Na een half-uurtje quake komen er stipjes enzo in beeld...'t lijkt mij dus dat hij te heet word..oke coolertje erop zou je zeggen..maar dat past niet omdat hij mijn geheugenbankjes ervoor zitten..dus had ik bedacht om zo'n slotcooler eronder te hangen..zou dit helpen??
ze hebben op tweakers een keer een foto laten zien waarop een videokaart werd gekoeld door een fan er boven op (dus haaks op de kaart)... kweet alleen niet meer welke foto of hoe de fan heette....
Verwijderd
Beetje raar moederbord als je geheugen modulen in de weg zitten, maar goed.
Als jij er voor kan zorgen dat er een luchtstroom langs je GPU gaat dan verwacht ik dat het wel helpt.
Maar inprincipe kan je dan toch ook een CPU cooler van een 486 of P1 op het cool lichaam schroeven. Volgens mij staan er trouwens nog veel threads over het koelen van een GF 2 mx in dit forum, kijk daar even naar.
Groeten en succes
Als jij er voor kan zorgen dat er een luchtstroom langs je GPU gaat dan verwacht ik dat het wel helpt.
Maar inprincipe kan je dan toch ook een CPU cooler van een 486 of P1 op het cool lichaam schroeven. Volgens mij staan er trouwens nog veel threads over het koelen van een GF 2 mx in dit forum, kijk daar even naar.
Groeten en succes
Een soort Card Cooler kan wel handig zijn.
Die kun je makkelijk zelf maken door een gewone 80mm case-fan te nemen en die met kabelbindertjes aan zo'n achterplaatje te binden. Je weet wel, zo'n dingetje wat normaal de PCI-sloten afdekt in de kast.
// edit: en natuurlijk wel een beetje bijbuigen // edit
mARCO
Die kun je makkelijk zelf maken door een gewone 80mm case-fan te nemen en die met kabelbindertjes aan zo'n achterplaatje te binden. Je weet wel, zo'n dingetje wat normaal de PCI-sloten afdekt in de kast.
// edit: en natuurlijk wel een beetje bijbuigen // edit
mARCO
sigloos
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 16:48 schreef zuperkoetje het volgende:
marco....?
( oke ik heb fantasie maaaar zooo veel??)[/quote]en antonius1. het is hem noujuist dat er geen cooler meer onder past, want dan zitten me geheugenbankjes dus in de weg...:(
marco....?
( oke ik heb fantasie maaaar zooo veel??)[/quote]en antonius1. het is hem noujuist dat er geen cooler meer onder past, want dan zitten me geheugenbankjes dus in de weg...:(
Verwijderd
Goed je hebt dus echt een raar mobo.
Hoe wil dan zo'n slot koeler er in plaatsen dat ie een luchtstroom langs het koellichaam heeft van je GF 2 MX.
Dat gaat dan toch ook niet?
Hoe wil dan zo'n slot koeler er in plaatsen dat ie een luchtstroom langs het koellichaam heeft van je GF 2 MX.
Dat gaat dan toch ook niet?
als ik het zie zie zuigt ie direct onder me geheuen en daarachter me geforceje...of heb ik dat verkeerd?
Bovenaanzicht :
================== achterkant van compu
------|------|-||-
------|------|-||-
---||-|--xxx-|-||-
>>-||-|--xxx-|-||-
---||-|------|-||-
------|=====|-||-
---------------||-
---------------||-
---------------||-
^--^-----^-----^--
l---f-----v-----m--
u--a-----i-----o--
c--n-----d-----b--
h--------e-----o--
t--------o--------
---------k--------
Ik verveelde me....
================== achterkant van compu
------|------|-||-
------|------|-||-
---||-|--xxx-|-||-
>>-||-|--xxx-|-||-
---||-|------|-||-
------|=====|-||-
---------------||-
---------------||-
---------------||-
^--^-----^-----^--
l---f-----v-----m--
u--a-----i-----o--
c--n-----d-----b--
h--------e-----o--
t--------o--------
---------k--------
Ik verveelde me....
edit:
ff bijspijkeren
ff bijspijkeren
"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:06 schreef zuperkoetje het volgende:
als ik het zie zie zuigt ie direct onder me geheuen en daarachter me geforceje...of heb ik dat verkeerd?[/quote]Dat weet ik niet precies, ik zie namelijk niet hoe jouw kast in elkaar zit.
De mijne zit als volgt in elkaar (zij aanzicht):
-- Geheugen ide aansluitingen en andere shit.
-- AGP-bus |CPU|
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
Zo zit dan mijn GF2 MX met het koellichaam naar beneden. Het PCI slot daar onder is leeg dus ruimte genoeg. Hier heb ik ook het afdekplaatje verwijdert om het mogelijk te maken voor de lucht om daar naar buiten te gaan.
Verder heb ik zelf wat koelertjes geplaatst om voor lucht circulatie in de kast te zorgen en dat helpt prima.
als ik het zie zie zuigt ie direct onder me geheuen en daarachter me geforceje...of heb ik dat verkeerd?[/quote]Dat weet ik niet precies, ik zie namelijk niet hoe jouw kast in elkaar zit.
De mijne zit als volgt in elkaar (zij aanzicht):
-- Geheugen ide aansluitingen en andere shit.
-- AGP-bus |CPU|
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
-- pci-bus
Zo zit dan mijn GF2 MX met het koellichaam naar beneden. Het PCI slot daar onder is leeg dus ruimte genoeg. Hier heb ik ook het afdekplaatje verwijdert om het mogelijk te maken voor de lucht om daar naar buiten te gaan.
