“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Psions worden nog wel degelijk gemaakt, maar niet meer in Nederland op de consumentenmarkt verkocht.
Waarom je perse een accu moet is me ook niet duidelijk, een PDA die op gewone batterijen kan werken is veel flexibeler, je zal nooit het probleem hebben dat je met een lege accu zit en nergens kan opladen of als je accu kapot/kwijt gaat zal hij moeilijk te vervangen zijn.
Als je maar een beperkt busget hebt is het misschien slim om ook eens een tweedehands PDA te overwegen...
Met de palm M130 heb ik geen ervaring.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Het was ook een beetje ironisch bedoeld. Het is voornamelijk nu zo dat ik met gewone agenda een slecht overzicht hebt van wat er nog komen gaat.Johnny64 schreef op 04 oktober 2002 @ 21:27:
Bedenk wel dat een choatisch persoon met een PDA niet veranderd in een ordelijk persoon.
Ik weet trouwens wel dat er nog Psions worden verkocht, maar ik zit een beetje met de support in de toekomst.
Wat betreft die accu: het leek mij juist handiger dan batterijen, aangezien batterijen weer een extra investering zijn. Met een accu zou je dan in één keer klaar zijn, terwijl ik anders eerst nog een pakket oplaadbare batterijen zou moeten kopen.
Ik heb het niet zo op tweedehands. Oke, het kan best zijn dat de vorige gebruiker er heel zuinig mee geweest, maar je weet eigenlijk nooit echt wat je in handen krijgt.Johnny64 schreef op 04 oktober 2002 @ 21:27:
Als je maar een beperkt busget hebt is het misschien slim om ook eens een tweedehands PDA te overwegen...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nee, je zult alleen maar hebben dat je elke week nieuwe batterijen erin moet flikkeren en continu bezig bent met NiMH accutjes en opladers... ik heb een langere tijd een Palm III gehad en ik moet zeggen dat ik ERG blij ben met de accu van m'n Palm V.Johnny64 schreef op 04 oktober 2002 @ 21:27:
Waarom je perse een accu moet is me ook niet duidelijk, een PDA die op gewone batterijen kan werken is veel flexibeler, je zal nooit het probleem hebben dat je met een lege accu zit en nergens kan opladen of als je accu kapot/kwijt gaat zal hij moeilijk te vervangen zijn.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb em ook gehaald en de chaos wordt wel degelijk minder.
Bovendie lees ik elke ochtend de spits, bbc news, ccn news, en auto.com in de bus zonder dat ik een krantje hoef te pakken
Ik ga zeker upgraden naar OS5 voor wat wireless toepassingen, echter de vraag is wanneer ik geld heb
Begonnen met een IIIx die toen net uit was (daarvoor de Psion 3a, 3c,)
Nu een Vx, en Dinsdag een M515, ik kan niet meer zonder
B.t.w.

Zijn die rhinoskin beestjes te verkrijgen in nederland?
De SJ30 is ook goedkoop, en zelfs nog wat compacter. In Amerika al ff mee gespeeld en echt heel mooi apparaatje! Die hoge resolutie komt bij alles goed van pas, zeker bij Excel achtige toepassingen, maar ook grafische (foto's bijv.) er kan gewoon meer op het scherm en is nog steeds PRIMA ! leesbaar.
Ik doe 3 weken met een setje NiMH batterijen, dus dat valt erg mee hoor. Ook al zou je elke week de batterijen moeten vervangen, hoe kan je dan continue daarmee bezig zijn? Je oplader stop je toch 's avonds in het stopcontact en dan vervang je 's ochtends ff de batterijen.Acolyte57 schreef op 04 oktober 2002 @ 22:00:
[...]
Nee, je zult alleen maar hebben dat je elke week nieuwe batterijen erin moet flikkeren en continu bezig bent met NiMH accutjes en opladers... ik heb een langere tijd een Palm III gehad en ik moet zeggen dat ik ERG blij ben met de accu van m'n Palm V.
