Toon posts:

Novell 4 Install fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb netware 4 en voor dat ik domme opmerkingen krijgen waarom niet een nieuwere omdat een nieuweren niet draaid op een pentium 133.

Ik heb daarbij een diskette gekregen waar de licentie op staat. nou heb ik een fat 32 of fat 16 partitie geprobeert deze te installeren. na de installatie opnieuw opgestart met een opstartdisk waardoor ik bij de cdrom kon komen. hierna na de cd-rom gegaan en install.bat gedaan krijg een mooi menu ervoor en druk daarna op engels. heb inmiddels al de diskette erin gedaan en hij gaat zoeken op de a:

Hierna krijg ik een foutmelding met command.com dat ik moet aangeven waar die staat ( die dan op de opstart disk staat die ik er uit heb gehaald voor de disk met de licentie. kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen zodat hij begint met installeren.

al vast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
1) heb je mischien een windows 98 boot floppy gebruikt? niet doen ,die werken niet met de netware 4 installatie cdrom, je moet een DOS bootdiskje hebben

2) de licensie hoef je pas te installeren helemaal aan het einde (middels de install.nlm kun je hem later ook nog toevoegen

3) heb je wel vrije ruimte overgelaten op je hdd, je kan namelijk NetWare niet installeren op een FAT partitie (al helemaal niet op een FAT32 partitie, NetWare heeft zijn eigen partitie schema, het beste maak je met je dos floppy een 50 of 100mb fat partitie aan en laat de rest gewoon leeg (vrije ruimte) daarna kan je installeren

4) laatste punt :) , van mij krijg je geen domme opmerkingen over een nieuwere versie, versie 4 is goed genoeg en moet ook zekers draaien, al helemaal op een p133, (hoeveel ram overigens?)

A wise man's life is based around fuck you

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows Operated Systems -> Non-Windows Operating Systems.

(Ik heb verder geen idee in hoeverre dit allemaal in de handleidingen staat, ik kenheb gelezen alleen de 10 kg aan NW3.12 boeken :+)

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 04-10-2002 21:38 . Reden: kennen is overdreven :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel een domme vraag maar waar haal ik een dos opstartdisk weg :-) waarmee ik ook mijn cdrom kan op starten want de novell disk is wel een opstart disk maar daarmee kan ik niet naar mijn cdrom toe

Dus ik een een fat 16 aanmaken van 100 mb dan hou ik 2000 over en die daar hoef ik niks mee te doen oke.nou alleen nog een progje waarmee ik dan mijn cdrom kan laden en dan kan ik beginnen. zal ff gaan zoek

Thanks

als iemand hier nog ideeen heeft over de cdrom welkom

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
misschien wel een domme vraag maar waar haal ik een dos opstartdisk weg :-) waarmee ik ook mijn cdrom kan op starten want de novell disk is wel een opstart disk maar daarmee kan ik niet naar mijn cdrom toe
www.bootdisk.com staat misschien wel een disk met cdrom support :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DaRealRenzel
  • Nu online

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

NetWare 4 boot ook vanaf CD-Rom.
Maak anders je C: Drive bootable (moet toch anyway voor je server te booten), en laad daar CD-Rom drivers.

-E-

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
DaRealRenzel schreef op 04 oktober 2002 @ 23:11:
NetWare 4 boot ook vanaf CD-Rom.
Maak anders je C: Drive bootable (moet toch anyway voor je server te booten), en laad daar CD-Rom drivers.

-E-
mijn originele netware 4 doet dit niet... mischien vergis je je in versie 5 welke dit wel doet...

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1