• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Om de chaos in mijn leven een beetje de baas te worden :), leek het mij wel handig om een PDA aan te schaffen. Aangezien mijn budget niet al te groot is (ik ben maar een arme student :p), viel PocketPC al gelijk af. Bleef de keuze tussen een Psion of een Palm. Aangezien Psions niet meer gemaakt worden, vielen deze ook af. Bleef Palm over.

Na lang wikken en wegen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Palm M130. Omdat ik een minimaal accu in de PDA wilde, was dit de goedkoopste keuze. Een kleurenscherm is dan gelijk ook mooi meegenomen.

Maar nu lees ik in een review van InfoSync dat ze er niet echt over te spreken zijn. Voornamelijk doordat de M130 nogal last heeft van 'ghosting'.

Nu is dat maar de mening van één persoon en daarom wilde ik weten wat jullie ervaring is met de M130. Is echt een zo'n slecht scherm, of valt het allemaal mee?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bedenk wel dat een choatisch persoon met een PDA niet veranderd in een ordelijk persoon. Er zijn genoeg mensen geweest die een PDA kopen omdat het ze zo handig lijtk maar er later achter komen dat ze het helemaal niet handig vinden.

Psions worden nog wel degelijk gemaakt, maar niet meer in Nederland op de consumentenmarkt verkocht.

Waarom je perse een accu moet is me ook niet duidelijk, een PDA die op gewone batterijen kan werken is veel flexibeler, je zal nooit het probleem hebben dat je met een lege accu zit en nergens kan opladen of als je accu kapot/kwijt gaat zal hij moeilijk te vervangen zijn.

Als je maar een beperkt busget hebt is het misschien slim om ook eens een tweedehands PDA te overwegen...

Met de palm M130 heb ik geen ervaring.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Johnny64 schreef op 04 oktober 2002 @ 21:27:
Bedenk wel dat een choatisch persoon met een PDA niet veranderd in een ordelijk persoon.
Het was ook een beetje ironisch bedoeld. Het is voornamelijk nu zo dat ik met gewone agenda een slecht overzicht hebt van wat er nog komen gaat.

Ik weet trouwens wel dat er nog Psions worden verkocht, maar ik zit een beetje met de support in de toekomst.

Wat betreft die accu: het leek mij juist handiger dan batterijen, aangezien batterijen weer een extra investering zijn. Met een accu zou je dan in één keer klaar zijn, terwijl ik anders eerst nog een pakket oplaadbare batterijen zou moeten kopen.
Als je maar een beperkt busget hebt is het misschien slim om ook eens een tweedehands PDA te overwegen...
Ik heb het niet zo op tweedehands. Oke, het kan best zijn dat de vorige gebruiker er heel zuinig mee geweest, maar je weet eigenlijk nooit echt wat je in handen krijgt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Waarom je perse een accu moet is me ook niet duidelijk, een PDA die op gewone batterijen kan werken is veel flexibeler, je zal nooit het probleem hebben dat je met een lege accu zit en nergens kan opladen of als je accu kapot/kwijt gaat zal hij moeilijk te vervangen zijn.
Nee, je zult alleen maar hebben dat je elke week nieuwe batterijen erin moet flikkeren en continu bezig bent met NiMH accutjes en opladers... ik heb een langere tijd een Palm III gehad en ik moet zeggen dat ik ERG blij ben met de accu van m'n Palm V.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57
Een tijdje terug was de IIIc voor 127 euro bij dixons en mediamarkt.
Ik heb em ook gehaald en de chaos wordt wel degelijk minder.
Bovendie lees ik elke ochtend de spits, bbc news, ccn news, en auto.com in de bus zonder dat ik een krantje hoef te pakken :)

Ik ga zeker upgraden naar OS5 voor wat wireless toepassingen, echter de vraag is wanneer ik geld heb :P

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jup, de palm heeft m'n leven een stuk aangenamer gemaakt :)
Begonnen met een IIIx die toen net uit was (daarvoor de Psion 3a, 3c,)
Nu een Vx, en Dinsdag een M515, ik kan niet meer zonder :)

B.t.w.
Afbeeldingslocatie: http://ak.buy.com/db_assets/large_images/022/10321022.jpg
Zijn die rhinoskin beestjes te verkrijgen in nederland?

