Toon posts:

Videokaart speelt geen games meer af!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de topic van gister die gesloten werd. Die mod had vast de topic echt niet gelezen!
Veel te weinig punten in 3d benchmark 2001.

"k maar nu ben ik verder gegaan en windows 98se er opgezet en alles goed gezet. maar nu doet me videokaart het niet meer. Krijg een melding met 3dmark over videokaart out of memory?? 128mb DDR ??

code:
1
2
3
4
5
6
7
Error log
---------

Out of video memory in Index Buffer creation

System info available: yes
Project available:     yes

En zelfs onder windows 98 se BLijft me videokaart gewoon langzaam met welke game dan ook. Op 1024 x 768 speelt het redelijk maar met schokken en echt me gf3 ti deed het zonder schokken zelfs.

Zal het meschiens wezen dat me videokaart brak is of ligt het aan me mobo.

Het is een Leadtek Winfast 250 TD ultra op een KT4 Ultra met 512mb DDR 2700 A-merk.

Ik snap er echt helemaal niks meer van want ik krijg hem gewoon niet aan de praat en die Link: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (29/09/02) heb ik al gelezen en allemaal gedaan en dat werkte ook niet en ik wil gewoon eruit halen wat er standaart uit te halen valt maar nu niet :(

Info uitvorig topic

ia drivers - Geinstallert
Nvidia drivers - Geinstalleert 40.71 als goed was
Power Strip - Engine Clock 315Mhz, Memory clock 670Mhz (niet overgeklokt).
Vsyne of hoe dat ook al weer mocht heten uitgezet maar stond al uit.
3dBench mark score = 7500 / 8000

Het gaat om een leadtek GF4 TI 4600 128DDR
De proc is een AMD 1800+ (15##Mhz) met 512mb DDR 2700 A-merk.
Mobo MSI KT4 Ultra

Ik heb hier nog een pctje met een standaart gf4 ti 4200 64md ram en een 2000+ met 512 oem geheugen en MSi KT3 Ultra maar daar mee score ik echt toch over de 10000 mee echt raar? En de OS is ook gewoon Windows Xp en geen SP1 er overheen.

Waarom kan dat nu de pc koste me 1500pleuros en die andere veel minder en toch is die beter veel beter Helaas mag ik de videokaarten niet omwissellen want die pc 2de is niet van mij.

Ik ben echt radeloos over hoe dit kan zal ik iets verkeerds hebben gedaan want ik bouw altijden pc's maar dit is me dus nog nooit overkomen? Zal het mobotje brak zijn of zo?

Ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven en ja ik heb die ene faq gelezen en dat allemaal gedaan maar hielp niet.
Helaas

linkje bench
http://service.madonion.com/compare?2k1=4652642

[kaart info]
Description: Primair beeldschermstuurprogramma
Manufacturer: NVIDIA
Name: NVIDIA GeForce4 Ti 4600
Total Local Video Memory: 128 MB
Total Local Texture Memory: 159 MB
Total AGP Memory: 0 bytes
Display Driver: nv4_disp.dll
Display Driver Version: 6.13.10.4072
Driver WHQL Certified: No
Max Texture Width : 4096
Max Texture Height: 4096
Max User Clipping Planes: 0
Max Active Hardware Lights: 8
Max Texture Blending Stages: 8
Textures In Single Pass: 4
Vertex Shader Version: 1.1
Pixel Shader Version: 1.3
Max Vertex Blend Matrices: 0
Max Texture Coordinates: 8
Vendor ID: 0x10de
Device ID: 0x0250
Sub-System ID: 0x2891107d
Revision: 0xa3
[/kaart info]

[agp]
Revision: 2.0
Rate: 1x, 2x, 4x
Aperture Size: 256 MB
Sideband Addressing: supported (disabled)
Fast Write: supported (disabled)
[/agp]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke drivers (voor zowel moederbord als gpu) heb je geinstalleerd en in welke volgorde?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
heb je alle drivers geinstalleerd? :D via 4 in 1 ? :D
als i het nog niet doet?? hmmz... dan eens 3dmark patchen naar build 330 ? :)
nieuwste dets proberen, of ff tikkie trug, 30.xx ofzo :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Waar heb je je AGP aparture op staan? speel hier eens mee.

specs

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
De PC van m'n broertje had ook zoiets (die had ook nog het leuke effect dat als je de resolutie of verversingsfrequentie veranderde, de computer crashte). Geloof het of niet, maar na de stofzuiger door de kast gehaald te hebben en de videokaart eropnieuw in te proppen deed ie het zonder problemen :o En nee, ik had de kaart er goed ingezet, want ik had de kaart er al een keer eerder in en uit gehaald. Pas na het stofzuigen deed ie het :?

Misschien helpt dit bij jou ook? Ik weet het, het is vaag, maar het valt te proberen :)

Zet anders je bios weer eens op default (of reset je bios).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

hccer schreef op 04 oktober 2002 @ 20:25:
De PC van m'n broertje had ook zoiets (die had ook nog het leuke effect dat als je de resolutie of verversingsfrequentie veranderde, de computer crashte). Geloof het of niet, maar na de stofzuiger door de kast gehaald te hebben en de videokaart eropnieuw in te proppen deed ie het zonder problemen :o En nee, ik had de kaart er goed ingezet, want ik had de kaart er al een keer eerder in en uit gehaald. Pas na het stofzuigen deed ie het :?

Misschien helpt dit bij jou ook? Ik weet het, het is vaag, maar het valt te proberen :)

Zet anders je bios weer eens op default (of reset je bios).
Ik heb hem nog in de doos liggen is net nieuw :)
Pagina: 1