaatst wordt, roosters, hoeken e.d. zorgen ervoor dat er harder geblazen moet worden of geluid.

Maar blijkbaar is het niet helemaal duidelijk wat ik met bruin/grijs bedoel.
Ik zal een goed voorbeeld geven.
Ga doodgewoon naar de TNet frontpage (moet wel het bruine thema in hebben geschakelt). Dan ziet de site er gewoon grijs uit. Alleen in de wat donkere bruine balken is wat bruin te herkennen.
Nou, bedenk dan bijvoorbeeld een IE venster, waar de statusbalk en header niet bruinsig maar grijs zijn...

Kijk, dat van die voeding is op te lossen. Hij maakt idd veel lawaai, maar dat komt omdat ze een k*t design hebben gemaakt.
De sukkels laten een klein coolertje flink zuigen aan een rooster! 8)7
Zelde als je een zeef voor je CPU cooler zet. Dan vraag je toch om herrie (geluid, maar kan ook dubbelzinnig :P)?
Je kan dan wel dat rooster wegboren, maar dat is ook zo lomp. Ik koop wel een stillere...

Dat ie zoveel stoom vreet is eigenlijk geen prob, omdat ik 'm toch bijna altijd op netstoom heb. Maar als dan de adapter nog meer geluid maakt als m'n AMD station met 4 fans er in, begin ik me er wel aan te ergeren.

Het enigste prob is dus die vreemde kleuren, maar ik denk, dat als veel mensen met een laptop naar de TNet site gaan, ze tenminste nog wel kunnen herkennen dat het BRUIN is! Ik kan dat niet.... :o

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hmpz.. zoveelste merkloze laptop met ellende topic :(

Anyway, 4 pixels dood zijn er 3 te veel sowieso. En kleurverschil is niet zo erg.. maar niet als het een ontzettend kleurverschil is. Dus check ook ff andere notebooks op kleur.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• bgever
nigelator schreef op 06 oktober 2002 @ 14:22:
En kleurverschil is niet zo erg.. maar niet als het een ontzettend kleurverschil is. Dus check ook ff andere notebooks op kleur.
Ik heb andere laptops gezien, en die hebben dit niet. Vandaar.

Maar voor mij is de kleur best belangrijk. Ik doe dus webdesignen, en dit zou mijn workstation moeten worden, maar als ik niet eens goed de kleuren van mijn gemaakte site kan zien, wordt het wel erg, vind je niet?

Kijk, als ik nou alleen maar zou inetten of met word zou kloten, was het zo erg nog niet, maar voor mij is dit een regelrechte ramp!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08
ik heb dus een asus l3800s met een desktop proc erin (p4 2ghz) en ik moet zeggen ik hoor niks van de koeling,hij wordt best wel warm maar niet zo warm dat je hem niet meer kan vasthouden of er niet meer mee op schoot kan zitten en de batterij houdt het bij normaal gebruik(beetje i-netten,office enz,) het best wel 1,5 tot 2 uur uit.
beeldscherm is echt perfect en op de hoogste reso (1400x1050) echt om je vinger bij af te likken zo scherp en de kleuren zijn ook gewoon helder.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nigelator schreef op 06 oktober 2002 @ 14:22:
Hmpz.. zoveelste merkloze laptop met ellende topic :(
Ik heb "merk" laptops gezien die er nog veel minder van bakte (o.a.: Dell, Fujitsu, Fujitsu / Siemens, HP, Compaq en Toshiba), die opmerking slaat echt nergens op.

Geen enkel stuk hardware is foutloos.

de betaler vervuilt

Pagina: 1