Met een accu heb je dat je hele palm aan het stopcontact moet hangen, lekker handig als je net weg moet of als je ergens bent waar je niet kan opladen.
Met normale (niet oplaadbaar dus) doe je trouwens meer dan een maand.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ehm, die sony's hebben toch geen mogelijkheid om hun OS te flashen?menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 22:29:
Ik zou trouwens echt voor de Sony SJ30 gaan....
Ik heb ook al aan de SJ30 lopen denken, maar hij is een stuk duurder dan de M130 (€290 t.o.v. €350). Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de compatibiliteit met PalmOS programma's t.o.v. de hogere resolutie. Kun je programma's die je vindt op internet zonder meer gebruiken op de Sony of heb je een special hogeresolutie versie nodig? Ook heb je bij die Sony's dat je alleen accessoires van Sony zelf kunt gebruiken, maar bij de Palm's ook van andere fabrikanten.menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 22:29:
Ik zou trouwens echt voor de Sony SJ30 gaan.... Het grootste voordeel daarvan is het Hi-res scherm. 320x320 is het geloof ik tegenover 160x160 van Palm.
De SJ30 is ook goedkoop, en zelfs nog wat compacter. In Amerika al ff mee gespeeld en echt heel mooi apparaatje! Die hoge resolutie komt bij alles goed van pas, zeker bij Excel achtige toepassingen, maar ook grafische (foto's bijv.) er kan gewoon meer op het scherm en is nog steeds PRIMA ! leesbaar.
Tot zover ik het heb kunnen nagaan kun je de SJ30 wel flashen, maar dat heeft weinig nut, aangezien PalmOS 5 voornamelijk is bedoelt voor de nieuwe pda's met ARM proc i.p.v. Dragonball.eXhale schreef op 06 oktober 2002 @ 11:08:
[...]
Ehm, die sony's hebben toch geen mogelijkheid om hun OS te flashen?
Een accu is m.i. juist superhandig... de kans dat ik ergens in de woestijn zonder batterijen kom te zitten acht ik hier in Nederland zeer gering, en nu kan ik gewoon elke nacht mijn palm in de cradle hangen zodat ie de volgende dag opgeladen en gesyncht met het laatste nieuws (AvantGo) weer gebruikt kan worden.
Hier nog wat links.. van reviews waar de m130 wordt besproken :
http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=3216
http://palmclub.nl/reviews/palm/m130/
Bladiebla!
Definitely de SJ30 nemen!! Ik zal het even toelichtenmcDaedalus schreef op 06 oktober 2002 @ 11:43:
[...]
Ik heb ook al aan de SJ30 lopen denken, maar hij is een stuk duurder dan de M130 (€290 t.o.v. €350). Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de compatibiliteit met PalmOS programma's t.o.v. de hogere resolutie. Kun je programma's die je vindt op internet zonder meer gebruiken op de Sony of heb je een special hogeresolutie versie nodig? Ook heb je bij die Sony's dat je alleen accessoires van Sony zelf kunt gebruiken, maar bij de Palm's ook van andere fabrikanten.
In één van de eerdere posts werd ghosting genoemd. Ik vind dat bij de M130 vrij storend aanwezig. Het scherm van de SJ-30 is vééél beter.
High-res staat bij mij tegenwoordig bovenaan het prioriteitenlijstje. Voor mij is de meest gebruikte toepassing de weekview van m'n datebook, daar past dus bij high-res veel meer op dan bij de standaard 160x160.
Er komen steeds meer progsels die ook high-res ondersteunen, en sowieso is het altijd 'backwards compatible' met low-res. en ook PalmOS progsels zijn tot de warez-scene doorgedrongen
Wat betreft de accessoires: ook andere fabrikanten dan Sony maken accessoires voor de Sony PDA's hoor! Maar bedenk wel even: je wilt 'm primair als 'organiser in je leven' gebruiken, dan heb je toch in feite helemaal geen accessoires nodig?!
ik vergeet even het formaat te noemen, die M130 is zo ongeveer 2x het volume van een SJ-30. Die steek je toch even iets makkelijker bij je!
