Toon posts:

[Discussie] Deathmatch leveldesign

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, iedereen die wel eens een potje DM of CTF of welke andere vorm van multiplayer in FPS gespeeld heeft weet dat tegenwoordig graphics steeds mooier worden, levels steeds gedetailleerder UT2003 is hiervan een mooi voorbeeld. De levels zijn super gedetailleerd, en groot.

Toch draait het bij bijvoorbeeld deathmatch niet om grafisch detail in leveldesign, maar de mapstructuur op zich. Hierin vind ik Quake1 altijd nog de beste game die er is. Kunst van leveldesign is om de structuur van de map zo te maken dat het simpel in elkaar steekt en overzichtelijk is. Tegenwoordig ontbreekt het hem naar mijn mening vooral aan overzichtelijkheid.

Persoonlijk zou ik het prachtig vinden als er een flat-shaded deathmatch game uitkwam, waarbij de designers niet naar een zo hoog mogelijk polygonenaantal streeft, maar waarbij ze zich bezig houden met de structuur van het level. Pilaren, platformen, trappen en andere dingen zijn naar mijn mening erg van belang als ze goed geplaatst worden.
Vertex belichting in quake3arena aanzetten vind ik de meest ideale optie die er is, het leid namelijk het minste af.

Toch moet ik eerlijk zijn dat ik maar al te graag van de graphics van UT2003 mag genieten. maar om het grafische detail is eerlijk gezegd belachelijk als je kijkt naar de snelheid waarmee het gespeeld word. Grafisch detail lijdt hier maar af.

Verwijderd

geheel mee eens!! al is al dat grafische geweld leuk, elke maand een nieuwe videokaart kopen omdat de oude begint te roken is ook niet zo... ik ben dan zelf een beetje aan het mappen voor HL (voor voorbeelden = sjek de link in m'n sig) en ik heb wel gemerkt dat vooral voor half-life en CS geldt dat (omdat die het qua grafische kwaliteit) niet zo hoog kunnen schoppen als bijv UT 2003 (wat BTW wel een Ultra Vet spel is!!) dat de architectuur heel belangrijk is!!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Wat ze ook kunnen doen is eerst die ultieme map maken met low poly en daarna nieuwe gfx er aan teo voegen ;)

Is die mod Tenbrae niet iets voor de topicstarter btw? Sublieme levels en Doom III Graphics ^_^

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Het is idd zo dat ze in UT2k3 misschien iets te veel details hebben toegevoegd (Curse3 bijvoorbeeld), maar er zitten toch ook geweldig speelbare levels tussen. Als de graphics sfeerverhogend zijn is het prima, anders zou iedereen wel zonder textures en lightning spelen

Verwijderd

Topicstarter
zekers wel. maar het gaat hier om Deathmatch en mapstructuur. dat is iets wat tegenwoorig verloren gaat. Tuurlijk mag ik graag ff Tenabrae spelen vanwege haar graphics: Graag zelfs. maar toch. Maar in multiplayer schiet het natuurlijk niet op

Bij good old quake deathmatch zijn er gewoon veel maps waarvan je zegt. simpel maar subliem....

Er zijn ook wel spellen die nieuwer zijn waarvan de levels subliem zijn hoor. maar ze worden steeds schaarser.

Meest geniale deathmatch maps zijn volgens mij nog altijd

Quake:
Dm1 - Place of two deaths
Dm2 - Claustrofobopolis
Dm4 - The bad place
Dm5 - The cistern

Quake2:
Dm1 - The edge

Quake3Arena:
Dm3 - Arena of death
Dm4 - Place of Many deaths
Dm7 - The tempel of retribution
Dm10 - The nameless place
Dm 17 - The longest yard

Unreal
Dm-morbias
Dm-curse
Dm-deck16

Unreal tournament
Dm-phobos - Phobos moon
Dm-morpheus

een level dat met kop en schouders boven alles uitstak geen deathmatch level maar een Capture the Flag level.

CTF-Face - The Facing Worlds

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
The edge ruled zoooo hard!

Bij wolfenstein, al is dit geen DM, geldt in feite hetzelfde. Je kan alle eye-candy aan laten staan, maar pas als iedereen deze uit heeft gezet wordt het pas een test of skillz. Immers, dan kan de ene partij niet meer in het donker gaan zitten, terwijl ze de andere partij bestookt met vuur. (een voorbeeld hiervan is het begin van beach). Het komt er dan pas op aan hoe goed je bent qua aiming e.d.

Verwijderd

Q1 DM2 en DM6 ROELEREN :)
Ben het met je eens dat ze beter vette gameplay mappen kunnen maken dan grafisch zo heftig mogelijk..
Quake1 had imo gewoon de beste mappen van welk fps spel dan ook. Mayb dat de toekomst weer hoop brengt hehe

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk denk ik dat een zeer simpele Multiplayer georienteerde FPS Zonder poespas aan Graphics, maar met Puur op structuur gerichte levels + niet al te zware wapens en overbodige powerups.
Zeer verslavend zou zijn....

Helaas zijn FPS developers zo lijkt het alleen maar op graphics georienteerd zo lijkt het. Sommigen maken daarmee een mega game, anderen mislukken mijns inziens.....

Terug naar simpel, met een snelle netwerk technologie lijkt me geweldi, het zal de verslavings factor zeker verhogen.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:00

Wokker

De avond wokkel

Beste multiplayer levels zijn die uit quek2 (met name THE EDGE) Ik heb (haast)geen games gezien die kwa levesl in de buurt kwamen van quake 2 !

Het oneindige X 0

Verwijderd

Quake1: The Abandoned Base
Place Of Two Deaths
:) ook mooie levels vooral de 1e

Verwijderd

ik map zelf en inderdaad is design verreweg het belangrijkst in DM.
ikzelf maak alleen maar dm maps, omdat ik geen zin heb in gepruts met eyecandy, en immers, als je de goede textures gebruikt kunnen er ook hele mooie dingen ontstaan
(probeer de q3 map Platypus maar eens, welgeteld 3 (!!!) textures, of de map van Bolleh voor de compo hier op GoT)
Je herkent een goede level designer als hij met zo min mogelijk poespas een leuk level neer kan zetten, gameplay is alles.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:10
SPV -> SGD, discussies mogen in SGD, SPV is vooral voor hardware problemen enzo :)

There is no magic.

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik wou het net gaan melden. :)
Pagina: 1