• menn0
Ik zou trouwens echt voor de Sony SJ30 gaan.... Het grootste voordeel daarvan is het Hi-res scherm. 320x320 is het geloof ik tegenover 160x160 van Palm.
De SJ30 is ook goedkoop, en zelfs nog wat compacter. In Amerika al ff mee gespeeld en echt heel mooi apparaatje! Die hoge resolutie komt bij alles goed van pas, zeker bij Excel achtige toepassingen, maar ook grafische (foto's bijv.) er kan gewoon meer op het scherm en is nog steeds PRIMA ! leesbaar.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Acolyte57 schreef op 04 oktober 2002 @ 22:00:
[...]
Nee, je zult alleen maar hebben dat je elke week nieuwe batterijen erin moet flikkeren en continu bezig bent met NiMH accutjes en opladers... ik heb een langere tijd een Palm III gehad en ik moet zeggen dat ik ERG blij ben met de accu van m'n Palm V.
Ik doe 3 weken met een setje NiMH batterijen, dus dat valt erg mee hoor. Ook al zou je elke week de batterijen moeten vervangen, hoe kan je dan continue daarmee bezig zijn? Je oplader stop je toch 's avonds in het stopcontact en dan vervang je 's ochtends ff de batterijen.

Met een accu heb je dat je hele palm aan het stopcontact moet hangen, lekker handig als je net weg moet of als je ergens bent waar je niet kan opladen.

Met normale (niet oplaadbaar dus) doe je trouwens meer dan een maand.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 22:29:
Ik zou trouwens echt voor de Sony SJ30 gaan....
Ehm, die sony's hebben toch geen mogelijkheid om hun OS te flashen?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 22:29:
Ik zou trouwens echt voor de Sony SJ30 gaan.... Het grootste voordeel daarvan is het Hi-res scherm. 320x320 is het geloof ik tegenover 160x160 van Palm.
De SJ30 is ook goedkoop, en zelfs nog wat compacter. In Amerika al ff mee gespeeld en echt heel mooi apparaatje! Die hoge resolutie komt bij alles goed van pas, zeker bij Excel achtige toepassingen, maar ook grafische (foto's bijv.) er kan gewoon meer op het scherm en is nog steeds PRIMA ! leesbaar.
Ik heb ook al aan de SJ30 lopen denken, maar hij is een stuk duurder dan de M130 (€290 t.o.v. €350). Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de compatibiliteit met PalmOS programma's t.o.v. de hogere resolutie. Kun je programma's die je vindt op internet zonder meer gebruiken op de Sony of heb je een special hogeresolutie versie nodig? Ook heb je bij die Sony's dat je alleen accessoires van Sony zelf kunt gebruiken, maar bij de Palm's ook van andere fabrikanten.
eXhale schreef op 06 oktober 2002 @ 11:08:
[...]
Ehm, die sony's hebben toch geen mogelijkheid om hun OS te flashen?
Tot zover ik het heb kunnen nagaan kun je de SJ30 wel flashen, maar dat heeft weinig nut, aangezien PalmOS 5 voornamelijk is bedoelt voor de nieuwe pda's met ARM proc i.p.v. Dragonball.

• menn0
elk goed programma ondersteunt nu hi-res maak je geen zorgen dat zit dik in orde en die 60€ vind ik het meer dan waard om voor de sony te gaan! De Palm m130 kan ook minder kleuren weergeven dan de SJ30. Daarom werd dat m130 model ook zonder verdere betaling door Palm terug genomen. De specificaties klopte niet ofzo wat betreft het werkelijk weer te geven kleuren. 60€ voor een veel beter hi-res scherm vind ik het zeker waard. Vergeet niet meteen een screen protector te maken van bijv. een sheet (zo eentje van een overhead projector) of koop er een..

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42
Ga gewoon voor de m130... prima dingetje, echt waar. Ben ook student en dat dingetje is zeker handig om wat orde in de chaos te scheppen.

Een accu is m.i. juist superhandig... de kans dat ik ergens in de woestijn zonder batterijen kom te zitten acht ik hier in Nederland zeer gering, en nu kan ik gewoon elke nacht mijn palm in de cradle hangen zodat ie de volgende dag opgeladen en gesyncht met het laatste nieuws (AvantGo) weer gebruikt kan worden.

