Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Om toch een positief geluid te laten horen. Ik heb Windows XP legaal met SP1 geïnstalleerd sinds een week of twee. De installatie ging prima, het downloaden van installatiecomponenten was weer erg handig (alleen downloaden wat nodig is) en na installatie werkte alles nog prima. Voordelen heb ik nog niet gemerkt, snelheidswinst ook niet. Maar op zich ben ik er wel blij mee omdat er toch weer een aantal veiligheidslekken en dergelijke op zijn gelost.
Verwijderd
maar uit de tijd heb ik veel geleerd (vooral op m'n werk) over nieuwe software. In heel veel gevallen is nieuwe software SLECHT voor de gebruiker, ze vinden dat het trager werkt, dat er opeens sinds de installatie andere problemen zijn die ze niet kenden van te voren. Maar waarom zou microsoft een SP1 uitbrengen ? De definitie van een SP is voor een deel dat het bug's moet fixen en beveiligingslekken moet dichten
Kdenk dus niet dat er nog veel problemen zullen zijn (alleen was dat in het begin met de illegale versie een beetje zo denk ik ... logisch alles moet gecracked worden)
Maar wat ramH zegt klopt wel, je hoort mensen vooral als er iets niet goed gaat waardoor een vertekend beeld ontstaat van bepaalde software (of hardware). Ik zou het gewoon installeren, geeft het problemen is ie zo weer eraf.
Nadat ik versie 29.42 had geinstalleerd en SP1 opnieuw erop had gezet heb ik geen enkel probleem meer gehad. Ik heb geen benchmarks gedraaid vooraf en achteraf, dus ik weet niet of de boel nu sneller of langzamer is geworden, maar voor mijn gevoel is ie minstens even snel.
In ieder geval: mijn systeempje draait nu als een zonnetje...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
het draait prima maar dat deed het eigenlijk ook voor sp1
Nee is niet mogelijkWiNlUx schreef op 04 oktober 2002 @ 23:10:
Hoe zit het met illegale gebruikers? Kunnen die ook SP1 draaien? (mijn winxp is origineel hor)
Human Bobby
Ik gebruik Fortisbanking, en kan er nu niet meer op. Ik doe een clean-install XP, installatie OFFline gedeelte banking werkt niet vanwege gebrek aan Java. Ik wil Java, dus MOET ik SP1 installeren. Installatie Fortisbanking loopt dan tot 100% maar blijft dan doodleuk hangen op "registering java classes, please wait a minute". Minuten worden uren, uren worden dagen. (Nou ja, na een minuut of 2 weet ik ook wel dat er niks meer gaat gebeuren, maar ik ging toch net een film kijken...)
Dat lukt dus niet meer. Geprobeerd met Sun Java, maar die is niet "recent" genoeg voor het bankpakketje.
Da's één probleem.
Het andere probleem is MEGA onstabiliteit. Tijdens het kijken van dvd's en het spelen van spellen acht mijn PC het ineens nodig een screeching geluid te maken en reboot dan spontaan. Niks in de mouw, niks in de eventlogs achteraf. Just like that.
Had ik ECHT niet voor ik SP1 installeerde. Ding draaide als een trein.
En ja, ik ben er zo ééntje die niet de bestanden laat archiveren tijdens de installatie van een SP.
Nu weet ik weer waarom ik vorige week die clean install had uitgevoerd. M'n pctje was zo onstabiel geworden.
(Btw, alles liep de ganse week perfect, tot ik vanavond m'n bankpakketje wilde installeren en dus genoodzaakt was SP1 te installeren.) Effe op het web gezocht, ik ben blijkbaar niet de enige met SP1-haat:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,105144,00.asp
En weet je wat het leuke is? De ganse week ben ik m'n XP aan't inrichten geweest. Je kent dat wel, alle leuke dingetjes die je doet, alle persoonlijke aanpassinkjes, plaatsing quickstart, plaatsing addressbar, knoppen configureren in IE, vuilnisbakje doen verdwijnen, favo dvd-software geïnstalleerd...
Kan ik weer van voor af aan.
Deze klojo gaat in iedergeval eerst een ghostje trekken vooraleer 'ie nog eens een servicepack erop zet.
Festina lente
Rustacean
eens een servicepack erop zet.
Probeer ik ook elke keer... maar de drivers volgen elkaar zo snel op...
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Klopt, maar dit keer ga ik het slim aanpakken. Clean install. Alle instellingen en inrichtingen en GEEN drivers. Bespaart me toch een paar uur de volgende keer. Ghostje terugzetten is op een paar minuten gepiept, wachten op een install is laaaaang (hoewel het minder lijkt sinds ik een GameCube hebProbeer ik ook elke keer... maar de drivers volgen elkaar zo snel op...
Verwijderd
Zo ook bij Windows 2000. Daar heb ik ook een aantal machines mee draaien. Ook daar merk ik geen verschil tussen vóór en na SP3. Moet ik bij zeggen, hier waren al wel alle op Windowsupdate beschikbare patches op geinstalleerd, plus een aantal die we zelf voor de performance reeds geinstalleerd hadden of van Microsoft gekregen hadden vóórdat ze waren vrijgegeven. Deze patches zitten nu ook in SP3, dusssssss.
Vond het alleen wel irri dat de check begon te ouwehoeren dat ie een 400 mb vrij wilde hebben. Ik 400mb vrij gemaakt begint ie te bleren dat ie nog 200mb te kort komt
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
hij meldde me dat booten & afsluiten vooral sneller gaat
verder zijn er in bureau-accessoires een paar kleine tweak-progs ge-add...
(En m'n emails, wat stom is aangezien die op een apparte partitie staan en ik enkel de storefolder verleg. Nu heb ik ze dubbel staan op de c. Effe zoeken en wissen. Enne... geen SP1 voor mij, dankuwel.)
Verwijderd
Verwijderd
Nu krijg ik "Windows is starting up..." nog maar 0,5 sec te zien
- negatief: sommige programma's reageren soms wat traag op toetsaanslagen / muisklikken
Maar over het algemeen ben ik er wel goed over te spreken
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
same here sommige dingen zelfs beter.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"