Toon posts:

[VMware] Fout bij toevoegen van partities!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via VMware win98se geïnstaleerd in Linux Mandrake 9.0. Dat ging allemaal goed, maar toen wou ik ook op me d:\ schijf kunnen via win98se. Dus heb ik via de VMware configuratie m'n D:\ schijf toevoegd ( /dev/hda2 ) aan win98se. Maar als ik dan me Virtual Machine aanzet dan krijg ik deze error.

The range of sectors [4143380214 ; 3991793131] specified in
safe raw disk ''DiskD'' is invalid: the end sector must be greater
than or equal to the start sector.
The safe raw disk can be recreated by selecting menu Settings
> Configuration Editor....
Unable to open either the disk ''DiskD'' or the redo log
''DiskD.REDO''
Failed to configure disk ide0:1. The virtual machine cannot be
powered on with an unconfigured disk. (thread 0)

IK begrijp totaal niet wat dit inhoud, mischien kan iemand me even op weg helpen?

b.v.d.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Da kan nie. Je kan geen partities toewijzen aan een virtual machine. Alleen fysieke schijven en virtual schijven (files met daarin een soort nep 'schijf'). Als je op je D: wilt kunnen, moet je dat via samba (is meegeleverd bij VMware, dat krijg je ook tijdens vmware-config te zien) regelen en je partitie als netwerkshare benaderen. Doe ik ook, werkt prima :)
Daarvoor moet je maar eens zoeken op 'host-only networking' in VMware.
Het probleem zit em er namelijk in dat je virtual machine (of eigenlijk: het OS erop) bij de boot een heel device (disk) verwacht en geen partitie. Want hoe wil je een partitie krijgen zonder harddisk? 8)7

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Jotti schreef op 04 oktober 2002 @ 20:37:
Da kan nie. Je kan geen partities toewijzen aan een virtual machine. Alleen fysieke schijven en virtual schijven (files met daarin een soort nep 'schijf'). Als je op je D: wilt kunnen, moet je dat via samba (is meegeleverd bij VMware, dat krijg je ook tijdens vmware-config te zien) regelen en je partitie als netwerkshare benaderen. Doe ik ook, werkt prima :)
Daarvoor moet je maar eens zoeken op 'host-only networking' in VMware.
Het probleem zit em er namelijk in dat je virtual machine (of eigenlijk: het OS erop) bij de boot een heel device (disk) verwacht en geen partitie. Want hoe wil je een partitie krijgen zonder harddisk? 8)7
A dialog box prompts you for the name of the device that holds the partition you want to use as a raw disk. Enter the path to the device - for example
/dev/hdb - then click OK.

hier is /dev/hdb toch een partitie? netzoals bij mij /dev/hda2 voor een partitie staat

p.s. wat voor samba moetik instaleren ? ik kan kiezen voor client, server en nog vier anderen. Staan allemaal op me install cd's

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:44:
[...]
the device that holds the partition you want to use as a raw disk.
VMware ondersteunt ook de mogelijkheid om een partitie als raw disk (let wel: raw DISK, niet raw partition!) te gebruiken, dan hoef je geen 'fake' schijven binnenin bestanden meer te maken en zit je bv. niet meer vast aan maximumgroottes van files van je host operating system. En een aparte partitie heeft z'n voordelen boven files die tussen je andere files zwerven.
hier is /dev/hdb toch een partitie? netzoals bij mij /dev/hda2 voor een partitie staat
Zoals je al wel dacht nu: nee dus :)

Wat betreft samba: je hoeft niks apart te installeren als je VMware al geinstalleerd hebt. Draai gewoon vmware-config.pl nog een keer en doe de networking wizard...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ik kan nu via netwerkomgeving in win98se me localhost zien. Ik moest een password geven maar ik zou niet weten welk password!?! dus drukte ik gewoon op OK, maar ik kwam er niet in.
Nu kan ik geeneens meer een password invullen! :(
Maar klopt het wel dat ik dan via Netwerkomgeving op me andere partities moet komen?

p.s. Dit staat bij netwerkbron: \\LOCALHOST\IPC$

Daar moet ik dus een wachtwoord voor invoeren.....maar wat?!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

"klopt het wel dat..." -> ja dat klopt :)

ehm, dat heb je als het goed is opgegeven bij vmware-config, dat username + passwordsetje :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat password werkt dus niet, mischien had ik die gegevens moeten invoeren bij het voor het eerst starten van win98se. Dan krijg je altijd zo'n venster waar je een naam en wachtwoord moet ingeven. En als je dan nix invoerdt en gwoon op ok klikt dan ben je van dat venster af. Alleen kan ik daar nu dus nix meer invoeren.
Naja ik ben nu tenminste in de goeie richting aan het zoeken. Dat raw disk gedoe was een dood spoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt! Ik moest uitloggen dan inloggen in win98se, dan ww invoeren die ik tijden de vmware install kreeg en toen deet ie het!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Is het niet geweldig :)

Pagina: 1