[man 9] systemspecs

Pagina: 1
Acties:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik een tweede pc-tje die ik wil gebruiken om linux te "leren". Het is echter geen state of the art apparaat en ik heb geen idee of linux er een beetje lekker op wil draaien.
Ik heb de site van Mandrake bekeken en het zou dan mogelijk moeten zijn maar ik houd mijn twijfels.

Vraag is of iemand weet of met een soortgelijk systeem als onderstaand mandrake 9 te draaien is:

Amd k6-2-233/ 96 mb/ 3,2 GB/ Riva 128/ voodoo2 12 mb/ gravis ultrasound

Oerbrood!

Verwijderd

X gaat daar iig niet lekker op draaien volgens mij

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Prima machientje voor X, maar geen Mandrake, en zeker niet de nieuwste. Neem daarvoor een distro die niet zo tsjokvol zit met tierelantijnen. Ik denk nu aan de "gevorderde" distro's als Slackware, Debian, Gentoo en vriendjes...

Even ter vergelijking: Ik heb Een Debian-machine op een P200 staan met X en galeon (mozilla embedded). Werkt niet supersnel, maar goed genoeg.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Het hoeft ook niet snel, tis een leerproces op een leerpc ;)
Als ik het idee heb dat ik er echt iets mee kan komt het op m'n hoofdpc dies snel zat, maar heb geen zin daar een prutssysteem van te maken.

Ik denk dat ik misschien beter een vraag kan stellen in het "welke distro" topic om een goede distro op zo'n systeempje te kiezen. thx anyway so far

Oerbrood!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Oh ja, daar valt wel op te X-en. Tzal niet vliegen, maar werken doet het wel.
Misschien dat KDE en Gnome iets te hoog gegrepen zijn, maar misschien ook niet...

Dit had trouwens ook wel in het "welke distro" draadje gekund, magoed.