Beleid omtrent condoleance topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar het beleid met betrekking tot condoleance topics als deze. Ik heb er persoonlijk weinig bezwaar tegen en wil ook best geloven dat sommige reacties steunend kunnen zijn voor de topicstarter maar er komt altijd een moment waarop de topics beginnen te irriteren / sfeer verpestend zijn etc.. Misschien is het daarom nuttig om er bij deze een open discussie over te voeren.

• Kunnen condoleance registers niet beter via een externe site worden afgehandeld waarna verwezen wordt en topics met uitsluitend "gecondoleerd" verboden worden?
• Aan welke voorwaarden moet een dergelijk topic voldoen om niet gesloten te worden?
• Welke factoren bepalen het sluitingsmoment van zulke topics?
• Is SG bedoeld voor dit soort topics?
• Is het 'probleem' ernstig genoeg om er een beleid voor te maken?

(Ik begrijp dat dit enigszins een interne crew-zaak is.. maar misschien komen er goede ideëen uit dit topic voort en openheid kan zelden kwaad)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
joh laat ze toch... zo vaak komen zulke topics ook were niet voor.. imo een beetje overdreven om daar ook weer een aparte 'policy' voor te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op 04 oktober 2002 @ 20:35:
joh laat ze toch... zo vaak komen zulke topics ook were niet voor.. imo een beetje overdreven om daar ook weer een aparte 'policy' voor te maken.....
ja dat vind ik ook, een tweaker met een beetje kennis van waarde en normen weet precies wat ie kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r is al een policy over volgens mij. Want lang geleden stond het ook al eens vol er mee.

En hoe lullig het ook is, je kunt niet elke dat een draadje hebben met condoleances.

Als ik me niet vergis (correct me if not) dan was het zo dat we het toestaan zolang het maar niet een dagelijks voorbij komend verschijnsel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb geen moeite met zulke topics... ik vind dat dit moet kunnen omdat het de poster enorm kan helpen, en zoals 1 reply zijn er mensen met dezelfde ervaringen die hem kunnen helpen...
zoals deze: http://gathering.tweakers...message/15408982#15408982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen condoleance registers niet beter via een externe site worden afgehandeld waarna verwezen wordt en topics met uitsluitend "gecondoleerd" verboden worden?
Aan welke voorwaarden moet een dergelijk topic voldoen om niet gesloten te worden?
Welke factoren bepalen het sluitingsmoment van zulke topics?
Is SG bedoeld voor dit soort topics?
Is het 'probleem' ernstig genoeg om er een beleid voor te maken?
Als het aan mij lag stonden er geen condoleance-registers op GoT - Dergelijke topics vind ik vaak nogal hypocriet, volgens mij zullen slechts weinig mensen in zo'n topic de aanleiding werkelijk zo verschrikkelijk vinden als ze zeggen, het posten verwordt meer tot een automatisme, men post omdat het "netjes" is. Bovendien zie je vaak dat mensen gaan proberen elkaar te overtreffen, tot het volslagen belachelijk wordt. Op "Mijn Ideale GoT" zouden ze er dan ook niet staan maar gewoon direct gesloten worden, ongeacht welke vorm ze hebben. En op W&L doe ik dat dan ook, maar daar horen natuurlijk zowiezo geen condoleanceregisters.

Of dit ook betekent dat GoT dit over moet nemen en deze registers verbieden, is een tweede. Op zich ben ik daar wel voor, maar het is geen zwaar punt voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
agh, foute topic :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat het voor de persoon, nabestaande of getroffenen, erg prettig is om te lezen dat veel mensen meeleven. Maar dan moet het topic wel 'schoon' blijven.

