Software distribueren

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Ik zit hier wat programma's uit te testen om software over een netwerk te distribueren, en dat werkt wel, maar ik vraag me af of er niet een makkelijkere manier is.

Ik zal eerst uitleggen wat de uiteindelijke bedoeling is.

Huidige situatie: x aantal systemen die meerdere os'en draaien (win 95, win98/se, win2k en winxp)

De bedoeling is, de systemen te installeren (cq migreren) met win2k (aangezien 95 98 98se en me uit de ondersteuning van ms gaan), vervolgens moeten gebruiker specifieke programma's geinstalleerd worden en daarna moet de oude data terug.

Nu zit ik met een test opstelling een aantal dingen te testen en ik ben benieuwd of ik dingen zou moeten aanpassen of dat dat jullie misschien anders zouden doen met misschien een beredenering erbij.

Ik bezig geweest om eerst met ghost van elke pc een image te maken, zo kan je altijd de data terug vinden mocht er iets niet goed gaan met installeren.
(ik kom trouwens op een aantal win2k's en winxp's meldingen tegen van ghost 7 enterprise dat er eerst chkdsk over de pc's heen moet omdat de logfile niet geflushed is?? iemand een idee wrom dat is?)

Daarna ga ik op de gebruikerdata overgooien naar een save directory op de server. Ik ben aan het testen met een eigengemaakt scriptje en desktop dna. Zelf ben ik meer tevreden over de laatste imho, zijn hier eventueel nog andere, betere progs voor te vinden? Tot nu krijg ik netjes de pst's en mab's door :D.

Vervolgens ga ik via multicast server van ghost de pc's installeren met een standaard w2k image, so far, so getest :P.

Nu komt eigenlijk mijn afhakertje, een programma om via een server software te distribueren. Is dit te doen met microsoft sms server? Of kan je dat op een andere manier unattented doen? Ik kan hier niet zo veel informatie over vinden, als je zoekt op google op software en distribution krijg jge voornamelijk license agreements op sites voor je mik, tja wat moet je er mee.

De data terug zetten is ook mijn idee om dat met desktop dna te doen, eigenlijk is de gebruiker data/instellingen saven en restoren niet het probleem, ik zit met het distributie stukje, wat zal ik daar voor gebruiken?

Of bestaat hier een totaal pakket voor wat ik eigenlijk nog niet genoemd heb of wel genoemd heb maar verkeerd gebruik?

Oke dat was het wel :)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Wel eens van GPO's en intellimirror gehoord :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Dit topic is gesloten.