Toon posts:

topics over handige tools in W&G, waarom mag dat niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[rml][ kleuren] Handige kleuren tool[/rml]

Daar snap ik dus echt niets van, kan iemand mij dat uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

mail het dan voor in de faq :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dus niet in waarom hij word gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

De echte tweaker heeft wel Photoshop of dergelijke om die uit te kiezen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op zeg, alsof iedereen een topic gaat openen over elk handig tooltje dat hij tegenkomt.

Het is in eerste plaats een discussie-forum, geen portal site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:48:
Er staat dus niet in waarom hij word gesloten
Ik zie het wel staan:
Ja en dan? Het is hier geen open-maar-een-topic-over-alles-wat-eventueel-nuttig-kan-zijn-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het best, ik plaats geen waardevolle links meer op GOT
Je mag niets meer de laatste tijd, waar gaat dit over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

:? dicht :?

ik kende dit nog niet, bedankt dat je dit gepost hebt... (Is het tenminste voor 1 iemand wel belangrijk genoeg geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou ene topic opent over algoritmen om zulke kleurcombinaties te maken, of over kleurenleer, okay.
Maar een linkje en een regeltje tekst is niet genoeg om een topic voor te openen.

Het valt geloof ik niet mee om dat te bedenken als je alleen in fora rondhangt waar dat wel de norm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site is best aardig... maar tuurlijk... 60% van de bezoekers heeft er niets aan. Slotjes zijn leuk om te plaatsten als je niets beters te doen hebt :-). (zo'n tread raakt van zichzelf to snel in de vergetelheid? En de algoritmen kunnen best tevoorschijn komen in de posts?!

Nogmaals... slotjes zijn leuk om te plaatsen als je niets beters te doen hebt.

"als je alleen in fora rondhangt waar dat wel de norm is"=flame

Goed voorbeeld geef je daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:55:
Het valt geloof ik niet mee om dat te bedenken als je alleen in fora rondhangt waar dat wel de norm is.
Ja wat bedoel je daar nu mee ?
Ik ben niet gisteren hier gekomen, dus ik weet hoe het werkt.

Mijn inziens ben je te fanatiek met slotjes hangen.

De link die ik postte zal in veel webdesigners favorieten geplaatst worden als ze de kans kregen de topic te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCQ: Als 60% van de bezoekers niets aan de site heeft, lijkt het me duidelijk dat 60% van de bezoekers bij zichzelf te rade zal moeten gaan of ze hier wel moeten blijven komen... Het is de bedoeling dat bezoekers zich aan GoT aanpassen en niet andersom: Alleen op die manier is te voorkomen dat GoT beginnersweb 2 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:06:
iCQ: Als 60% van de bezoekers niets aan de site heeft, lijkt het me duidelijk dat 60% van de bezoekers bij zichzelf te rade zal moeten gaan of ze hier wel moeten blijven komen... Het is de bedoeling dat bezoekers zich aan GoT aanpassen en niet andersom: Alleen op die manier is te voorkomen dat GoT beginnersweb 2 wordt.
Goed punt. Cya 60% :>

Ik ben te nieuw om maar ook iets te zeggen over de vorming van got en de invloed van de bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ff note Mikedigi, ik lees ook topics die gesloten zijn door... soms staat er wat info in die IK bruikbaar vind... en ik was jou topic ook tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat GOT door een post als dit een beginnersweb wordt. Als het voor sommige mensen interessant is, laat het dan staan.
Waarom komen er dagelijks nog mensen metr problemen als "mijn pc start niet op"?
Omdat elke situatie anders is! En we zijn tweakers om elkaar te helpen.
Deze topicstarter doet dat inderdaad!!!

PS: GOT = Gebruikers!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 02:01:
Ik denk niet dat GOT door een post als dit een beginnersweb wordt. Als het voor sommige mensen interessant is, laat het dan staan.
Waarom komen er dagelijks nog mensen metr problemen als "mijn pc start niet op"?

