DVI-VGA scherper van VGA

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik zette net voor de gein eventjes op mijn asusv4600 het verloopstuk wat erbij zat voor dvi, wat dus zich opsplitte naar VGA of tulp.
Tot mijn verbazing was mijn 2d kwalitiet een stuk sherper, ik had namelijk naar mijn idee vooral last van schaduwen van zwart op wit of wit op iets donkers,
Dit is geheel weg, lag dus niet aan mijn monitor, maar toch aan de RF filters van die asus dus.
Ik had juist vernomen dat de gf4 best goede filters had over het algemeen, mijn gainward ti4200 had ook zeker betere kwaliteit dan de asus die ik nu heb...

Het enige wat ik nog wel zie is dat de iiyama in de hoeken minder scherp is, kan je dit nog bijstellen als ik bijvoorbeeld een gehein menutje ofzo gebruik :) ?
Ik heb de monitor nog niet zo lang, maar ga nu gewoon echt voor de maximale scherpte, wat ik ook moet doen !

Hebben meer mensen dit verloopstukje al geprobeerd op hun TI of andere kaart :?

PS, die schaduwen etc zijn wel nauwkeurig bekeken en is misschien redelijk mierenneuk, een normale gebruiker zou het zekers allemaal niet zien etc.

Verwijderd

Die scherpten in de hoeken kun je met je Iiyama bijstellen inderdaad, check de handleiding even :)

afhankelijk van het model uiteraard

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 22:22:
Die scherpten in de hoeken kun je met je Iiyama bijstellen inderdaad, check de handleiding even :)

afhankelijk van het model uiteraard
Neey, das voor heel het sherm helaas( convergence bedoel je ??), maar ik d8 dat er ook wel iets is om hem vooral in de hoeken bij te stellen, ( zitten er in de pro 454 ook van die draaibare dingetjes als je de kap eraf haalt), wat ik ook al eens bij een 21",22" iiyama gedaan had ?

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Carel schreef op 04 oktober 2002 @ 22:26:
[...]

Neey, das voor heel het sherm helaas( convergence bedoel je ??), maar ik d8 dat er ook wel iets is om hem vooral in de hoeken bij te stellen, ( zitten er in de pro 454 ook van die draaibare dingetjes als je de kap eraf haalt), wat ik ook al eens bij een 21",22" iiyama gedaan had ?
Als je die zwarte potmeters op de hoogspanningstrafo bedoelt (dat blok met die rode draad eraan die naar de beeldbuis loopt) ,dat zal niet helpen, je kan em alleen egaal goed zetten ermee.(hoeken beter,midden slechter)