Hier nog wat links.. van reviews waar de m130 wordt besproken :

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=3216
http://palmclub.nl/reviews/palm/m130/

Bladiebla!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

mcDaedalus schreef op 06 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

Ik heb ook al aan de SJ30 lopen denken, maar hij is een stuk duurder dan de M130 (€290 t.o.v. €350). Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met de compatibiliteit met PalmOS programma's t.o.v. de hogere resolutie. Kun je programma's die je vindt op internet zonder meer gebruiken op de Sony of heb je een special hogeresolutie versie nodig? Ook heb je bij die Sony's dat je alleen accessoires van Sony zelf kunt gebruiken, maar bij de Palm's ook van andere fabrikanten.
Definitely de SJ30 nemen!! Ik zal het even toelichten :Y)

In één van de eerdere posts werd ghosting genoemd. Ik vind dat bij de M130 vrij storend aanwezig. Het scherm van de SJ-30 is vééél beter.
High-res staat bij mij tegenwoordig bovenaan het prioriteitenlijstje. Voor mij is de meest gebruikte toepassing de weekview van m'n datebook, daar past dus bij high-res veel meer op dan bij de standaard 160x160.
Er komen steeds meer progsels die ook high-res ondersteunen, en sowieso is het altijd 'backwards compatible' met low-res. en ook PalmOS progsels zijn tot de warez-scene doorgedrongen :X
Wat betreft de accessoires: ook andere fabrikanten dan Sony maken accessoires voor de Sony PDA's hoor! Maar bedenk wel even: je wilt 'm primair als 'organiser in je leven' gebruiken, dan heb je toch in feite helemaal geen accessoires nodig?!

edit:
ik vergeet even het formaat te noemen, die M130 is zo ongeveer 2x het volume van een SJ-30. Die steek je toch even iets makkelijker bij je!
Tot zover ik het heb kunnen nagaan kun je de SJ30 wel flashen, maar dat heeft weinig nut, aangezien PalmOS 5 voornamelijk is bedoelt voor de nieuwe pda's met ARM proc i.p.v. Dragonball.
Zeg maar gerust dat het alleen maar voor de ARM processoren te gebruiken is, en per definitie niet voor de Dragonball procs.
Maar, wat zou het? PalmOS 4 is goed genoeg en zeer stabiel. OK, OS5 is misschien weer wat meer 'gadget', maar nodig?... nee.

[ Voor 0% gewijzigd door Korakal op 06-10-2002 15:32 . Reden: add ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Als ik zo al jullie reacties bekijk, denk ik dat ik toch maar voor de SJ30 ga. Hoewel hij meer kost dan de M130, lijkt hij zijn meerprijs meer dan waard. Ik wil de pda namelijk ook naast dat ik 'm als agenda gebruiken ook gebruiken om diverse documenten te lezen. Zo zijn bij mijn opleiding namelijk alle presentaties die worden gehouden vaak al van te voren op het internet te vinden. Hoewel er alleen DocumentsToGo standard wordt meegeleverd (dus zonder PowerPoint module), kan ik ze toch altijd wel in pdf omzetten.

Wat betreft de accu of batterij discussie: als je oplaadbare batterijen al hebt is een pda met batterijen handig, heb je ze niet dan is een pda met accu handiger. (Goede) Oplaadbare batterijen zijn namelijk ook niet echt goedkoop.

En of PalmOS 5 echt nodig is? Het is eigenlijk een hogeresolutie versie van PalmOS 4, met een aantal hacks voor PalmOS 4 al ingebakken en support voor nieuwe procs.

[zeikmode]
Het enige nadeel van een SJ30 is dat er een kabel i.p.v. een cradle wordt meegeleverd. Een cradle is natuurlijk een stuk stoerder dan een kabel
[/zeikmode] :+

Verwijderd

menn0 schreef op 05 oktober 2002 @ 20:28:
Een tijdje terug was de IIIc voor 127 euro bij dixons en mediamarkt.
Ik heb em ook gehaald en de chaos wordt wel degelijk minder.
Bovendie lees ik elke ochtend de spits, bbc news, ccn news, en auto.com in de bus zonder dat ik een krantje hoef te pakken :)

Ik ga zeker upgraden naar OS5 voor wat wireless toepassingen, echter de vraag is wanneer ik geld heb :P
Hoe doe je dat? downloaden of zo die kranten? dit lijkt me wel een handige tip....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:14:
[...]