Verder heb ik zelf wat koelertjes geplaatst om voor lucht circulatie in de kast te zorgen en dat helpt prima.
ik heb hem dus hetzelfde alleen zit me geheugen onder me agp slot en daaronder weer die pci's..
ik heb het nu gefixt door een coolertje voor de helft op me kaart te schroeven..ik denk dat dit wel lukt, dus bedankt voor de hulp iedereen!
ik heb het nu gefixt door een coolertje voor de helft op me kaart te schroeven..ik denk dat dit wel lukt, dus bedankt voor de hulp iedereen!
Nog even voor een beetje beeldvorming wat betreft de home-made Card Cooler:
Je pakt dus zo'n achterplaatje van een PCI-slot (is daar trouwens een officiele naam voor?). Daar zit dus een 90 graden knik in. Die knik buig je er dan uit. Dan bevestig je dus de fan aan dat plaatje. Vervolgens schroef je de hele boel weer vast in je PC. Dat doe je dus door de inkeping in het afdekplaatje tegen zo'n andere afdekplaatje te leggen (die van je videokaart bijvoorbeeld, of eentje eronder). En dan schroef je de hele boel vast.
Je hebt dan dus een fan die haaks langs de videokaart blaast, óp het moederbord.
Is allemaal een beetje krakkemikkig, deze uitleg, maar misschien helpen plaatjes iets:
http://www.thecardcooler.com/shopcart/CardCoolers/CCXT_grill_crop.jpg
Zoiets bedoel ik dus, en dat maak je dan zelf.
mARCO
Je pakt dus zo'n achterplaatje van een PCI-slot (is daar trouwens een officiele naam voor?). Daar zit dus een 90 graden knik in. Die knik buig je er dan uit. Dan bevestig je dus de fan aan dat plaatje. Vervolgens schroef je de hele boel weer vast in je PC. Dat doe je dus door de inkeping in het afdekplaatje tegen zo'n andere afdekplaatje te leggen (die van je videokaart bijvoorbeeld, of eentje eronder). En dan schroef je de hele boel vast.
Je hebt dan dus een fan die haaks langs de videokaart blaast, óp het moederbord.
Is allemaal een beetje krakkemikkig, deze uitleg, maar misschien helpen plaatjes iets:
http://www.thecardcooler.com/shopcart/CardCoolers/CCXT_grill_crop.jpg
Zoiets bedoel ik dus, en dat maak je dan zelf.
mARCO
sigloos
Verwijderd
Gaat 't frits?
Tering he.....daar krijg je zelfs vorst mee in de sahara....wel een leuke oplossing....
Voor degene die het simpel willen houden hier een oplossing..
men neme een koeler van een processor (willekeurig) en schroef dan de ventilator eraf... doe die zelfde ventilator op de mx (dat past niet zullen mensen zeggen) met 1 gat op het koellichaam........en schroef dan met een schroef die grijpt de ventilator vast.......zo heb je met een simpele koeler toch koeling!
Tering he.....daar krijg je zelfs vorst mee in de sahara....wel een leuke oplossing....
Voor degene die het simpel willen houden hier een oplossing..
men neme een koeler van een processor (willekeurig) en schroef dan de ventilator eraf... doe die zelfde ventilator op de mx (dat past niet zullen mensen zeggen) met 1 gat op het koellichaam........en schroef dan met een schroef die grijpt de ventilator vast.......zo heb je met een simpele koeler toch koeling!
Verwijderd
igor, zo moeilijk was het niet hoor.
Het is leuk om de core te koelen, maar de echte resultaten bereik je toch door je geheugen harder te laten lopen. De core overklokken levert bijna geen extra fps. Het geheugen moet je dus koelen met een extra heatsink. Vergeet de koelprut niet!
Het is leuk om de core te koelen, maar de echte resultaten bereik je toch door je geheugen harder te laten lopen. De core overklokken levert bijna geen extra fps. Het geheugen moet je dus koelen met een extra heatsink. Vergeet de koelprut niet!
Maar de core koelen heeft wel veel voordelen, want anders wordt het geheugen toch warm door de core.
Verwijderd
het geheugen wordt toch nie warm als je je core goed koelt, dat laatste heb ik gedaan door een 486 fan met elastiekies op de heatsink te monteren (ja dat blijft goed zitten)
Verwijderd
Tuurlijk moet je de core wel koelen: maar de grote fan die op m'n geluidskaart koelt hem beter als dat ik zo'n socket7-fannetje ik die aan de heatsink van de core hang.
Het beste is dus een combo: zowel de core als het geheugen aktief koelen.(zie foto's boven)
Het beste is dus een combo: zowel de core als het geheugen aktief koelen.(zie foto's boven)
Kijk maar eens op www.tennmax.com bij de TennMax Lasagna Type B cooler. Is een goede cooler. Het is alleen een ramp om de originele koelvin te verwijderen...
Verwijderd
Wat je (natuurlijk) ook kan doen, is wel wat moelijker maar het neemt minder ruimte in beslag IN je compie, is waterkoeling. Ik heb met succes een koeler gemaakt die ik op alle videokaarten kan plaatsen. Ik heb um nu op m'n Voodoo 3 2000 staan, die ipv op 143 Mhz, nu op 221 Mhz draait, en nog stabiel ook. De core wordt nu niet warmer dan 10 graden boven de kamertemp, meestal z'n 27 graden dus...;-)
Mzl
Mzl
Pagina: 1