Zeg maar gerust dat het alleen maar voor de ARM processoren te gebruiken is, en per definitie niet voor de Dragonball procs.Tot zover ik het heb kunnen nagaan kun je de SJ30 wel flashen, maar dat heeft weinig nut, aangezien PalmOS 5 voornamelijk is bedoelt voor de nieuwe pda's met ARM proc i.p.v. Dragonball.
Maar, wat zou het? PalmOS 4 is goed genoeg en zeer stabiel. OK, OS5 is misschien weer wat meer 'gadget', maar nodig?... nee.
[ Voor 0% gewijzigd door Korakal op 06-10-2002 15:32 . Reden: add ]
Wat betreft de accu of batterij discussie: als je oplaadbare batterijen al hebt is een pda met batterijen handig, heb je ze niet dan is een pda met accu handiger. (Goede) Oplaadbare batterijen zijn namelijk ook niet echt goedkoop.
En of PalmOS 5 echt nodig is? Het is eigenlijk een hogeresolutie versie van PalmOS 4, met een aantal hacks voor PalmOS 4 al ingebakken en support voor nieuwe procs.
[zeikmode]
Het enige nadeel van een SJ30 is dat er een kabel i.p.v. een cradle wordt meegeleverd. Een cradle is natuurlijk een stuk stoerder dan een kabel
[/zeikmode]
Verwijderd
Hoe doe je dat? downloaden of zo die kranten? dit lijkt me wel een handige tip....menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 20:28:
Een tijdje terug was de IIIc voor 127 euro bij dixons en mediamarkt.
Ik heb em ook gehaald en de chaos wordt wel degelijk minder.
Bovendie lees ik elke ochtend de spits, bbc news, ccn news, en auto.com in de bus zonder dat ik een krantje hoef te pakken
Ik ga zeker upgraden naar OS5 voor wat wireless toepassingen, echter de vraag is wanneer ik geld heb
AvantGo (http://www.palmblvd.com/s...om-2000-11-6-palm-pc.html)Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:14:
[...]
Hoe doe je dat? downloaden of zo die kranten? dit lijkt me wel een handige tip....
Agenda functie gebruikte ik meteen dagelijks, papieren versie gebruik ik niet meer.
Documenten in word lezen gaat erg goed.
AvantGo is idd ook erg leuk om te lezen
Verder zijn VRally & lemmings best aardige spelletjes voor op zo'n apparaatje
I’m not like the OTTERS
Dan moet je puur je Palm gebruiken als organizer en bizar weinig je andere 'leuke' toepassingen gebruiken. NiMH batterijen op een Palm III moesten bij mij iig elke week omgewisseld worden, vaak eerder als ik veel had gegamed of veel e-books zat te lezen. En omdat ik in die tijd nog veel met het OV ging synchte ik elke ochtend lekker veel avantgo spul en had ik een paar boeken als doc's bij me zodat ik lekker de hele ochtend kon lezen... dan word het gewoon al snel niet leuk meer hoe vaak je je batterijen moet omwisselen.Gizz schreef op 05 oktober 2002 @ 23:15:
Ik doe 3 weken met een setje NiMH batterijen, dus dat valt erg mee hoor.
Als je niet kan opladen ben je net zo genaaid met je NiMH accus. En verder geld hetzelfde voor de Palm als wat jij eerder zei over accu's; je duwt 'm in z'n lader, hotsynct en laat 'm een nacht zitten. Volgende ochtend weer netjes volledig opgeladen.Met een accu heb je dat je hele palm aan het stopcontact moet hangen, lekker handig als je net weg moet of als je ergens bent waar je niet kan opladen.