Hoe doe je dat? downloaden of zo die kranten? dit lijkt me wel een handige tip....
AvantGo (http://www.palmblvd.com/s...om-2000-11-6-palm-pc.html)

:Y)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
* actieman is erg tevreden over z'n Palm M130.
Agenda functie gebruikte ik meteen dagelijks, papieren versie gebruik ik niet meer.
Documenten in word lezen gaat erg goed.
AvantGo is idd ook erg leuk om te lezen :) Ik heb alleen nog niet internet via infrarood aan de praat :(
Verder zijn VRally & lemmings best aardige spelletjes voor op zo'n apparaatje :D

I’m not like the OTTERS

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Gizz schreef op 05 oktober 2002 @ 23:15:
Ik doe 3 weken met een setje NiMH batterijen, dus dat valt erg mee hoor.
Dan moet je puur je Palm gebruiken als organizer en bizar weinig je andere 'leuke' toepassingen gebruiken. NiMH batterijen op een Palm III moesten bij mij iig elke week omgewisseld worden, vaak eerder als ik veel had gegamed of veel e-books zat te lezen. En omdat ik in die tijd nog veel met het OV ging synchte ik elke ochtend lekker veel avantgo spul en had ik een paar boeken als doc's bij me zodat ik lekker de hele ochtend kon lezen... dan word het gewoon al snel niet leuk meer hoe vaak je je batterijen moet omwisselen.
Met een accu heb je dat je hele palm aan het stopcontact moet hangen, lekker handig als je net weg moet of als je ergens bent waar je niet kan opladen.
Als je niet kan opladen ben je net zo genaaid met je NiMH accus. En verder geld hetzelfde voor de Palm als wat jij eerder zei over accu's; je duwt 'm in z'n lader, hotsynct en laat 'm een nacht zitten. Volgende ochtend weer netjes volledig opgeladen.
Met normale (niet oplaadbaar dus) doe je trouwens meer dan een maand.
En zit je continu AAA's te kopen. Ook fijn....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb 2 weken geleden een Psion Revo plus met 16mb gekocht bij Modern Electronics. Het is een fijn apparaat en het is ook erg fijn dat er een toetsenbord bij zit. Verder ruled Epoc (het os) de pan uit, ook is hij zeker 12 uur te gebruiken met de accu die erbij zit. Ook de bijgeleverde software werkt fijn en goed. Maarja ik weet natuurlijk niet hoe die Palm werkt.

Mijn Psion koste btw maar €149

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan moet je puur je Palm gebruiken als organizer en bizar weinig je andere 'leuke' toepassingen gebruiken.
Eigenlijk gebruik ik hem niet echt als organizer. 90% van de tijd game ik er op (bejewled, tetris etc) en ik speel ook wel elke dag een uurtje IR pong of IR battleship met een vriend die ook een palm heeft. Ook lees ik de spits, t.net en cartoons met plucker (opensource avantgo)
Als je niet kan opladen ben je net zo genaaid met je NiMH accus.
True, maar met een palm die op batterijen werkt heb je als voordeel dat je er ook gewone batterijen in kan stoppen en/of dat je een extra setje NiMH's hebt. Voor zover ik weet is er niet zoiets als reserve accu's voor palms.
En zit je continu AAA's te kopen. Ook fijn....
Ach, eens in de 4-5 weken 2 nieuwe batterijen. 1x per jaar 2 voordeelverpakkingen AAA batterijen kopen en je kan er een jaar tegenaan (kosten vallen wel mee)

Zelf heb ik trouwens 4 GP AAA's van 700 mAh, die ik met een uniross NiCD & NiMH lader (25 gulden inclusief 4 AA baterijen) oplaad.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Als ik jou was zoi ik gewoon wachten op de nieuwe zire is het geloof ik. Is wel gewoon zwart wit maar vet design en daarbij heb je die kleur niet echt nodig. En deze gaat ongeveer 100 euro kosten, hier nog ff een link naar het plaatje
http://www.geek.com/pdageek/pics/zirepic.htm

Digital Media Junkie

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Zoals Gaer al zegt, misschien nog even wachten. Die nieuwe dingen die eraankomen zijn wel heel erg gaaf. :)

Verder is het misschien een leuk ID om een m500 aan te schaffen. Deze is een stukkie kleiner, heeft een monochroom scherm (daarom zal hij niet veel duurder zijn, lijkt me) en een goede accu, die heeel lang meegaat. Ideaal, kleur gebruik je naar mijn mening toch niet.