Dat is nou net de insteek die GoT aan het slopen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:08

mee eens...komt er op neer dat alle soorten gebruikers hier mogen komen..
we moeten elkaar helpen met de kennis die we hebben.
en anders ga naar het computer totaal forum |:( waar je 2 dagen kan wachten op een antwoord...waar je meestal niet eens wat aan hebt....
dat maakt dit forum zo goed

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Bartjeuhz schreef op 05 oktober 2002 @ 02:11:
mee eens...komt er op neer dat alle soorten gebruikers hier mogen komen..
we moeten elkaar helpen met de kennis die we hebben.
en anders ga naar het computer totaal forum |:( waar je 2 dagen kan wachten op een antwoord...waar je meestal niet eens wat aan hebt....
dat maakt dit forum zo goed
Ga je nu ook andere topics lopen spammen? :{

Zoals je al is uitgelegd: GoT is geen helpdesk. Er wordt van de gebruikers verwacht dat ze eerst zelf onderzoek gaan plegen voordat ze hier hun vraag planten. Ik heb geen zin om het voor de 300e keer uit te leggen, dus ik zoek wel linkje waar ik het heb uitgelegd: Compubiter in "Ook voor mij is de tijd rijp...."
Een van de eerste die ik zo ff kan vinden.
edit:
OK, niet helemaal wat ik zocht, maar het voldoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:47

Brazza

Byte me!

Ik vind het wel een HK topic waard. Is nog wel aardig voor welke kleurcode je leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk moet een gebruiker met een vraag google, faq en de search gebruiken. Maar als je wat zinvols te melden hebt of je kunt het echt niet vinden, MOET JE DE KANS KRIJGEN!!!
Dat is waar het hier bij GoT om gaat!
En denk eraan, GoT is GoT niet zonder ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als je wat zinvols te melden hebt of je kunt het echt niet vinden, MOET JE DE KANS KRIJGEN!!!
Krijg je ook.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 05-10-2002 02:29 . Reden: vervolledigt/d/dt ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online

Laat dan a.u.b. wel zien wat je hebt gevonden, ook al voldeed dat niet precies aan je vraag, of was het net geen oplossing voor je probleem. Zo hebben wij het idee dat je ook echt die moeite gedaan heb, wat jij net aangeeft.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #pre-topic
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #pre-got
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Laatst online: 07-10 22:08
Compubiter schreef op 05 oktober 2002 @ 02:19:
[...]
Ga je nu ook andere topics lopen spammen? :{

Zoals je al is uitgelegd: GoT is geen helpdesk. Er wordt van de gebruikers verwacht dat ze eerst zelf onderzoek gaan plegen voordat ze hier hun vraag planten. Ik heb geen zin om het voor de 300e keer uit te leggen, dus ik zoek wel linkje waar ik het heb uitgelegd: Compubiter in "Ook voor mij is de tijd rijp...."
Een van de eerste die ik zo ff kan vinden.
edit:
OK, niet helemaal wat ik zocht, maar het voldoet ;)
hier reageeer ik verder duz niet op om frustraties te voorkome :/

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 02:23:
Natuurlijk moet een gebruiker met een vraag google, faq en de search gebruiken. Maar als je wat zinvols te melden hebt of je kunt het echt niet vinden, MOET JE DE KANS KRIJGEN!!!
Dat is waar het hier bij GoT om gaat!
En denk eraan, GoT is GoT niet zonder ons!
Klopt, maar veel mensen moeten zich eens realiseren waar de T in GoT voor staat.
Als je dat doet hoef je je (meestal) geen zorgen te maken dat je geen "kans"krijgt.

edit:
korte samenvating @ blackd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

De topicstart is (de link even vergetend) er eentje ven het kaliber "karig"

What if iedereen die een "leuke" link vindt dit komt mededelen :?

GoT is dan misschien wel groot geworden door de kennis die er aanwezig is, momenteel is het de ondergang van GoT aan het worden.

Juist omdat mensen weten dat je op GoT antwoorden krijgt stelt iedereen de vraag waarie mee zit. Helaas gebeurd dit tegenwoordig zonder het onderzoek wat wij verwachten (lees: eisen)

Aangezien het altijd maar vriendelijk zijn niet echt vreselijk helpt (dat leert het verleden ons) doen we het maar duidelijk. Stel je een vraag die te karig is gesteld kun je inderdaad een slotje verwachten...

Het is echt niet zo dat als de eerste link @ google niet voldoet je een thread @ GoT kunt starten.

Ik kom op me werk de meest wazige zaken tegen. Waarom kom ik er dan wel uit ? (en nee, ik ben ook geen wonderkind ofzo.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen er zo uitkomt bestaat GoT niet meer!
:'(

daar bedoel ik dus niet mee dat google, search en faq vergeten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 02:39:
Als iedereen er zo uitkomt bestaat GoT niet meer!
:'(

daar bedoel ik dus niet mee dat google, search en faq vergeten moeten worden.
En waar doel je dan wèl op :?