En zit je continu AAA's te kopen. Ook fijn....Met normale (niet oplaadbaar dus) doe je trouwens meer dan een maand.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Mijn Psion koste btw maar €149
Eigenlijk gebruik ik hem niet echt als organizer. 90% van de tijd game ik er op (bejewled, tetris etc) en ik speel ook wel elke dag een uurtje IR pong of IR battleship met een vriend die ook een palm heeft. Ook lees ik de spits, t.net en cartoons met plucker (opensource avantgo)Dan moet je puur je Palm gebruiken als organizer en bizar weinig je andere 'leuke' toepassingen gebruiken.
True, maar met een palm die op batterijen werkt heb je als voordeel dat je er ook gewone batterijen in kan stoppen en/of dat je een extra setje NiMH's hebt. Voor zover ik weet is er niet zoiets als reserve accu's voor palms.Als je niet kan opladen ben je net zo genaaid met je NiMH accus.
Ach, eens in de 4-5 weken 2 nieuwe batterijen. 1x per jaar 2 voordeelverpakkingen AAA batterijen kopen en je kan er een jaar tegenaan (kosten vallen wel mee)En zit je continu AAA's te kopen. Ook fijn....
Zelf heb ik trouwens 4 GP AAA's van 700 mAh, die ik met een uniross NiCD & NiMH lader (25 gulden inclusief 4 AA baterijen) oplaad.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
http://www.geek.com/pdageek/pics/zirepic.htm
Digital Media Junkie
Verder is het misschien een leuk ID om een m500 aan te schaffen. Deze is een stukkie kleiner, heeft een monochroom scherm (daarom zal hij niet veel duurder zijn, lijkt me) en een goede accu, die heeel lang meegaat. Ideaal, kleur gebruik je naar mijn mening toch niet.
ik zie dat je documenten gaat bekijken, dan is er maar een oplossing -> hi-res
Nee ik werk niet bij sony of wat dan ook, zelf heb ik een Palm IIIc. Maar juist daarom weet ik wat ik mis en wat ik andere zou aanbevelen.
Ik heb ook even een zwart-wit PDA gehad. Maar daar zou ik echt nooit meer aan beginnen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat het me verbaasd dat ze nog gemaakt worden. zeker de M130 en SJ30 zijn zeer zuinige (qua batterijverbruik) pda's en wat is dan nog de reden om zwart wit te nemen?? Ik raad je echt aan voor kleur te gaan!!! dat heeft zoveel voordelen. En dus zeker niet op de mega lompe (sorry) Zire te wachten. Dat ding heeft geloof ik zelfs maar 2 mb intern. 8mb is zeer prettig, echter ik had 16 mb niet erg gevonden (woordenboeken, encyclopedien, kaarten....!!!).
de M130 is vast leuk, echter heeft ie geen hi-res. 60 € is 12 uurtjes meer werken
Succes met je SJ30
2. Ga zeker voor een ingebouwde batterij: ik kan bijv mijn palmvx maand laten liggen en vergeten en batterij is dan nog maar voor helft op. Je kunt vrijwel een heel e-book lezen op dat ding voordat ie op raakt. Ik zie hoe een vriend van mij met batterijen moet stoeien en dat ding dus eigenlijk meestal laat liggen.
3. Ik zou zelf zeker, ook als 'arme student' voor een hires sony scherm gaan. Leest wat prettiger.
schreef op 07 oktober 2002 @ 00:19[/message]:[/b]
Ik zie hoe een vriend van mij met batterijen moet stoeien en dat ding dus eigenlijk meestal laat liggen.
Het is maar waar je problemen mee hebt
Bovendien kun je de adapter van de meeste Palms ook gewoon los meenemen als reisadapter.
Die Zire heeft trouwens NOG een groot nadeel: hij heeft geen backlight! Erg rot, want ik mag 'snachts graag een ebookje lezen
Mijn volgende Palm wordt waarschijnlijk een Sony NX series. Wel wat groter dan mijn S300, maar verder alles wat je je maar kan wensen
Verwijderd
is een pda met "pocketpc" in de lite versie niet wat voor jou??
bijv de Casio BE-300 die is naar orde van grote niet duurder dan die M130 naar mijn weten...