• menn0
er komen toch weer adviesen in de totaal andere richting,
ik zie dat je documenten gaat bekijken, dan is er maar een oplossing -> hi-res
Nee ik werk niet bij sony of wat dan ook, zelf heb ik een Palm IIIc. Maar juist daarom weet ik wat ik mis en wat ik andere zou aanbevelen.
Ik heb ook even een zwart-wit PDA gehad. Maar daar zou ik echt nooit meer aan beginnen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat het me verbaasd dat ze nog gemaakt worden. zeker de M130 en SJ30 zijn zeer zuinige (qua batterijverbruik) pda's en wat is dan nog de reden om zwart wit te nemen?? Ik raad je echt aan voor kleur te gaan!!! dat heeft zoveel voordelen. En dus zeker niet op de mega lompe (sorry) Zire te wachten. Dat ding heeft geloof ik zelfs maar 2 mb intern. 8mb is zeer prettig, echter ik had 16 mb niet erg gevonden (woordenboeken, encyclopedien, kaarten....!!!).

de M130 is vast leuk, echter heeft ie geen hi-res. 60 € is 12 uurtjes meer werken :) (of ben ik de enige met een shitty job??)

Succes met je SJ30 :P

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:40

Q

Au Contraire Mon Capitan!

1. Ga zeker voor een kleurenscherm
2. Ga zeker voor een ingebouwde batterij: ik kan bijv mijn palmvx maand laten liggen en vergeten en batterij is dan nog maar voor helft op. Je kunt vrijwel een heel e-book lezen op dat ding voordat ie op raakt. Ik zie hoe een vriend van mij met batterijen moet stoeien en dat ding dus eigenlijk meestal laat liggen.

3. Ik zou zelf zeker, ook als 'arme student' voor een hires sony scherm gaan. Leest wat prettiger.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[quote][b][message=15465087,noline]
schreef op 07 oktober 2002 @ 00:19[/message]:[/b]
Ik zie hoe een vriend van mij met batterijen moet stoeien en dat ding dus eigenlijk meestal laat liggen.
:?

Het is maar waar je problemen mee hebt :)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Voor diegene die mij de Zire hebben aangeraden: Een vet design maar de specs zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Er zit maar een 16 MHz Dragonball in en 2 MB aan geheugen. Daar kun je dus nauwelijks een document mee bekijken. Zelfs de Palm M105 heeft 4x zoveel geheugen (8MB) en een 2x zo snelle proc (33 MHz). En kost ook nog evenveel.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:12
heb ook een m130 en ben er heel blij mee. het is alleen wel een binne apparaat ook met het backlight is het buiten heel slecht te zien wat er opstaat. maar indoor werkt het perfect, en je ken er ook op gamen :P (simcity :P) veel opties!!!!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Accu roeleert echt wel, gewoon in de cradle zetten en hij laadt op. Je maakt mij niet wijs dat dat lastiger is dan telkens batterijen moeten verwisselen.
Bovendien kun je de adapter van de meeste Palms ook gewoon los meenemen als reisadapter.

Die Zire heeft trouwens NOG een groot nadeel: hij heeft geen backlight! Erg rot, want ik mag 'snachts graag een ebookje lezen :)

Mijn volgende Palm wordt waarschijnlijk een Sony NX series. Wel wat groter dan mijn S300, maar verder alles wat je je maar kan wensen :9~.

Verwijderd

hmm zo te zien zat je wel te denken aan een pocketpc variant

is een pda met "pocketpc" in de lite versie niet wat voor jou??
bijv de Casio BE-300 die is naar orde van grote niet duurder dan die M130 naar mijn weten...

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Een pocketpc vind ik meer een multimedia pda, dus voor het bekijken en/of bewerken van documenten, foto's, video's. Ik wil mijn pda primair gebruiken voor agendabeheer gebruiken en daar komt dan nog bij dat ik er documenten mee wil bekijken. Wat dat betreft is palm beter. Een palm is ontworpen met een agenda in gedachten en een pocketpc (de naam zegt het al) met een pc in gedachten. Daar komt nog bij dat je voor het geld dat je betaalt voor de goedkoopste pocketpc je een zeer goede palm hebt.

Pagina: 1