Oh wacht, ik hebbum :P

Nee hoor, d'r zijn zat zaken die voorkomen waar je er nà grondig onderzoek nog steeds niet uitkomt.

Het geval Jaymz raadpleegt over het algemeen eens een collega, frut es wat door en is voornamelijk eigenwijs :)

Ook toen GoT hetgeen was wat ik hierboven beschrijf was er GoT.

Persoonlijk ben ik van mening dat iemand best een domme vraag (die niet bestaan maargoed) mag stellen. Als je maar het idee krijgt dattie er moeite voor gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op 05 oktober 2002 @ 02:43:

[...]
En waar doel je dan wèl op :?

Oh wacht, ik hebbum :P
Hier wijs ik op.
Ik denk dat we hier zijn om elkaar te helpen. Ook als je mijn profile bekijkt zie je dat ik meestal reply en minder vaak een topic plaats. Toch geef ik soms aan dat iets niet klopt. Waarom???
Om de topicstarter een idee te geven waar hij/zij het moet zoeken!!!

Effe een reply op de ondertitel van Jaymz: Je hebt gelijk!
Maar bij een slot: duidelijk zeggen wat er mis is. Dan heeft de topic starter ook een aanknopingspunt.
Een topicstarter hoeft dit ook niet slecht op te vatten. Als er een terecht slotje geplaatst is en er is goede uitleg leert hij/zij ervan!!!
Conclusie: Door een goed beleid hoeven deze topics niet de ondergang van GoT te zijn!!!
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 02:47:
[...]
Die mening ben ik ook toegedaan ;)

_Persoonlijk_ heb ik dan ook helemaal geen moeite met de wat makkelijkere vragen. Ik zie echter wel een tendens onstaan dat de "bezoekers die wat langer komen, en degene zijn die de "kennis in pacht hebben" er een beetje moe van worden"

Momenteel lijkt het er gewoon teveel op dat GoT echt wordt gebruikt als helpdesk ( op het moment dat je het niet zeker weet donder je je vraag @ GoT neer zonder te vertellen wat je al zelf gedaan hebt, wat je hebt gevonden (al dan niet relevant) en wat je er zelf van denkt)

Vaak is het een "Ik heb dit probleem, wat moet ik doen" vraag.

Daarnaast leer je geen ene [piep] als je alle antwoorden toegerijkt krijgt.

Al;s je wilt investeren in 'de kennis' @ GoT moet je de kennis van de bezoeker vergroten. En de beste manier om je kennis te vergroten is nog steeds het er zelf achter komen

Waarschijnlijk is dat de reden dat ik GoT vrijwel nooit nodig heb. Door te doen heb ik geleerd problemen op te lossen, had ik elke gedachte die bij me opkwam @ GoT neergemikt had ik nu nog steeds niks wijzer geweest.

Of bijna dan. Dan had ik geleerd dat als ik het ff niet zeker meer weet ik me vraag @ GoT kan neerkwakken en dat het antwoord vanzelf komt aanvliegen......

edit:

als ik 'makkelijke vragen' sluit is de belangrijkste reden 'de presentatie'. Een thread waarbij ik het idee krijg dattie het zelf aan het proberen is geweest kaat ik makkelijker open dan een thread waarbij ik "ik pleur m'n vraag wel neer en ik zie het wel" gedachte ontdek.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Zelf proberen is de beste manier om iets te leren ;)

Zelf achter de oorzaak van een probleem komen zorgt er niet alleen voor dat je de oorzaak van je probleem te pakken krijgt, maar ook dat je weet hoe je deze oorzaak (in het vervolg, bij andere problemen) kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En niet te vergeten dat slotjes erg handig zijn voor de doorgewinterde beginner (zoals ik).
Na een search loop ik eerst de slotjes af om de nuttige beginnersinformatie eruit te halen. Welk moederbord is beter? Welk geheugen? Welk blabla?
Het zou best een idee kunnen zijn om in de FAQ (die beginners niet lezen) te zetten dat ze via deze methode het beste aan de juiste informatie kunnen komen.

Samengevat: Een slotje is een man best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie (Blackd en Jaymz) dit gewoon doen als jullie het zeggen is er toch niks aan de hand?
Wij andere GoT'ers houden ook de ogen open!
Maar een ondergang zie ik echt niet!

Slotje??? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 03:03:
En niet te vergeten dat slotjes erg handig zijn voor de doorgewinterde beginner (zoals ik).
Na een search loop ik eerst de slotjes af om de nuttige beginnersinformatie eruit te halen. Welk moederbord is beter? Welk geheugen? Welk blabla?
Het zou best een idee kunnen zijn om in de FAQ (die beginners niet lezen) te zetten dat ze via deze methode het beste aan de juiste informatie kunnen komen.

