Hoe goed zijn wij in het beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• harissa
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01-2022
Hoe goed zijn wij? Natuurlijk benne we heel goed in het beheer. Mij vraag is alleen in vergelijking tot wat en wie.
Ik ben op zoek naar kengetallen voor ICT beheer. Wat is de gemiddelde uptime van de file server? Wat is de gemiddelde response tijd voor een change? Wat zijn de kosten van ICT per gebruiker? Etc. Google liet me in de steek ;(

Weet of heeft iemand een overzicht van deze kengetallen, die het liefst betrekking hebben op het Nederlandse gemiddelde?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ligt aan de grootte van je IT environment he!

met een netwerkje van 2 pc's en 1 beheerder zijn de tijden tussen een probleem en een wijziging redelijk laag.
beheer jij een netwerk van 2500 pc's, dan ben je als CM wel een dagje of 2 bezig een RfC'tje te bestuderen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
netwerk 70 gebruikers 5 vestigingen met SAN (veel comminucatie verkeer met opslag van 5 jaar) per werkplek (citrix omgeving) Euro 827,- per jaar. zonder san en met lokale servers Eruo 1833,- beide zijn inclusief onderhoud.

Uptime interreseert me niet zo veel, als er maar geen downtime is als er gewerkt wordt. Graffieken freaks met enorme uptimes van laag belaste servers OF zwaar belaste servers maar die steeds een nieuwe moeten kopen omdat ze geen veranderingen of updates doorvoeren omdat het ten koste gaat van de uptime bweuuuuhhh.

Responstijd voor een change? change wat? Lekker alles aanvragen en dan kijken we of ik het doe en soms nog even testen. wat wil je changen dan? software updates? PHOE daar gaat wel effe wat overheen. Ten eerste door tijdgebrek, ten tweede wil ik ZEKER weten dat alles blijft draaien (databases. communicate etc.) en of het rendabel is anders geen verandering voor mij. Office 9 naar Office 10 is helaas pindakaas van Office 9 naar Office 11 waarschijlijk ook als de enige wijziging de plaatsing van het preview venster in outlook is en de bubblegum interface bweuhhh.

begin beetje offtopic te raken. Kan wel wat financ. gegevens geven maar die ka je zelf ook uitrekenen. Neem de levensduur van een PC die jullie aan willen houden (wij hebben 5 jaar) en de software, servers, netwerk app, kijk hoelang je er mee bezig ben en support calls en je weet wat het zooitje voor een jaar kost (en waar de kosten zitten waar je wat aan zou kunnen doen).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Dit topic is gedoemd om een opsomtopic te worden.
Jij wil vergelijken met cijfertjes ?
Dan had je marketing moeten studeren :+

Er zijn veel te veel factoren die meespelen.
Elke omgeving heeft z'n eigen pitfalls & moeilijkheden.

Je kan nu wel mooi bv met uptime cijfertjes maar als je net in een migratie periode zit dan zijn die cijfertjes niets waard.

ICT kost per gebruiker ?
Verschilt erg veel als je alles in rekening brengt.
Deze is nl veel meer dan gewoon hardware + software.
Daar zit (soms) ontwikkeling van applicaties voor die gebruikers + interne support bij (kan erg veel verschillen.

Zoals ik al zei cijfers zeggen niets en dit wordt een opsomtopic van cijfertjes :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.