PS: Als ik aan het Irrelevant topic denk krijg ik nog steeds kippevel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:39:

Als ik me niet vergis (correct me if not) dan was het zo dat we het toestaan zolang het maar niet een dagelijks voorbij komend verschijnsel is.
You remember correctly :)

En het is ook niet echt de bedoeling om een thread te starten als het neefje van je vaders tante's oma en dan diens schoonzusje is overleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:45:[...liever niet...]Op zich ben ik daar wel voor, maar het is geen zwaar punt voor me :)
Das eigenlijk ook mijn mening :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik vraag me eigenlijk af wat de topicstarters hebben aan 45687x "gecondoleerd".
Als je echt iets kwijt wil doe je dat toch irl met intimi?
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:49:
...
PS: Als ik aan het Irrelevant topic denk krijg ik nog steeds kippevel...
Dit was een gotter ergo uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:47

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:45:
[...]

Als het aan mij lag stonden er geen condoleance-registers op GoT - Dergelijke topics vind ik vaak nogal hypocriet, volgens mij zullen slechts weinig mensen in zo'n topic de aanleiding werkelijk zo verschrikkelijk vinden als ze zeggen, het posten verwordt meer tot een automatisme, men post omdat het "netjes" is. Bovendien zie je vaak dat mensen gaan proberen elkaar te overtreffen, tot het volslagen belachelijk wordt.
Exact wat ik bedoelde in het topic dat tot deze discussie heeft geleid. Men condoleert iemand die ze niet kennen omwille van iemand die ze niet kennen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
-Stef- schreef op 04 oktober 2002 @ 22:33:
Exact wat ik bedoelde in het topic dat tot deze discussie heeft geleid. Men condoleert iemand die ze niet kennen omwille van iemand die ze niet kennen.
Die "de rest doet het, dus ik ook" verplichting waaraan velen denken te moeten voldoen is dus het irritantste van die topics.

Echter een slotje op een vers-geopend topic over een dergelijk onderwerp lijkt me weer het andere uiterste, vandaar mijn vraag of het afraden (c.q. verbieden) van reacties met uitsluitend "gecondoleerd" een optie is.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10

Jaymz

Keep on moving !

Een "'M'n oma is dood :'( " thread zal (denk ik) wel gesloten worden.

Een thread zoals in deze topicstart aangehaald ga ik echt niet op voorhand sluiten, zo harteloos ben ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Palomar schreef op 04 oktober 2002 @ 20:35:
.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:45:
[...]

Als het aan mij lag stonden er geen condoleance-registers op GoT - Dergelijke topics vind ik vaak nogal hypocriet, volgens mij zullen slechts weinig mensen in zo'n topic de aanleiding werkelijk zo verschrikkelijk vinden als ze zeggen, het posten verwordt meer tot een automatisme, men post omdat het "netjes" is. Bovendien zie je vaak dat mensen gaan proberen elkaar te overtreffen, tot het volslagen belachelijk wordt. Op "Mijn Ideale GoT" zouden ze er dan ook niet staan maar gewoon direct gesloten worden, ongeacht welke vorm ze hebben. En op W&L doe ik dat dan ook, maar daar horen natuurlijk zowiezo geen condoleanceregisters.

Of dit ook betekent dat GoT dit over moet nemen en deze registers verbieden, is een tweede. Op zich ben ik daar wel voor, maar het is geen zwaar punt voor me :)
tsja... is het wel hypocriet.......

Zelf reply ik niet in dat soort draadjes, omdat er idd al velen dat doen (en er is imo geen verschil tussen 45000x gecondoleerd en 45001x gecondoleerd. Ook al voel ik (zeker in bep. gevallen) met zo'n persoon mee...

Maar verbieden vind ik ook te ver gaan: iemand die zo'n topic start hefft er kennelijk wel behoefte aan.

Gelukkig denkt niet iedereen zoals ik: stel niemand zou op zo'n draadje reageren.... de topicstarter zal dan wel denken "does nobody cares?"
(in dat geval wil ik wel replyen ;) )

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Misschien zijn ze nuttiger als ze aanleiding geven tot een discussie. Bijvoorbeeld over verkeersveiligheid, drugs en alcohol, wapenbezit, K3 CD's.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1