Samengevat: Een slotje is een man best friend
Hmm. Zo doe je nog es nieuwe inzichten op @ de vroege zaterdagochtend.

*gaat er es over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 02:47:
[...]

Hier wijs ik op.
Ik denk dat we hier zijn om elkaar te helpen. Ook als je mijn profile bekijkt zie je dat ik meestal reply en minder vaak een topic plaats. Toch geef ik soms aan dat iets niet klopt. Waarom???
Jij bent hier pas, weet je ook hoe het hier vroeger was?

Als jij hier eens wat langer had rond gelopen wist je hoe het vroeger was, je kwam veel inovatieve en grensverlegende topics tegen.. een dubbel topic kwam wel eens voor maar niet in de hoeveelheid waarin het tegenwoordig plaatsvindt. en de users hadden een hoger (NOFI) niveau op het gebied van computers.

Veel forums zijn al aan deze ontwikkelingen (waarvan GoT nu ook begint te proeven) ten onder gegaan, men noeme Madonion, wat een paar jaren geleden nog een goed forum was is nu een helpdesk geworden ( how is my score :+ & what can i improve? )

GoT probeert dit lot te ontlopen door zich te concentreren op boven gemiddelde pc gebruikers, dit moet echter ook zo door de gebruikers van het forum gereflecteerd worden. En dan bedoel ik niet door een of ander loos woord zoals UTFS te roepen, maar deze gebruiker uit te leggen waarom hij fout is. Hopenlijk zal het dan naar verloop van tijd duidelijk worden (en dat kan want zo groot is nederland, belgië niet) waar GoT voor bedoeld is.

Nu is het dus gewoon ff meehelpen...

offtopic:
Ik ben ook pas begin dit jaar geregt, maar liep hier al een tijdje langer in en uit

edit:
lol kom er nu pas achter (bij afsluiten vensters) dat ik nog niet op "verstuur bericht" had geklikt....gaap

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 05-10-2002 03:13 . Reden: tot uhh vanmidag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat er in ieder geval word nagedacht over de zaken in deze thread, hoewel ik na alle replies gelezen te hebben er nog niet mee eens ben dat mijn topic is gesloten.

En nee ik ben geen muggenzifter, het gaat mij om het principe.

Wellicht handig om een paar topics te openen in webdesign waarin met linkjes kan dumpen bijvoorbeeld op het gebied van kleuren etc. Je hebt immers ook een topic over fonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, dan ben je het dus gewoon niet eens met de policy, maar da's (om het ff lekker bot te stellen) jouw probleem.

Als je denkt dat iets handig is voor je medetweakers, een tool, een website: meld het aan de moderators van het forum waar de tool of webpagina het beste in past, maar maak er geen topic voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk ben ik het helemaal niet met je eens... helpen en helpen... daar zit nogal een verschil in..
Tweakers zijn in mijn optiek mensen met een gemiddeld, tot hoog kennis nivo. dwz dat de vragen gemiddeld gezien niet onder de NOOB categorie geplaatst worden.

Ik denk dat het probleem met de meeste NOOBS is (no flame intended) dat iedereen maar altijd "klaar" moet staan en vooral niet zeuren over het nivo van de vragen...

Natuurlijk snap ik dat niet iedereen alles weet (ik weet ook niet alles) maar een beetje nadenken kan geen kwaad... Voorkauwen is wel erg irritant...

Ik wil je niet aanvallen, maar een beetje uitleggen hoe mensen daar tegenaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
_/-\o_ dit is zo ongeveer wat ik wilde zeggen.
Ik stel het meestal zo: Gathering of Tweakers is niet voor simpele vragen, daarvoor ga je maar 2 dagen op antwoord wachten op CT! forum desnoods. We zijn hier allemaal Tweakers, we zorgen er dus ook voor dat we alles zelf hebben gedaan om tot een oplossing te komen. Zie GoT maar als een uiterste oplossing als je er echt niet meer uitkomt. Het is dus zeker niet zo dat iedereen hier mag komen om zomaar vragen neer te kwakken, maar dat je een zeker niveau hebt alvorens je dit "mag". Het is en blijft een tweaker-forum.
Disclaimer: Dit is allemaal hoe ik er tegenaan kijk, T.net en/of de mods kunnen hier heel anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

Die pagina werkt niet eens in Mozilla :o

Intentionally left blank

Pagina: 1